Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Χορός Άρθρα

Μαίρη Παππά: Η Σκελετογυναίκα - σκόρπιες σκέψεις από τον πυρήνα της πληγής
Η Μαίρη Παππά γράφει για την «Σκελετογυναίκα» που μοιάζει να συμβολίζει την ενσάρκωση όλων των φόβων, τους οποίους ο σύγχρονος άνθρωπος αρνείται να αντικρίσει.
Μ’ ΑΚΟΥΣ: Χωρίς ερώτηση
Η Τάνυα Βασδάρη, η Χριστίνα Μητροπούλου και ο Steve Bart μοιράζονται τις σκέψεις τους για το έργο «Μ’ ακούς», το οποίο παρουσιάζεται από την χοροθεατρική ομάδα DiZgravity στο Θέατρο ΠΚ.
Ανδρονίκη Μαραθάκη: Όπως φαίνεται παραείμαι σοβαρή
Η Ανδρονίκη Μαραθάκη γράφει τις σκέψεις της για το έργο "Έρωτας & Επανάσταση - Μέρος ΙΙΙ: Η ανωμαλία του ελάχιστου", το οποίο θα παρουσιαστεί για τρεις μόνο παραστάσεις στο Art Factory – Τεχνοστάσιο
Μαργαρίτα Σταυράκη: Συμπράξεις & νέες αφετηρίες
Η Μαργαρίτα Σταυράκη, εικαστικός και μέλος της Ιδρυτικής & Οργανωτικής ομάδας του Μηδέν, γράφει για την συνεργασία του Μηδέν και του Κινητήρα και το διήμερο προβολών που παρουσιάζουν από κοινού με θέμα του την video-performance και το video-dance. Αυτή την περίοδο οι συνέργειες και συνεργασίες μοιάζουν ...
Κατερίνα Κασιούμη: 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Θυμάμαι σαν παιδί να περπατάω στους δρόμους των Ιωαννίνων, πηγαίνοντας από το ένα μάθημα στο άλλο, με αγωνία, να προλάβω… και ένα σύννεφο σκέψεων πάνω από το κεφάλι μου για το αν έχουν νόημα όλα αυτά… Αναρωτιόμουν αν όλη αυτή η γνώση θα ησύχαζε την αγωνία που όλοι οι άνθρωποι, ακόμη και τα ...
Λία Τσολάκη: FLUX
Εξερευνώντας τον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ σωμάτων και αρχιτεκτονικής, θεατών και performer, θηλυκού και αρσενικού, διακρίνει κανείς επόπτες και εποπτευόμενους. Ο επόπτης. Αυτός που κοιτάει. Θα μπορούσε να είναι το κοινό, οι θεατές. Θα μπορούσε να είναι και ο καλλιτέχνης. Στην προκειμένη περίπτωση, ...
Κατερίνα Φώτη: Για εκείνη την μικρή στιγμή ακινητοποίησης του χρόνου...
Πριν από μερικά χρόνια, βρέθηκα να συλλέγω πληροφορίες από πολλαπλές πηγές για το χορό του μηχανικού, παραδοσιακό χορό της Καλύμνου. Το νησί αυτό ζει με τον τρόπο ζωής των σφουγγαράδων, αποκαλούμενων εκεί μηχανικών. Παλιότερα, η αναχώρηση και η επιστροφή τους είχε μια σχεδόν θρησκευτική ...
Εύη Σούλη: Αστικές ουτοπίες σε κατάρρευση
Μη τόποι, άχρονοι, φανταστικοί, ιδανικές κοινωνίες με τέλειο κοινωνικό, πολιτικό και νομικό σύστημα. Χαμένες Ατλαντίδες στα βάθη των θαλασσών. Ιδεολογίες για το καλό και το δίκαιο, το ηθικό και το ορθό. Κριτικές και αναλύσεις και θεωρίες. Προσπάθειες και απογοητεύσεις. Το τείχος του μίσους ...
Inner Movers: Ανακαλύπτοντας το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης…
Νέοι προβληματίζονται, επικοινωνούν, εκφράζονται, δημιουργούν, κινούνται και μετακινούνται από τη θέση τους για να ανακαλύψουν το μυστήριο της ανθρώπινης μετακίνησης. Το project Inner Movers είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους με θέμα τις παραστατικές και ψηφιακές τέχνες και συγκεκριμένα ...
Μαριάννα Βαρβιάνη: Η ιδέα πίσω από το ‘Vortex’
Πριν από δυο χρόνια περίπου καθόμουν σε ένα πεζούλι ενός πανηγυριού στην Ικαρία και παρακολουθούσα τον κόσμο να χορεύει. Χόρευαν, ακολουθώντας ένα σπειροειδές σχήμα, χωρίς να συγκρούονται μεταξύ τους και το σχήμα που ακολουθούσαν έδινε την εντύπωση ότι δεν είχε αρχή και τέλος, ότι θα ...
Μαρίνα Μαυρογένη: Ο φόβος της γελοιότητας στην τέχνη του χορού
Μου αρέσει να δημιουργώ με άξονα το χιούμορ και να βρίσκω τον τρόπο εκείνο της ανεπιτήδευτης έκφρασης. Αυτό το Φεβρουάριο χορογραφώ και σκηνοθετώ δύο performances στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με τίτλους «4» και «Η Χαρά της Αποτυχίας». Είναι δύο έργα που φλερτάρουν με τη γελοιότητα, με το ...
