Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

If we strip dance to its essential: Moeno Wakamatsu

If we strip dance to its essential:  Moeno Wakamatsu

Ο χορός μου βασίζεται σε κάτι που είναι σχετικά απλό. Είναι η προσπάθεια για μια ανοιχτή στάση ως προς το περιβάλλον την κάθε στιγμή...

 

ώστε αυτό να αποκτά μια υλική διάσταση και να εκδηλώνεται στο σώμα ως παρουσία και κίνηση.


Θεωρώ ότι αυτό προϋποθέτει πρωτίστως δύο σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο είναι κάποιος να μπορεί να αισθανθεί το περιβάλλον στην καθαρότητα του. Αυτό απαιτεί την ορισμένη μείωση των θορύβων που προέρχονται από τον εαυτό του, την εντατική έκθεση του εαυτού σε ότι υπάρχει έξω από αυτόν και την απαλλαγή από τη θέληση για προσωπική έκφραση.

 

Το δεύτερο στοιχείο είναι κάποιος να διατίθεται να κινηθεί από το περιβάλλον. Για να γίνει αυτό  χρειάζεται να γνωρίζει τους μηχανισμούς του σώματος του, την αντοχή, τα όρια, το κέντρο και να μπορεί να διακρίνει τις λεπτές διαβαθμίσεις της παρουσίας του από το μαύρο στο άσπρο σε ποιότητες όπως η υφή, το βάρος, η πυκνότητα, το φως / το σκοτάδι. Τέλος να μπορεί να παραιτηθεί από κινήσεις προερχόμενες από προσωπικές επιθυμίες και ένστικτα. 


   Πιστεύω ότι μέσα από αυτή τη στοιχειώδη προσπάθεια, κάποιος πλησιάζει στην έκφραση του πραγματικού εαυτού».

Moeno Wakamatsu  -

Βιογραφία


Η Moeno Wakamatsu γεννήθηκε στην Ιαπωνία το 1975 και είναι σόλο καλλιτέχνης χορού και θεάτρου με έδρα τη Γαλλία και τη Νέα Υόρκη.  Σπούδασε αρχιτεκτονική στην Cooper Union School of Architecture και χορό στη Σχολή Merce Cunningham. Ξεκινά τη σταδιοδρομία της στο χορό ως σόλο καλλιτέχνης σε ηλικία 27 ετών. Στην ηλικία των 26 γίνεται πιστοποιημένη δασκάλα στη μέθοδο Feldenkrais® .
Αναζητά ένα χορό απογυμνωμένο από τεχνητές έννοιες που οδηγεί σε άμεση επικοινωνία με το κοινό μέσα από ένα πυκνό χώρο και χρόνο. Στο έργο της υπερβαίνει τα όρια της σωματικής έκφρασης και συχνά περιπλέκει τα συμβατικά είδη χορού. 
 «Εύχομαι να αιωρούμαι στη στιγμή που η εσωτερική επιθυμία συναντά εξωτερικά φαινόμενα».
Moeno Wakamatsu 
 


Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προσωπικότητα και το καλλιτεχνικό της έργο, θα βρείτε στο website:  www.moeno.com   email: info@moeno.com

 

Σχετικές ειδήσεις
Μαργαρίτα Σταυράκη: Συμπράξεις & νέες αφετηρίες
29.09.2016 11:42
Η Μαργαρίτα Σταυράκη, εικαστικός και μέλος της Ιδρυτικής & Οργανωτικής ομάδας του Μηδέν, γράφει για την συνεργασία του Μηδέν και του Κινητήρα και το διήμερο προβολών που παρουσιάζουν από κοινού με θέμα του την video-performance και το video-dance. Αυτή την περίοδο οι συνέργειες και συνεργασίες μοιάζουν να είναι η μόνη υγιής λύση για την συνέχεια του πολιτισμού, της τέχνης και της καινοτομίας.
Κατερίνα Κασιούμη: 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
08.07.2016 14:55
Θυμάμαι σαν παιδί να περπατάω στους δρόμους των Ιωαννίνων, πηγαίνοντας από το ένα μάθημα στο άλλο, με αγωνία, να προλάβω… και ένα σύννεφο σκέψεων πάνω από το κεφάλι μου για το αν έχουν νόημα όλα αυτά… Αναρωτιόμουν αν όλη αυτή η γνώση θα ησύχαζε την αγωνία που όλοι οι άνθρωποι, ακόμη και τα μικρά παιδιά, έχουν για το μέλλον. Το μόνο μάθημα στο οποίο πήγαινα ανάλαφρα, νιώθοντας κάτι μαγικό να συμβαίνει, ήταν το μάθημα του χορού. Ήδη από τη διαδρομή, πηγαίνοντας, περπατούσα με ένα διαφορετικό τρόπο, με έναν τρόπο σαν να με πήγαινε κάποιος άλλος εκεί που εγώ ήθελα.
Μαρίνα Μαυρογένη: Ο φόβος της γελοιότητας στην τέχνη του χορού
05.02.2016 11:36
Μου αρέσει να δημιουργώ με άξονα το χιούμορ και να βρίσκω τον τρόπο εκείνο της ανεπιτήδευτης έκφρασης. Αυτό το Φεβρουάριο χορογραφώ και σκηνοθετώ δύο performances στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με τίτλους «4» και «Η Χαρά της Αποτυχίας». Είναι δύο έργα που φλερτάρουν με τη γελοιότητα, με το άτεχνο καλλιτεχνικό δημιούργημα.
Χρυσηίς Λιατζιβίρη – SYNDRAM dance co: Ο Χορός δεν είναι απλά 'Φαίνεσθαι'
22.12.2015 14:43
- Σ’ αρέσει να κρύβεσαι; - Όχι. Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι…Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι με τον τρόπο που το «σήμερα» μπορεί να εκθέσει παραμορφώνοντας το οτιδήποτε… Δεν μ’ αρέσει να κοινοποιώ τις κρίσεις μου… Δεν μ’ αρέσουν οι κρίσεις μου έτσι όπως αυτές γεννιούνται και προβάλλουν το «εγώ» μου μέσα από την κρίση… Δεν μ’ αρέσει να με αλλοτριώνουν το «φαίνεσθαι», η κρίση, η κατάκριση…
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: Για να παραχθεί τέχνη χρειάζονται και χρήματα και υποστήριξη
15.12.2015 17:13
Τι δυσκολεύομαι να ακούω; Ότι για να παραχθεί τέχνη χρειάζεται μόνο ταλέντο, έμπνευση, δημιουργικότητα και, αυτονοήτως, αυταπάρνηση. Μου θυμίζει τη ρήση περί της Ελλάδας ως της χώρας που πάντα θα τα βγάζει πέρα επειδή έχουμε ωραίο κλίμα και υπέροχες θάλασσες. Δεν θα αναλύσω τη σχέση τέχνης-κρίσης. Αλλά θέλω να σταθώ στην ανάγκη συνειδητοποίησης ότι δεν αρκεί ο ήλιος και οι αμμουδιές για να είμαστε ευτυχείς στην Ελλάδα, ούτε ένας προβολέας και ένα εξαιρετικό σύνολο δημιουργών για να παραχθεί τέχνη. Χρειάζονται και χρήματα και υποστήριξη. Από εκεί ακριβώς ξεκινάει και η δική μας ευθύνη, ως Ίδρυμα Ωνάση και ως Στέγη, προκειμένου να μπορούν οι Έλληνες καλλιτέχνες να ζουν και να δημιουργούν.