Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

Σινεμά Άρθρα

Ανταπόκριση από το 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Κινηματογράφου: «Η πέτρα της καρδιάς» του Γκούδμουντουρ Άρναρ Γκούδμουντσον
Μια σκληρή ιστορία ενηλικίωσης και αναζήτησης του εαυτού που εκτυλίσσεται σε ενα μικρό χωριό της Ισλανδίας είδαμε στην ταινία «Η πέτρα της καρδιάς» του Γκούδμουντουρ Άρναρ Γκούδμουντσον, στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
Ανταπόκριση από το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: «Η πιο ευτυχισμένη μέρα του Όλλι Μάκι» του Γιούχο Κούοσμανεν
Οι μέρες στο 57ο Φεστιβαλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης περνούν με προβολές εντυπωσιακών φίλμ. Στο διεθνές διαγνωστικό εντοπίζουμε πολύ δυνατές παρουσίες. Μια ταινία που μας παρέσυρε στον ρυθμό της είναι «Η πιο ευτυχισμένη μέρα του Όλλι Μάκι» του Γιούχο Κούοσμανεν.
Δημήτρης Αθανίτης: Invisible: Ταξιδεύοντας στην Καρδιά του Σκοταδιού
Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αθανίτης γράφει τις σκέψεις του για την τελευταία ταινία του «Invisible» (Αόρατος), η οποία μετά από μία μεγάλη φεστιβαλική πορεία και αρκετές διακρίσεις στις αποσκευές της κυκλοφορεί στις αίθουσες στις 3 Νοεμβρίου.
39ο Φεστιβάλ Δράμας: Οι ταινίες που ξεχωρίσαμε από το ελληνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα!
Η πόλη της Δράμας αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια το σημαντικότερο ραντεβού των Ελλήνων μικρομηκάδων. Κάθε Σεπτέμβρη σκηνοθέτες, παραγωγοί και ηθοποιοί συναντώνται στην βορειοελλαδίτικη πόλη, με αφορμή την μεγάλη γιορτή των ταινιών μικρού μήκους. Φέτος ήταν έτος ρεκόρ, αφού προκρίθηκαν 65 ...
Αντώνης Παπαδόπουλος: Μερικές σκέψεις για το Φεστιβάλ Δράμας
Η ύψιστη μορφή της επικοινωνίας και της επαφής είναι γιορτή. Και – ναι- αυτό είναι το Φεστιβάλ Δράμας. Η συνάντηση με ανθρώπους που σου αποκαλύπτουν πολλές διαφορετικές εκφάνσεις της ζωής. Και είναι μέθεξη να γίνεσαι κοινωνός αυτών των διαφορετικών εκδοχών που παρουσιάζονται αυτήν την ...
Κάτια Αρφαρά: Fast Forward Festival 3 - Οι συνοριακές περιοχές της τέχνης
Χειμωνιάτικο απόγευμα στο Battersea, στο Λονδίνο. Μου ζητούν να βγάλω παπούτσια, κάλτσες, παλτό και να φορέσω ένα αδιάβροχο. Μου δίνουν ένα φακό και ένα χαρτί με ένα όνομα γραμμένο στα αραβικά και με βάζουν σε ένα σκοτεινό δωμάτιο – είμαστε δέκα συνολικά « θεατές ». Πατώ το υγρό χώμα και αναζητώ ...
Ανταπόκριση από το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Εντυπωσιακά ντοκιμαντέρ
Ορισμένες ταινίες είναι εμπειρίες. Παρακάτω ακολουθούν τρία ντοκιμαντέρ ξένων δημιουργών που δεν παραλείψαμε να παρακολουθήσουμε στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης.
Ανταπόκριση από το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Τελετή και ταινία έναρξης
Σε εξαιρετικά συγκινητικό κλίμα διεξήχθη την Παρασκευή 11 Μαρτίου η έναρξη του 18ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης στον κινηματογράφο Ολύμπιον παρουσία ανθρώπων του κινηματογραφικού χώρου και της πολιτικής. Οικοδέσποινα της βραδιάς ήταν η δημοσιογράφος Μαρία Κουφοπούλου, η οποία ...
Βαγγέλης Καλαμπάκας: Παρατηρώντας την καθημερινότητα σε ένα ορφανοτροφείο της Αιθιοπίας
Ζώντας μέσα στη μικρή, απομονωμένη κοινωνία του ορφανοτροφείου, με συνεπήρε η αποκαλυπτική γεωγραφία των προσώπων. Βλέμματα, εκφράσεις, χειρονομίες που φανέρωναν τόσο έκδηλα τη συνθήκη των μικρών τροφίμων και το δύσκολο ρόλο των βρεφοκόμων, νοσοκόμων και εργατριών στις απλές, ...
Πάνος Καρκανεβάτος: Για τις «Όχθες», και πέρα
Από την πραγματικότητα εκκινούμε και σε αυτήν γυρίζουμε. Αυτή υπερισχύει. Μια ανάσα ανάμεσα, μήπως πάρει σχήμα ο καιρός μας όπως τον νιώθουμε. Και έχει ένα ίχνος να αφήσει, ίσως. Σε καιρούς αδυσώπητους.
