Η υποψήφια για Όσκαρ Μισέλ Γουίλιαμς (“Blue Valentine”) ηγείται ενός all-star cast σε μια ταινία που αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές

της ζωής ενός από τους μεγαλύτερους θρύλους του Χόλιγουντ, της Μέριλιν Μονρό. Συμπρωταγωνιστούν οι Κένεθ Μπράνα (“Valkyrie”), Έντι Ρέντμεϊν (“The Other Boleyn Girl”), Τζούντι Ντεντς (“Nine”), Έμα Ουάτσον (σειρά ταινιών “Harry Potter”), Τζούλια Ορμόντ (“Θρύλοι του Πάθους”) και Ντόμινικ Κούπερ (“Mamma Mia!”).

Θέλοντας απεγνωσμένα να κερδίσει το σεβασμό του Χόλιγουντ και να την πάρουν στα σοβαρά, η θρυλική ηθοποιός ταξιδεύει στο Λονδίνο το 1956 για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία “Ο Πρίγκηψ και η Χορεύτρια”, δίπλα στον Λόρενς Ολίβιε. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο του Κόλιν Κλαρκ  ο οποίος ήταν βοηθός του Ολίβιε την εποχή εκείνη, η ταινία εξερευνά μια πλευρά της Μονρό που δεν έχουμε ξαναδεί.

Ο Σκηνοθέτης

Ο Σάιμον Κέρτις γεννήθηκε το 1960 στο Λονδίνο και ξεκίνησε την καριέρα του στο Royal Court Theatre, όπου τελούσε χρέη βοηθού σκηνοθέτη στους Ντάνι Μπόιλ και Μαξ Στάφορντ Κλαρκ. Το πλούσιο βιογραφικό του στο θέατρο περιλαμβάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του “Road” του Τζιμ Κάρτραϊτ, το “A Lie of the Mind” του Σαμ Σέπαρντ, το “Roots” του Άρνολντ Ουέσκερ, το “Making History” του Μπράιαν Φριλ, καθώς και πολλές ακόμα παραστάσεις.

Το 1991 έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την τηλε-ταινία “Old Times” του Χάρολντ Πίντερ, με πρωταγωνιστές τους Τζον Μάλκοβιτς και Μιράντα Ρίτσαρντσον. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σκηνοθετήσει πληθώρα βραβευμένων τηλεοπτικών σειρών και τηλε-ταινιών, όπως “My Summer With Des” με τη Ρέιτσελ Βάις, “David Copperfield” με τους Μάγκι Σμιθ, Ίαν ΜακΚέλεν, Μπομπ Χόσκινς, Ιμέλντα Στόντον και τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε Ντάνιελ Ράντκλιφ, “Twenty Thousand Streets Under the Sky” με την Σάλι Χόκινς και “Cranford”, με την Τζούντι Ντεντς. Η ταινία “Επτά Μέρες με τη Μέριλιν” είναι το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στον κινηματογράφο.

Οι Πρωταγωνιστές

Οι ερμηνείες της Μισέλ Γουίλιαμς την έχουν εδραιώσει πλέον ως μια από τις πιο περιζήτητες ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Γεννημένη το 1980 στην Μοντάνα, έκανε το ντεμπούτο της στην υποκριτική με μια εμφάνιση στη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά “Baywatch”, ενώ το κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε το 1994 με την ταινία “Lassie”. Ο ρόλος της Τζεν στην τηλεοπτική σειρά “Dawson’s Creek” της χάρισε παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, ενώ τράβηξε και την προσοχή της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Έχει καταφέρει να χτίσει ένα εντυπωσιακό βιογραφικό, έχοντας αποσπάσει βραβεία από διάφορους διεθνείς φορείς, ενώ έχει βρεθεί υποψήφια για σημαντικά βραβεία, όπως Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου και Χρυσή Σφαίρα Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία “Brokeback Mountain”, καθώς και Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ηθοποιού σε Δράμα για την ερμηνεία της στην ταινία “Blue Valentine”.

Το βιογραφικό της περιλαμβάνει ταινίες κάθε είδους, όπως “Species”, “A Thousand Acres”, “Prozac Nation”, “The Hottest State”, “I’m Not There”, “Deception”, “Wendy and Lucy”, “Synecdoche, New York”, “Mammoth”, “Shutter Island” και “Meek’s Cutoff”. Η Ουίλιαμς έχει εμφανιστεί και στο θέατρο, σε παραστάσεις όπως “The Cherry Orchard” του Τσέχοφ, “Killer Joe” και “Smelling a Rat” του Μάικ Λι. 

