Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Ηλίας Καρελλάς: Το κουτί της Πανδώρας παντρεύει το παραδοσιακό με το σύγχρονο στοιχείο

Ηλίας Καρελλάς: Το κουτί της Πανδώρας παντρεύει το παραδοσιακό με το σύγχρονο στοιχείο

Με αφορμή την παράσταση για παιδιά «Το κουτί της Πανδώρας» που παρουσιάζεται στο θέατρο « Τριανόν » ο Ηλίας Καρελλάς επικεφαλής του θιάσου και σκηνοθέτης

της παράστασης απαντά στις ερωτήσεις του Culturenow.gr για την παράσταση η οποία συνδυάζει διαφορετικά είδη τεχνών όπως θέατρο σκιών, κούκλες αλλά και ζωντανή μουσική και καταφέρνει με αυτό τον τρόπο να μαγεύει κάθε Κυριακή τους απαιτητικούς μικρούς θεατές .

 

Συνέντευξη: στη Μαριάννα Παπάκη

 

CultureNow.gr: Στο «Τριανόν» παρουσιάζεται αυτή τη σεζόν η παράσταση για παιδιά «Το κουτί της Πανδώρας». Πείτε μας δυο λόγια για την παράσταση η οποία συνδυάζει διαφορετικά είδη τεχνών όπως οι κούκλες, το θέατρο σκιών αλλά και η ζωντανή μουσική.
Ηλίας Καρελλάς:
«Το κουτί της Πανδώρας» είναι μια παράσταση που «παντρεύει» το παραδοσιακό με το σύγχρονο στοιχείο, στην οποία ηθοποιοί και μουσικοί παίζουν ζωντανά σκοπούς και τραγούδια από όλη την Ελλάδα με παραδοσιακά όργανα  όπως:  λαούτο, νέι, βιολί , ούτι, νταούλι, τουμπελέκι, ενώ συναντούν φιγούρες και κούκλες ανθρωπίνων διαστάσεων. Επιλέξαμε το νέο μας «ταξίδι» να ξεκινά από την Κοσμογονία και να καταλήγει στο αισιόδοξο μήνυμα της ελπίδας, που όλοι επιζητούμε.
 

 

Cul.N.: Πώς αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτή την εναλλαγή θεάτρου, τραγουδιού, κούκλας κ.λ.π.; Αφοσιώνονται ή αντιδρούν σε κάθε αλλαγή μέσου έκφρασης;
H.K.: Παρακολουθώντας την παράσταση σαν θεατής ανάμεσα στα παιδιά κάθε Κυριακή με το βλέμμα στραμμένο πότε στη σκηνή και πότε στην πλατεία, παρατηρώ πώς μέσα από την εναλλαγή διαφορετικών μέσων δραματοποίησης οι μικροί θεατές  μαγεύονται  και το ενδιαφέρον τους μένει αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια.
 

 

Cul.N.: Πώς γεννήθηκε η ιδέα του συνδυασμού της ελληνικής μυθολογίας με την παράδοση;
H.K.:
Όπως και σε άλλες μας παραστάσεις, έτσι και στο «Κουτί της Πανδώρας» επιχειρήσαμε το συνδυασμό της μυθολογίας με μουσική, σκιές, κούκλες και μάσκες. Δημιουργήσαμε, έτσι, ένα στυλιζαρισμένο είδος θεάτρου, χρησιμοποιώντας εκφραστικά μέσα άμεσα συνδεδεμένα με την ελληνική παράδοση,  προτείνοντας, όμως, νέες φόρμες  επί σκηνής.
 

