Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017

If we strip dance to its essential: Moeno Wakamatsu

If we strip dance to its essential:  Moeno Wakamatsu

Ο χορός μου βασίζεται σε κάτι που είναι σχετικά απλό. Είναι η προσπάθεια για μια ανοιχτή στάση ως προς το περιβάλλον την κάθε στιγμή...

 

ώστε αυτό να αποκτά μια υλική διάσταση και να εκδηλώνεται στο σώμα ως παρουσία και κίνηση.


Θεωρώ ότι αυτό προϋποθέτει πρωτίστως δύο σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο είναι κάποιος να μπορεί να αισθανθεί το περιβάλλον στην καθαρότητα του. Αυτό απαιτεί την ορισμένη μείωση των θορύβων που προέρχονται από τον εαυτό του, την εντατική έκθεση του εαυτού σε ότι υπάρχει έξω από αυτόν και την απαλλαγή από τη θέληση για προσωπική έκφραση.

 

Το δεύτερο στοιχείο είναι κάποιος να διατίθεται να κινηθεί από το περιβάλλον. Για να γίνει αυτό  χρειάζεται να γνωρίζει τους μηχανισμούς του σώματος του, την αντοχή, τα όρια, το κέντρο και να μπορεί να διακρίνει τις λεπτές διαβαθμίσεις της παρουσίας του από το μαύρο στο άσπρο σε ποιότητες όπως η υφή, το βάρος, η πυκνότητα, το φως / το σκοτάδι. Τέλος να μπορεί να παραιτηθεί από κινήσεις προερχόμενες από προσωπικές επιθυμίες και ένστικτα. 


   Πιστεύω ότι μέσα από αυτή τη στοιχειώδη προσπάθεια, κάποιος πλησιάζει στην έκφραση του πραγματικού εαυτού».

Moeno Wakamatsu  -

Βιογραφία


Η Moeno Wakamatsu γεννήθηκε στην Ιαπωνία το 1975 και είναι σόλο καλλιτέχνης χορού και θεάτρου με έδρα τη Γαλλία και τη Νέα Υόρκη.  Σπούδασε αρχιτεκτονική στην Cooper Union School of Architecture και χορό στη Σχολή Merce Cunningham. Ξεκινά τη σταδιοδρομία της στο χορό ως σόλο καλλιτέχνης σε ηλικία 27 ετών. Στην ηλικία των 26 γίνεται πιστοποιημένη δασκάλα στη μέθοδο Feldenkrais® .
Αναζητά ένα χορό απογυμνωμένο από τεχνητές έννοιες που οδηγεί σε άμεση επικοινωνία με το κοινό μέσα από ένα πυκνό χώρο και χρόνο. Στο έργο της υπερβαίνει τα όρια της σωματικής έκφρασης και συχνά περιπλέκει τα συμβατικά είδη χορού. 
 «Εύχομαι να αιωρούμαι στη στιγμή που η εσωτερική επιθυμία συναντά εξωτερικά φαινόμενα».
Moeno Wakamatsu 
 


Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προσωπικότητα και το καλλιτεχνικό της έργο, θα βρείτε στο website:  www.moeno.com   email: info@moeno.com

 

Σχετικές ειδήσεις
Μαργαρίτα Σταυράκη: Συμπράξεις & νέες αφετηρίες
29.09.2016 11:42
Η Μαργαρίτα Σταυράκη, εικαστικός και μέλος της Ιδρυτικής & Οργανωτικής ομάδας του Μηδέν, γράφει για την συνεργασία του Μηδέν και του Κινητήρα και το διήμερο προβολών που παρουσιάζουν από κοινού με θέμα του την video-performance και το video-dance. Αυτή την περίοδο οι συνέργειες και συνεργασίες μοιάζουν να είναι η μόνη υγιής λύση για την συνέχεια του πολιτισμού, της τέχνης και της καινοτομίας.
Κατερίνα Κασιούμη: 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
08.07.2016 14:55
Θυμάμαι σαν παιδί να περπατάω στους δρόμους των Ιωαννίνων, πηγαίνοντας από το ένα μάθημα στο άλλο, με αγωνία, να προλάβω… και ένα σύννεφο σκέψεων πάνω από το κεφάλι μου για το αν έχουν νόημα όλα αυτά… Αναρωτιόμουν αν όλη αυτή η γνώση θα ησύχαζε την αγωνία που όλοι οι άνθρωποι, ακόμη και τα μικρά παιδιά, έχουν για το μέλλον. Το μόνο μάθημα στο οποίο πήγαινα ανάλαφρα, νιώθοντας κάτι μαγικό να συμβαίνει, ήταν το μάθημα του χορού. Ήδη από τη διαδρομή, πηγαίνοντας, περπατούσα με ένα διαφορετικό τρόπο, με έναν τρόπο σαν να με πήγαινε κάποιος άλλος εκεί που εγώ ήθελα.
Εύη Σούλη: Αστικές ουτοπίες σε κατάρρευση
20.04.2016 17:30
Μη τόποι, άχρονοι, φανταστικοί, ιδανικές κοινωνίες με τέλειο κοινωνικό, πολιτικό και νομικό σύστημα. Χαμένες Ατλαντίδες στα βάθη των θαλασσών. Ιδεολογίες για το καλό και το δίκαιο, το ηθικό και το ορθό. Κριτικές και αναλύσεις και θεωρίες. Προσπάθειες και απογοητεύσεις. Το τείχος του μίσους και ο Cave στα φτερά του Έρωτα. Μητέρες με όνειρα και εφηβικά παιχνίδια. Έρωτες και καταρρεύσεις και ξανά έρωτες. Ώρα μηδέν, κενό.
Inner Movers: Ανακαλύπτοντας το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης…
13.04.2016 11:27
Νέοι προβληματίζονται, επικοινωνούν, εκφράζονται, δημιουργούν, κινούνται και μετακινούνται από τη θέση τους για να ανακαλύψουν το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης. Το project Inner Movers είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους με θέμα τις παραστατικές και ψηφιακές τέχνες και συγκεκριμένα την τέχνη του videodance και της site-specific performance.
Μαριάννα Βαρβιάνη: Η ιδέα πίσω από το ‘Vortex’
15.03.2016 13:47
Πριν από δυο χρόνια περίπου καθόμουν σε ένα πεζούλι ενός πανηγυριού στην Ικαρία και παρακολουθούσα τον κόσμο να χορεύει. Χόρευαν, ακολουθώντας ένα σπειροειδές σχήμα, χωρίς να συγκρούονται μεταξύ τους και το σχήμα που ακολουθούσαν έδινε την εντύπωση ότι δεν είχε αρχή και τέλος, ότι θα μπορούσε να κινείται έτσι για πάντα.