Προσεχώς θα τη δούμε στην νέα σκηνοθετική δουλειά της Σάρα Πόλεϊ, “Take This Waltz”, καθώς και στο “Oz: The Great and Powerful” του Σαμ Ρέιμι, όπου θα συμπρωταγωνιστεί με τους Τζέιμς Φράνκο, Μίλα Κούνις και Ρέιτσελ Βάις.

Ο Κένεθ Μπράνα γεννήθηκε το 1960 στο Μπέλφαστ, είναι επιτυχημένος σκηνοθέτης, συγγραφέας, παραγωγός και ηθοποιός, με πολλές δουλειές τόσο στο θέατρο, όσο και στον κινηματογράφο. Με το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στην ταινία “Ερρίκος Ε΄” κέρδισε την αναγνώριση από τους κριτικούς μαζί με αρκετά βραβεία, ανάμεσα στα οποία  το BAFTA για Καλύτερη Σκηνοθεσία, καθώς και υποψηφιότητες  για Όσκαρ Σκηνοθεσίας και Α\’ Αντρικού Ρόλου. Το βιογραφικό του ως ηθοποιός περιλαμβάνει ταινίες όπως “O Άνθρωπος του Βάλτου”, “Διασημότητες”, “Wild Wild West”, “Ο Μακρύς Δρόμος του Γυρισμού”, “Rabbit-Proof Fence”, “O Χάρι Πότερ και η Κάμαρα με τα Μυστικά”, “Valkyrie” και “The Boat That Rocked”.

Ο Κένεθ Μπράνα έχει μεταφέρει πέντε θεατρικά έργα του Σέξπιρ στην μεγάλη οθόνη: “Άμλετ”, “Αγάπης Αγώνας Άγονος”, “Πολύ Κακό για το Τίποτα”, “Ερρίκος ο Ε\'” και “Όπως σας Αρέσει”. Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις ταινίες “Νεκροί Ξανά”, “Φράνκενσταϊν”, “Άμλετ”, “Αγάπης Αγώνας Άγονος”, “Sleuth” και “Thor”.

Ο  Έντι Ρέντμεϊν γεννήθηκε το 1982 στο Λονδίνο και σπούδασε στο Eton College, πριν μεταβεί στο Trinity College, όπου σπούδασε Ιστορία της Τέχνης. Ύστερα από παρότρυνση των γονιών του, ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής από νεαρή ηλικία κι έκανε το ντεμπούτο του στο θέατρο, με την παράσταση “Oliver!” – σε παραγωγή του Σαμ Μέντες. Μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε πληθώρα αξιόλογων θεατρικών παραστάσεων, ενώ το 2010 βραβεύτηκε με Τόνι και Λόρενς Ολίβιε Β΄ Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην παράσταση “Red”.

Το 2006 έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με την ταινία “Like Minds”, δίπλα στην Τόνι Κολέτ. Το κινηματογραφικό του βιογραφικό περιλαμβάνει τις ταινίες “The Good Shepherd”, “Savage Grace”, “Elizabeth: The Golden Age”, “The Other Boleyn Girl”, “Powder Blue” και “Black Death”. Πρόσφατα συμμετείχε και στην υποψήφια για Έμμυ και Χρυσή Σφαίρα μίνι σειρά “Οι Στυλοβάτες της Γης”. Προσεχώς θα τον δούμε στην κινηματογραφική μεταφορά του γνωστού μιούζικαλ “Les Misérables”, δίπλα στους Αν Χάθαγουεϊ, Χιου Τζάκμαν, Ράσελ Κρόου, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ και Τζέφρι Ρας.

Η Τζούντι Ντεντς γεννήθηκε το 1934 στην Αγγλία, φοίτησε στο Mount School, στο Γιορκ, και συνέχισε τις σπουδές της στο Central School of Speech and Drama. Μέσα σε μια καριέρα πενήντα περίπου ετών, μας έχει χαρίσει συγκλονιστικές ερμηνείες, έχει λάβει αμέτρητους επαίνους, ενώ έχει προταθεί κι έχει κερδίσει πάρα πολλά διεθνή βραβεία στο θέατρο, στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Το 1970 έλαβε τον τιμητικό τίτλο OBE (Order of the British Empire) για την υπηρεσία της στο θέατρο, το 1998 χρίστηκε DBE (Dame of the British Empire), ενώ το 1995 τιμήθηκε με το Companion of Honour. Έχει βραβευθεί με δέκα BAFTA μέχρι σήμερα, ενώ το 1999 κατάφερε να κερδίσει το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου με μια εξαιρετικά σύντομη εμφάνισή στην ταινία “Shakespeare in Love”. Το 2001 προτάθηκε ξανά για Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου με την ταινία “Chocolat”, ενώ έχει προταθεί τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια της καριέρας της για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου (“Mrs Brown”, “Iris”, “Mrs Henderson Presents”, “Notes On A Scandal”).