 

Cul.N.: Ο Θίασός σας, («Θίασος Ηλία Καρελλά») ιδρύθηκε το 1996 και από τότε διανύει μία αδιάλειπτη πορεία στον χώρο του θεάτρου σκιών και του παιδικού θεάτρου. Πείτε μας λίγα λόγια τόσο για την δημιουργία του θιάσου όσο και για την πορεία του μέχρι τώρα. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το κομμάτι θεάτρου που αφορά – κυρίως – στα παιδιά και ποιες ήταν οι σημαντικότερες (ευχάριστες ή και δύσκολες) στιγμές αυτής της πορείας;
H.K.:
Ο Θίασος ξεκίνησε την πορεία του με παραστάσεις Θεάτρου Σκιών. Το 2002 γεννήθηκε η ιδέα να  δημιουργήσουμε παραστάσεις όπου  να συνυπάρχουν επί σκηνής, ο ηθοποιός , η σκιά, η κούκλα, η μάσκα και η ζωντανή μουσική. Ανάμεσα στις πιο αγαπημένες  παραστάσεις  είναι οι «Αργοναύτες» , το «Σκιοταξιδεύοντας», ο«Ερωτόκριτος», οι «Σκιών Ιστορίες», οι «Όρνιθες» και ο «Θησέας και Μινώταυρος».  Επίσης, κάποιες από τις παραστάσεις μας μεταφέρονται στο χώρο των σχολείων, ενώ, παράλληλα, διοργανώνουμε σεμινάρια και εργαστήρια κατασκευής και εμψύχωσης φιγούρας και κούκλας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το είδος θεάτρου  γιατί το παιδικό κοινό σε προκαλεί να εξελίσσεσαι διαρκώς , να δουλεύεις με αγάπη για την παιδική ψυχή δημιουργώντας θεάματα αντίστοιχα με αυτά των ενηλίκων. Τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί κριτές και το να κάνεις τέχνη για αυτά, είναι συναρπαστικό.  Δουλεύοντας καθημερινά, λοιπόν, για παιδιά η κάθε μέρα γίνεται ξεχωριστή και αναμφισβήτητα είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία.
 

 

Cul.N.: Ο θίασός   σας έχει στηρίξει με τη δράση του φιλανθρωπικούς σκοπούς όπως: «Το Χαμόγελο του Παιδιού», «Φλόγα», «Παιδικά Χωριά SOS», «Ερυθρός Σταυρός», κ. α. Πείτε μας για τη σπουδαιότητα αυτής της διάστασης της τέχνης. Ποια είναι η διαφορά (εάν πιστεύετε ότι υπάρχει) μεταξύ μιας παράστασης σε παιδιά που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες από παιδιά που δεν έχουν αυτή την ατυχία;
H.K.:
Ο Θίασος από την ίδρυσή του ενσωμάτωσε στη δράση του το Πρόγραμμα Κοινωνικής Ευθύνης, στηρίζοντας έμπρακτα συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη. Με τη δράση του έχει υποστηρίξει φιλανθρωπικούς σκοπούς όπως: ‘Το Χαμόγελο του Παιδιού’, ‘Φλόγα’, Παιδικά Χωριά SOS, Ερυθρός Σταυρός, κ. α. Κάθε φορά που δεχόμαστε παιδιά στο θέατρο ή όταν ο Θίασος φιλοξενείται στο χώρο  τους, δίνουμε πάντα τον καλύτερο εαυτό μας, όπως θα κάναμε σε κάθε παράσταση.

 

 

Cul.N.: Ιδιαίτερα το «Θέατρο Σκιών» ενώ έχει μια μακρά πορεία και ιστορία στην Ελλάδα (αν και δεν είχε ξεκινήσει ως παιδικό θέαμα), δεν χαίρει τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερης προσοχής. Πού πιστεύετε πως οφείλεται αυτό, τη στιγμή που θα μπορούσαμε να πούμε πως το κουκλοθέατρο τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μια ανάπτυξη.
H.K.:
Πιστεύω ότι το Θέατρο Σκιών αρχίζει να αποκτά ουσιαστική αναγνώριση από το κοινό μέσα από ιδιαίτερα προσεγμένες παραστάσεις που βασίζονται στην παράδοση αλλά ενσωματώνουν και πολλά σύγχρονα στοιχεία. Έτσι, λοιπόν, με γνώμονα την ποιότητα και όχι την προχειρότητα το ελληνικό θέατρο σκιών αναπτύσσεται και αποκτά μια ισότιμη θέση ανάμεσα στα άλλα είδη θεάματος.
 