Έμυ Τζαβρά Bulloch: Όταν η κινηματογραφική γραφή αυτοακυρώνεται
Ο κινηματογράφος, όπως τον γνωρίζουμε, ευαγγελίζεται τη διαυγή δομή. Μας συνηθίζει στη σαφήνεια της αφηγηματικής εξέλιξης και στην αναζήτηση της ενδελεχούς ροής μέσα από τις εικόνες, χωρίς να μας κλείνει το μάτι πονηρά, χωρίς να μας στήνει παγίδες και να μας προβληματίζει αισθητικά. Χωρίς ...
Στηβ Κρικρής: Στόχος μας το Φεστιβάλ Πάτμου να έχει μία θέση στο χάρτη των Φεστιβάλ παγκοσμίως
Πιστεύω ότι η δημιουργία και η εγρήγορση είναι το αντίδοτο στις εποχές που ζούμε. Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι δυνατά καλλιτεχνικά κινήματα γεννιούνται μέσα από τα «σκαμπανεβάσματα» των οικονομικών κύκλων και αναταραχών.
Καλλιόπη Λεγάκη: Ο βίος βραχύς, η τέχνη μακρά
Όταν μου ζητήθηκε να γράψω ένα άρθρο για την πορεία του ελληνικού ντοκιμαντέρ, συνειδητοποίησα το παράδοξο του εγχειρήματος. Και αυτό γιατί θα μπορούσα να μιλήσω για προβλήματα – κυρίως οικονομικά – που αντιμετωπίζουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με το ντοκιμαντέρ την τελευταία πενταετία.
Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος: Π’λιμ γλυκό! Π’λιμ γλυκό!
Ντοκιμαντέρ. Τριακόσιες λέξεις. Ελεύθερη επιλογή θέματος. Διατρέχω αυθόρμητα τις ταινίες στις οποίες θα αναφερθούμε.
Έτοιμοι για το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Πιστό κάθε χρόνο στο ραντεβού του με το σινεφίλ κοινό το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιήσει φέτος την 17η διοργάνωση του, υποσχόμενο ένα πραγματικά απολαυστικό δεκαήμερο πρόγραμμα προβολών και εκδηλώσεων (13-22 Μαρτίου).
Παναγιώτης Ευαγγελίδης: Ο δρόμος μου για το ντοκιμαντέρ
Θα μιλήσω για το ντοκιμαντέρ σαν πρόθεση τέχνης και ακινητοποίησης αυτού που ακριβώς επειδή δεν ακινητοποιείται ποτέ μας προσκαλεί και μας προκαλεί να το κάνουμε εμείς γι αυτό. Ένα παιχνίδι με τον έρωτα για τα πράγματα που είναι πάντοτε θνητά και άρα και με τον θάνατό τους, τον φόβο της ...
Κατερίνα Πατρώνη: Η τρυφερή επιμονή του βλέμματος
Για μένα ο φακός είναι το πιο δύσκολο και ατίθασο εργαλείο. Καταγράφει τα πάντα χωρίς αυτήν την ευλογημένη ακρίβεια και αφαίρεση που επιτυγχάνει κανείς όταν καταπιάνεται με τις λέξεις, τους ήχους ή τα χρώματα.
Μάρκος Γκαστίν: Η μαμή της πραγματικότητας
Μου αρέσουν οι ιστορίες. Γι’ αυτό ασχολούμαι με το ντοκιμαντέρ, την τέχνη του πραγματικού. Η πραγματικότητα όμως, διηγείται ιστορίες;
Σταύρος Ψυλλάκης: Ιστορίες εμπιστοσύνης
Από τότε που ήρθα σε επαφή με το "ανθρωποκεντρικό ντοκιμαντέρ" και ξεκίνησε η μαθητεία και τα πρώτα μου βήματα σε αυτό, δεν θέλησα να ξανακάνω άλλο είδος κινηματογράφου.
Θέκλα Μαλάμου: Η συνάντηση
Ένας τόπος όπου ο χρόνος έχει σταματήσει σε μια στιγμή ξαναειδωμένη. Αυτή τη χρονική στιγμή, ενώ πρώτη φορά τη ζεις, και οι πέντε σου αισθήσεις σου υπογράφουν πως την έχεις ξαναζήσει.
Δημήτρης Εϊπίδης: Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παραμένει ανήσυχο και δραστήριο
Η φετινή διοργάνωση του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συμπίπτει με μια ξεχωριστή συγκυρία: τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του ελληνικού κινηματογράφου.
Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Ο κινηματογράφος της κρίσης - Ο κινηματογράφος σε κρίση
Το 27ο Πανόραμα Ευρωπαικού Κινηματογράφου συνεχίζει ακάθεκτο το πολυποίκιλο πρόγραμμα του μέχρι και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου.
Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Αφιέρωμα στα 100 χρόνια απο τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Α’ Παγόσμιος Πόλεμος: Η μεγαλύτερη και πιο πολύνεκρη πολεμική αναμέτρηση που γνώρισε ο κόσμος μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Ξεκίνησε στις 28 Ιουλίου 1914, οταν η Αυστροουγγαρία κύρηξε τον πόλεμο κατά της Σερβίας και τελείωσε με την ταπεινωτική ήττα της Γερμανίας και των συμμάχων της στις 11 ...
Το 27ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου μόλις ξεκίνησε
Το μακροβιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας, το Πανόραμα Ευρωπαικού Κινηματογράφου άνοιξε χθές, Πέμπτη 16 Οκτωβρίου, την αυλάία της 27ης διοργάνωσης του με την πρώτη προβολή του “Queen & Country”, της πολυαναμενόμενης ταινίας του καταξιωμένου Βρετανού σκηνοθέτη John Boorman.