Το πλούσιο βιογραφικό της περιλαμβάνει τις κινηματογραφικές ταινίες “Wetherby”, “A Room with a View”, “84 Charring Cross Road”, “A Handful of Dust”, “Henry V”, “GoldenEye”, “Hamlet”, “Tea with Mussolini”, “The Shipping News”, “Pride & Prejudice”, “Casino Royale”, “Notes on a Scandal”, “Quantum of Solace”, “Nine” και “Jane Eyre”, την τηλεταινία “The Last of the Blonde Bombshells”, τις τηλεοπτικές σειρές “As Time Goes By” και “Cranford”, καθώς και τις θεατρικές παραστάσεις “Amy’s View”, “The Royal Family”, “A Midsummer Night’s Dream”, “The Breath of Life” και “All’s Well That Ends Well.”

Προσεχώς θα τη δούμε στην ταινία “J.Edgar” του Κλιντ Ίστγουντ, μαζί με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο και την Ναόμι Ουότς, στην ταινία “The Best Exotic Marigold Hotel” του Τζον Μάντεν, ενώ θα επιστρέψει στο ρόλο της Μ – δίπλα στον Ντάνιελ Κρεγκ – για την πολυαναμενόμενη νέα ταινία Τζέιμς Μποντ, με τίτλο “Skyfall”, την οποία σκηνοθετεί ο Σαμ Μέντες και πρωταγωνιστούν επίσης ο Ρέιφ Φάινς κι ο Χαβιέ Μπαρδέμ. 


Μέριλιν Μονρό

Υπήρχε μόνο μία ηθοποιός στο μυαλό του Κέρτις για το θρυλικό ρόλο της Μέριλιν και αυτή ήταν η υποψήφια για Όσκαρ Μισέλ Γουίλιαμς. “Πάντα θαύμαζα τη δουλειά της Μισέλ και τη θεωρώ μια από της καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της” λέει ο Κέρτις. “Οι ερμηνείες της, ειδικά στις ταινίες “Brokeback Mountain” και “Blue Valentine”, είναι συγκλονιστικές, ενώ είναι και στην ίδια ηλικία με την Μέριλίν μας το 1956. Ήμουν ενθουσιασμένος όταν έμαθα πως η Μισέλ ενδιαφερόταν για το ρόλο. Είναι απίστευτα εργατική, κάνει εξονυχιστική έρευνα και ήταν εξαιρετικά θαρραλέα να αναλάβει το ρόλο μιας τόσο θρυλικής φιγούρας.”

Η Γουίλιαμς εκτίμησε ιδιαίτερα τη φρέσκια οπτική στη ζωή της Μέριλιν που έδιναν τα απομνημονεύματα του Κλαρκ. “Για την Μισέλ, ήταν καταλυτικό το ότι η ιστορία δεν αφορούσε ολόκληρη τη ζωή τη Μέριλιν” λέει ο Κέρτις. “Είναι μόνο ένας μήνας, κάτι που έδωσε μια φυσική εστίαση.”

Η Μισέλ παραδέχεται πως ήταν λίγο φοβισμένη στο να αναλάβει το ρόλο αυτό. “Θεέ μου, ήμουν πραγματικά φοβισμένη” εξηγεί η Γουίλιαμς. “Αγνόησα όμως κατά κάποιο τρόπο το φόβο μου  και προσπάθησα να την κάνω, στο μυαλό μου, ως ένα πρόσωπο που δεν είναι διάσημο – περισσότερο μια φίλη παρά ένας θρύλος.” Για την Γουίλιαμς, η ευκαιρία του να υποδυθεί την Μονρό είχε προσωπική σημασία. “Μεγάλωσα με μια αφίσα της στο δωμάτιό μου. Πάντα με ενδιέφερε περισσότερο η μυστική Μέριλιν όμως, η αφύλακτη Μέριλιν – η Μέριλιν πριν από την “Μέριλιν”. Ακόμα κι όταν ήμουν νεαρό κορίτσι, το βασικό μου σημείο επαφής δεν ήταν με την μεγαλύτερη από τη ζωή αυτή προσωπικότητα, αλλά με αυτό που συνέβαινε κάτω από την επιφάνεια.”