 

Cul.N.: Μετά το «Κουτί της Πανδώρας» έχετε επόμενα σχέδια που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;
H.K.:
Αυτό τον καιρό ετοιμάζουμε την καινούρια παιδική παράσταση θεάτρου σκιών, που θα ταξιδέψει στο χώρο των σχολείων και παράλληλα αναζητούμε το έργο της νέας σεζόν  μελετώντας λαϊκά παραμύθια από όλον τον κόσμο.

 

 

Πληροφορίες παράστασης  

Κείμενο Ηλίας Καρελλάς – Αλεξάνδρα Λιακοπούλου
Σκηνοθεσία / Μουσική Επιμέλεια / Φωτισμοί Ηλίας Καρελλάς
Μουσική Διδασκαλία Έκτορας Κυριάκου, Χρήστος Σύγγελος
Δραματουργική Επιμέλεια Αλεξάνδρα Λιακοπούλου
Κοστούμια / Κούκλες/ Video animation Αγγελική Μπόζου
Σκηνογραφία / Φιγούρες Θεάτρου Σκιών Ηλίας Καρελλάς
Φωτογραφίες Studio Kotsireas

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Σύλβια Δελικούρα: Το bullying είναι πλέον είναι πιο προσωπικό, ενώ παλαιότερα πιο ομαδοποιημένο
10.11.2016 14:11
Η Σύλβια Δελικούρα μπαίνει στο ρόλο της Ρόζας, ενός ζωηρού αλλα πολύ γλυκού κοριτσιού, και πρωταγωνιστεί στην παράσταση Ολόγυρα, Ολότελα, Ολόιδιοι, η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο Άνεσις για δεύτερη χρονιά.
Patari Project: Πόση μαγεία χωράει πάνω σε ένα πιάνο;
18.10.2016 15:31
Το “Πιάνω Παπούτσι πάνω στο Πιάνο”, βασισμένο σε μια ιδέα του Θωμά Μοσχόπουλου, ανεβαίνει και πάλι στο ΠΟΡΤΑ από τους Patari Project υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια της Σοφίας Πάσχου. Διαβάστε τη ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησαν οι Patari Project και σπεύσατε να δείτε την παράσταση!
Hippo Theatre Group: Οι αντιδράσεις των παιδιών είναι πάντα αυθόρμητες και αυθεντικές
29.09.2016 12:31
Οι Hippo Theatre Group (Φώτης Δούσος και Αλέξανδρος Ράπτης) μετρούν ήδη αρκετά χρόνια ως ομάδα και έχουν ταξιδέψει την έμπνευσή τους και το όραμα πάνω στο παιδικό θέατρο σε αρκετά σημεία του κόσμου, από τον Καναδά μέχρι την Αυστραλία. Φέτος παρουσιάζουν στο Θέατρο 104, την Ωραία Κοιμωμένη², σε διασκευή Καλλιόπης Φύκαρη και στην συνέντευξη που ακολουθεί μας μιλούν για την παράσταση, τον τρόπο που προσεγγίζουν το δύσκολο είδος του παιδικού θεάτρου και μας συστήνουν ακόμα καλύτερα την δραστήρια και δημιουργική ομάδα τους.
Λευτέρης Ελευθερίου: Ο κύριος ΚΙΧ και το μυστικό κουτί των ήχων
29.12.2015 11:18
Ο Λευτέρης Ελευθερίου τα τελευταία χρόνια απολαμβάνει μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Συνταυτισμένος κυρίως με την κωμωδία και με συμμετοχές σε επιτυχημένες παραστάσεις, έχει διαμορφώσει ένα δικό του κοινό από μικρούς και μεγάλους θεατές. Αυτήν την εποχή, εκτός από το «Δοξαπατρή» στο Μικρό Παλλάς, τον συναντάμε σε μία ξεχωριστή παιδική παράσταση, τον «Κύριο Κιχ και το μυστικό κουτί των ήχων». Με αφορμή το έργο αυτό, μας μιλάει για το παιδικό θέατρο, τις νέες προκλήσεις που θα ήθελε να δοκιμαστεί και την παράδοση του νησιού του, που επιθυμεί να αναδείξει περισσότερο μελλοντικά.