Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Θέατρο: Στην οθόνη φως του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη - Σοφία Βγενοπούλου (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, μέχρι 13-05-12)

Θέατρο: Στην οθόνη φως του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη - Σοφία Βγενοπούλου (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, μέχρι 13-05-12)

Μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση , για το εφηβικό -και όχι μόνο- κοινό, φιλοξενείται στην αίθουσα εκθέσεων …

 

Από την Μαρία-Ινώ Ζαχαροπούλου

 

και συνδιαλέξεων της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών έως τις 13 Μαΐου.

Πρόκειται για την παράσταση της σκηνοθέτριας και παιδοψυχολόγου Σοφίας Βγενοπούλου και της ομάδας εφηβικού θεάτρου Grasshopper με τίτλο «Στην οθόνη φως».


Στο έργο , που γράφτηκε για τη συγκεκριμένη παράσταση από τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, ο Λεωνίδας μαθαίνει από λάθος της μαμάς του, που δουλεύει σε ένα ξενοδοχείο και "δεν κάνει λάθη ποτέ", ότι μια καθηγήτριά του διατηρεί εξωσυζυγική σχέση και αποφασίζει να τη βιντεοσκοπήσει.

 


Μερικές μέρες αργότερα, η ίδια καθηγήτρια "τσακώνει" τους φίλους του Λεωνίδα, τον Τζίμη και την Ελίνα, να φιλιούνται μέσα στο σχολείο και τους προσβάλλει, γεγονός που εξεγείρει την παρέα των παιδιών, για την άδικη αυστηρότητα και την υποτίμησή τους.

 


Το πού θα καταλήξουν όλα αυτά, θα κριθεί παρουσία όλων, στην οθόνη προβολών του σχολείου, όταν ο Τζίμη και η Ελίνα θα γυρέψουν να πάρουν την εκδίκησή τους με την βοήθεια του χαρισματικού Χάρη.


Το έργο περιπλέκεται γύρω από το θέμα της ιδιωτικότητας, τόσο των ηρώων όσο και των γύρω τους, με αφορμή περιστατικά που θα τεστάρουν τα όρια και τις αρχές τους  σε μια ηλικία που όλα κρίνονται.

 

Οι οικογενειακές δυσκολίες, οι ψυχολογικές διακυμάνσεις των εφήβων, το πώς βλέπουν τους ενήλικες (αυτοί οι τελευταίοι ως φυσικές παρουσίες απέχουν από τη σκηνή) και η αγωνία να προσδιορίσουν ή να σιγουρευτούν για το ποιοι πραγματικά είναι και τι θέλουν, συνθέτουν την εφηβική πραγματικότητα μέσα στην οποία εκτυλίσσεται η δράση.


Και όλα αυτά αποδίδονται με ρεαλιστικό τρόπο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του δεκαπεντάχρονου Δημήτρη, με την παρέα του οποίου παρακολούθησα την παράσταση.

 


Δεν  είχε υπερβολές στο πως είναι αυτά τα παιδιά ή στο τρόπο που παρουσίαζε τη συμπεριφορά τους και συνεχίζει εγώ ταυτίστηκα πολύ με τον Χάρη. Αυτή η αίσθηση ότι είσαι σημαντικός πολύ και η παράλληλη αβεβαιότητα για το καθετί αυτό που ο Χάρης έλεγε "κόμπλεξ κατωτερότητας με την ανωτερότητα του "ισχύει λίγο- πολύ σε όλους μας (μιλώντας για τους συμμαθητές του).

 

Ένας  διαιρούμενος πάγκος  σε ρόδες, ένα κουβούκλιο (που μπορεί και να υπήρχε στην αίθουσα αυτή κάθε αυτή) και μια μεμβράνη στο φόντο της σκηνής αποτελούν τη λιτή και πολύ λειτουργική σκηνογραφία. Ο σκηνικός χώρος ορίζεται από τα φώτα των προβολέων που οι ηθοποιοί μετακινούν από σκηνή σε σκηνή, της βιντεοπροβολής και οπισθοπροβολής  πάνω σε μια διάφανη οθόνη- καθρέφτη.

 


Σε αυτήν το δίχως άλλο θα αναζητήσετε τους εαυτούς σας  πριν πέσει "Στην οθόνη φως" και γράψουν οι σκιές και τα σώματα των ηθοποιών.

 

Η παράσταση ενδείκνυται για άτομα ηλικίας άνω των 12 ετών.