Χρυσηίς Λιατζιβίρη – SYNDRAM dance co: Ο Χορός δεν είναι απλά 'Φαίνεσθαι'
- Σ’ αρέσει να κρύβεσαι; - Όχι. Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι…Δεν μ’ αρέσει να φαίνομαι με τον τρόπο που το «σήμερα» μπορεί να εκθέσει παραμορφώνοντας το οτιδήποτε… Δεν μ’ αρέσει να κοινοποιώ τις κρίσεις μου… Δεν μ’ αρέσουν οι κρίσεις μου έτσι όπως αυτές γεννιούνται και προβάλλουν το «εγώ» ...
Ανδρονίκη Μαραθάκη: Πόσες φορές εμφανίζεται η Κυριακή? Δίνονται προσκλήσεις!
Μιλώ για την Κυριακή σήμερα που βρέχει, και αυτό υποσυνείδητα ίσως να εξαλείφει λιγάκι την ανάλαφρη ποιότητα με την οποία κινείται. Πηδά, στρίβει και γλιστρά με τα τακούνια της αέρινα, όπως επιλέγει.
Αθανασία Κανελλοπούλου: Κίνηση και
Η ζωή των καλλιτεχνών και ιδιαίτερα των χορευτών είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την έννοια της κίνησης. Η κίνηση στον χώρο και τον χρόνο είναι ένα δομικό στοιχείο που συμβάλλει στη συγκρότηση της ταυτότητας του κάθε ατόμου ξεχωριστά. Η κίνηση αυτή δεν οδηγεί απαραίτητα πάντα κάπου.
Ματίνα Μέγκλα: Ένα παράθυρο ανοιχτό αφήνει μέσα να περάσουν θαύματα
Το "Window" είναι μία εικαστική performance εμπνευσμένη από τους πίνακες του Τσέχου φωτογράφου JanSaudek.
Σοφία Μαυραγάνη: Περιμένοντας τον Ήρωα
Είναι ο ήρωας αποτέλεσμα ευφάνταστης μυθοπλασίας ή είναι η αντανάκλαση της κοινωνίας μέσα στην οποία δημιουργήθηκε;
Στέλλα Φωτιάδη: Για την παράσταση Hands/Χέρια
Οι πρόβες για την παράσταση Hands/Χέρια ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2013. Με τους αγαπητούς φίλους και συγχορευτές Μαίρη-Φώφη Ανέστου και Αλέξη Φουσέκη, γνωριζόμασταν από προηγούμενες δουλειές, ενώ με τους Empty Frame μας συνέδεε φιλική σχέση.
Λενιώ Κακλέα: «Θα σε πάρω» με το αριστερό
Δεξί, Αριστερό. Κρατάω το στυλό με το δεξί, κουνάω το ποντίκι με το δεξί
Φοράω τα γυαλιά μου με το αριστερό, σβήνω το τσιγάρο με το αριστερό. Ανοίγω τη βρύση με το δεξί, πίνω νερό με το αριστερό.
Βιβιάννα Γιαννάκη: TANGO CRUDO σημαίνει ωμό tango
"TANGO CRUDO" σημαίνει ωμό tango. Η αίσθηση της γεύσης ενεργοποιείται. Μαζί με τις άλλες τέσσερεις αισθήσεις, απολαμβάνει αυτός που συμμετέχει παρακολουθώντας το δρώμενο, την ηδονή που προσφέρει το είδος.
Πωλίνα Κρεμαστά: Το επιπλέον*
Τί είναι η τέχνη; Είναι αυτό που είναι έξω από τα υπόλοιπα; Είναι ένα είδος πολυτελείας για την ελίτ;
Κατερίνα Σκιαδά: Το σώμα σε κρίση
Το σώμα στην εποχή αυτή που ζούμε, την εποχή της "κρίσης", περνάει και αυτό "κρίση". Ο χορευτής σήμερα δυσκολεύεται να έχει πρόσβαση σε χώρους κατάλληλους για να εκφραστεί. Δεν έχει πρόσβαση και δεν έχει τα μέσα για να εργαστεί συγκεντρωμένος στην τέχνη του.
Βασίλης Σκαρμούτσος: Ζούμε σε κοινωνίες όπου κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η μαζική υστερία
Delirium. Υστερία. Μαζική υστερία. Ένα φαινόμενο που ξεκίνησα να μελετώ πριν δύο χρόνια σχεδόν προκειμένου να πραγματοποιήσω μία παράσταση με βάση την κίνηση πάνω στο φαινόμενο αυτό.
Αντιγόνη Γύρα: Εδώ μέσα…
Εκεί έξω: άνθρωποι χτυπιούνται από τα ΜΑΤ απροκάλυπτα, κάνουν απεργία πείνας γι’ αυτά που είναι δεδομένα.
Παύλος Κουρτίδης: Stop thinking start dreaming
Είχα την τύχη να γεννηθώ στο Wuppertal , την πόλη όπου έζησε και μεγαλούργησε η ιδρύτρια και επικεφαλής του «Χοροθεάτρου του Βούπερταλ», η Πίνα Μπάους που έφερε αληθινή επανάσταση στην ιστορία των παραστατικών τεχνών με την επινόηση μιας νέας μορφής θεάματος – ένα μείγμα θεάτρου και χορού, του ...