Αν και η Γουίλιαμς υποδύεται φαινομενικά μόνο μία γυναίκα, καταφέρε να απεικονίσει τρεις διαφορετικούς ρόλους: την Μέριλιν Μονρό, το διεθνές κινηματογραφικό αστέρι, την ευάλωτη και ανασφαλή γυναίκα που βαπτίστηκε και μεγάλωσε ως Νόρμα Τζιν Μπέικερ, καθώς και την Έλσι, το αφελές αισθησιακό κορίτσι στην ταινία του Ολίβιε. Για να δώσει στο κοινό μια αυθεντική ματιά στη δύναμη της Μονρό, ο Κέρτις γύρισε δύο μουσικά νούμερα, που λειτουργούν ως στηρίγματα στη βασική ιστορία. “Η ταινία αυτή είναι ένα παράθυρο στην ευάλωτη, μυστική πλευρά της Μέριλιν Μονρό” αναφέρει ο Κέρτις. “Θέλαμε όμως να βεβαιωθούμε πως θα παρουσιάζαμε και την λαμπερή πλευρά της, την πλευρά της ηθοποιού που ζει το όνειρό της. Η αντίθεση ανάμεσα στις δύο αυτές πλευρές, οι οποίες είναι τόσο αντίθετες, είναι που την κάνει τόσο συναρπαστική.” Αντί να χρησιμοποιηθούν σωσίες και play-back, η Γουίλιαμς δέχτηκε με ευχαρίστηση την πρόκληση του να τραγουδήσει και να χορέψει η ίδια στην ταινία. “Η Μισέλ μπορεί να τραγουδήσει και να χορέψει υπέροχα” σύμφωνα με τον Κέρτις.“Ανέλαβε με ενθουσιασμό τα δύο αυτά νούμερα.”

Αν και η γνώση της για τη ζωή της Μονρό ήταν ήδη εκτενή, η Γουίλιαμς έκανε έρευνα χρησιμοποιώντας κάθε πιθανή πηγή, καθώς προετοιμαζόταν για το ρόλο. Μελέτησε κίνηση ώστε να αναπαραστήσει την μοναδική σωματικότητα της Μονρό, από το περπάτημά της μέχρι τη διάσημη κατάβασή της από το αεροπλάνο στο αεροδρόμιο του Λονδίνου. Η Γουίλιαμς συνεργάστηκε επίσης στενά με τους διάσημους χορογράφους Κάθλιν Μάρσαλ και Ντενίζ Φέι, καθώς και με τον δάσκαλο φωνητικής Ντέιβιντ Κρέιν, ώστε να αποκτήσει το ύφος τραγουδιού και χορού της Μονρό. “Το πιο χρήσιμο πράγμα ήταν το να παρακολουθώ τις ταινίες ξανά και ξανά, να είναι σαν μια οθόνη που προβάλλεται στο μυαλό μου” λέει η Γουίλιαμς. “Λατρεύω την ταινία “Ο Πρίγκηψ και η Χορεύτρια” και δε θυμάμαι πόσες φορές την έχω δει.” Στην εκπληκτική φυσική μεταμόρφωση της Γουίλιαμς βοήθησε κι η μακιγιέζ Τζένι Σίρκορ, η οποία βραβεύτηκε με Όσκαρ για τη δουλειά της στην ταινία “Elizabeth”.

Η Γουίλιαμς εντυπωσιάζεται ακόμα από το ταλέντο της Μονρό και από το πόσο σύγχρονες φαίνονται οι ερμηνείες της μέχρι και σήμερα. “Λαχταρούσε να υποδυθεί δραματικούς ρόλους, αλλά εμένα με κέρδισε στην κωμωδία και στην ταινία “Ο Πρίγκηψ και η Χορεύτρια” βάζει τα γυαλιά σε όλο το υπόλοιπο cast” ομολογεί η Γουίλιαμς. “Είναι όλοι τόσο δύσκαμπτοι, αρχαϊκοί και απρόσιτοι, ενώ αν εκείνη γύριζε την ταινία αυτή σήμερα, δεν υπήρχε κάτι στην ερμηνεία της που έχει φύγει από τη μόδα ή έχει ξεθωριάσει. Είναι πολύ αληθινή, έχει εξαιρετικό συγχρονισμό και είναι τόσο όμορφη.”

Σκηνοθεσία: Σάιμον Κέρτις
Σενάριο: Έντριαν Χότζες
Βασισμένη στα βιβλία “My Week with Marilyn” και “The Prince, the Showgirl and Me” του Κόλιν Κλαρκ
Παραγωγή: Χάρβεϊ Βάινσταϊν, Ντέιβιντ Πάρφιτ, Μαρκ Κούπερ

Ηθοποιοί: Μισέλ Γουίλιαμς, Κένεθ Μπράνα, Έντι Ρέντμεϊν, Τζούντι Ντεντς, Έμα Γουάτσον, Τζούλια Ορμόντ, Ντόμινικ Κούπερ, Ντάγκρεϊ Σκοτ

Μοντάζ: Άνταμ Ρεκτ
Φωτογραφία: Μπεν Σμίθαρντ
Σκηνικά: Ντόναλ Γουντς
Κοστούμια: Τζιλ Τέιλορ
Μουσική: Κόνραντ Πόουπ