 

 

Συντελεστές

Σκηνικά-Κοστούμια: Εύα Μανιδάκη
Επιμέλεια κίνησης: Σταυρούλα Σιάμου
Σκηνοθεσία Video: Κώστας Χαϊδαλής
Σχεδιασμός Ήχου-Επιμέλεια Μουσικής: Ανρί Κεργκομάρ
Φωτισμοί: Φίλιππος Κουτσαφτής
Δραματουργική συνεργασία & Επιμέλεια εκπαιδευτικού πακέτου: Κατερίνα & Παναγιώτα Κωνσταντινάκου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Σκουρλή
Ερμηνεύουν: Αντώνης Αντωνόπουλος, Βαγγέλης Κρανιώτης, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Θεανώ Μεταξά, Νατάσα Παπανδρέου
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Φωτογραφίες: Σταύρος Πετρόπουλος

 

Mέχρι τις 13 Μαΐου 2012

 

Σχετικές ειδήσεις
«Το ’21»: Ελληνική Επανάσταση σε ροκ τόνους
22.11.2016 12:09
Τι μουσικές θα συνόδευαν ιδανικά την Ελληνική Επανάσταση; Παραδοσιακοί ήχοι όπως τους έχουμε συνηθίσει ή μήπως οι ροκ και πανκ αποχρώσεις αποτελούν ένα πιο ταιριαστό «χαλί» στα γεγονότα; Ο Άρης Μπινιάρης φαίνεται να απαντά σε αυτήν την απορία, μέσα από «Το ’21», μια παράσταση που ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία της σε Φεστιβάλ Αθηνών και Gazarte, την βρίσκουμε αυτή τη φορά στο θέατρο Πορεία.
«Exhibit B» του Μπρετ Μπέιλι: Μία συγκλονιστική ανθρώπινη εγκατάσταση
17.06.2016 14:00
Η πάντα εξωστρεφής –ευτυχώς για όλους μας- Στέγη, στο πλαίσιο του 3ου Fast Forward Festival, παρουσίασε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές δημιουργίες που ξεπερνάνε τα γεωγραφικά, ιδεολογικά, κοινωνικά και πολιτισμικά σύνορα, καταργούν τα στερεότυπα, διευρύνουν τα συμβατικά όρια των τεχνών, εκφράζοντας μία πολιτική και κοινωνική διαμαρτυρία για φλέγοντα ζητήματα και προβληματισμούς της σύγχρονης εποχής. Το κτίριο της πρώην Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου (Ακαδημίας 23) στέγασε για λίγες μέρες την συναρπαστική, αφυπνιστική έκθεση- περφόρμανς «Exhibit B» του Μπρετ Μπέιλι, η οποία περιλάμβανε μία σειρά εγκαταστάσεων με ζωντανά «εκθέματα / πειστήρια».
«Χειρόγραφο» - Χάρις Αλεξίου: Απολογισμός μιας μεγάλης πορείας
15.04.2016 11:27
«Σήμερα ήταν τρύγος και πατήσαμε σταφύλια», είναι η πρώτη φράση που ακούγεται από το στόμα της γυναίκας που μπαίνει κρατώντας στα χέρια ένα ηλεκτρονικό σημειωματάριο, του οποίου η οθόνη είναι το μοναδικό πράγμα που φωτίζει το πρόσωπό της στο πυκνό σκοτάδι. Ξεκινά τότε μια επισκοπική απαρίθμηση γεγονότων της πρώιμης ζωής της. «Σήμερα η γιαγιά έφτιαξε τηγανίτες και έβαλε πετιμέζι», «Σήμερα ο μπαμπάς είναι άρρωστος», «Σήμερα η μαμά έβαψε τα ρούχα μαύρα για να είναι έτοιμα», «Σήμερα ο μπαμπάς πήγε στην εκκλησία, γύρισε και πέθανε».
«Το Κουκλόσπιτο»: Συναισθηματική αποκάλυψη με πρώιμη φεμινιστική χροιά
28.03.2016 13:36
Χρειάζονται μόνο λίγες μέρες ανελέητης συναισθηματικής πίεσης και εκβιαστικής αγωνίας για μια σύζυγο και μητέρα στην Σκανδιναβία του 19ου αιώνα, ώστε να αποφευχθεί η αναμενόμενη κατάρρευσή της και να αποκαλυφθεί ένας πηγαίος δυναμισμός και μια αναπάντεχη διάθεση για ανεξαρτησία. Η Νόρα είναι μια γυναίκα ευτυχισμένη και ικανοποιημένη με τον μέχρι τώρα συζυγικό βίο. Με μια φαινομενική αφέλεια, απολαμβάνει να ξοδεύει χρήματα για την οικογένειά της, γεγονός που εκνευρίζει τον άνδρα της, Τόρβαλντ.
«Victor-Victoria»: Ερωτικά μπερδέματα υπό τους ήχους της jazz
02.03.2016 16:20
Το τελευταίο διάστημα το μιούζικαλ βρίσκει στην Ελλάδα ένα πρόσφορο έδαφος για να αναδειχθεί και να αγαπηθεί εν τέλει από συντελεστές και κοινό. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να αναιρεθεί η αντίληψη μιας παλιακής αισθητικής ως προς το είδος και να επενδυθεί αρκετό χρήμα στις διάφορες παραγωγές, καθώς και εκσυγχρονισμός της σκηνοθετικής/ερμηνευτικής οπτικής τους. Ένα από τα πιο πολυδιαφημισμένα μιούζικαλ της φετινής σεζόν, το «Victor-Victoria», παίζεται αυτόν τον καιρό στο θέατρο Πάνθεον.