Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

HOMO UNIVERSALIS: Κύκλος σπουδών ολιστικής εκπαίδευσης - Τέχνες και Επιστήμες

HOMO UNIVERSALIS: Κύκλος σπουδών ολιστικής εκπαίδευσης - Τέχνες και Επιστήμες
Με κεντρικό πυρήνα ενδιαφέροντος τον HOMO UNIVERSALIS, τον Συμπαντικό Άνθρωπο Δημιουργό, με την ολιστική, σφαιρική σκέψη και συνείδηση ...

το φιλοσοφικό, ερευνητικό πνεύμα και την φιλομάθεια για κάθε αντικείμενο της Επιστήμης (ΓΝΩΣΗ) και τις εκδηλώσεις της ανθρώπινης δημιουργικότητας (ΤΕΧΝΗ), το ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΕΧΝΩΝ και ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, HOMO UNIVERSALIS, (μοναδικό στο είδος του για τα ελληνικά δεδομένα), εγκαινιάζει τον χώρο, που φιλοξενεί το μεγάλο, κοινό όραμα των εμπνευστών του, της Ζέττας Ντεκοπούλου και του Σπύρου Κοντόπουλου - μαζί με μιά ομάδα καθ΄όλα αξιόλογων συνεργατών ( Διαπρεπείς  Καλλιτέχνες και Επιστήμονες ) - την Αναγέννηση του HOMO UNIVERSALIS, του Συμπαντικού - Δημιουργικού Ανθρώπου.

 

Την Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011 και ώρα 18.00, θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα 2011-12, παρουσία όλων των εκπαιδευτών. Όσοι ενδιαφέρονται, παρακαλούμε να δηλώσουν συμμετοχή στο e-mail: chrysaktina@hotmail.com, για έγκαιρη κράτηση θέσεως ή στο τηλ. 210 8980348.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2011-2012

ΚΥΚΛΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ


1. Η ΘΕΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Η ΘΕΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, είναι μια ταχύρρυθμη και ιδιαίτερα πρωτότυπη και αποτελεσματική μέθοδος, εκπαίδευσης ανθρώπων-δημιουργών ( κάθε ηλικίας και επαγγέλματος ), που αναζητούν γόνιμα ερεθίσματα για έμπνευση - μέσω της αφύπνισης, ενεργοποίησης και ανάπτυξης της διαισθητικής έρευνας και της δημιουργικής σκέψης –  όχι μόνον ως αναγκαιότητα της επαγγελματικής τους κατάρτισης αλλά και ως αναγκαιότητα της ίδιας τους της ύπαρξης.

Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης, ο σπουδαστής θα μυηθεί στην Σοφία των Αρχετυπικών Συμβόλων (αριθμοί, γράμματα, σχήματα, χρώματα κ.α ) και θα εξασκηθεί στα 10 βασικά στάδια της δημιουργικής διαδικασίας (από την Σύλληψη των Ιδεών και την Κύηση ως την Γέννηση και απελευθέρωση του Έργου), μετέχοντας στην αλχυμική συνύπαρξη Μεταφυσικής – Επιστημονικής Γνώσης, προκειμένου  να  εκφραστεί και να εκδηλωθεί  ως  πραγματική  Τέχνη στο Έργο της Δημιουργίας.

Στη συνέχεια, ο σπουδαστής θα ανακαλύψει την ΘΕΑΣΗ ως Εποπτική, Δημιουργική Θέση και την ΕΙΚΟΝΑ ως σύμβολο της Αναπαράστασης της Παράστασης, του Κόσμου των Ιδεών, των Ειδών και των Μορφών. Θα αφυπνίσει την Δημιουργική Όραση και την Φαντασία, καθώς σταδιακά θα του αποκαλύπτεται, η μυστική διάσταση της γέννησης και ανάπτυξης όλων των τεχνών, στον εσωτερικό του διάκοσμο - προτού ακόμη προβληθεί ως δημιουργικό έργο στην διακόσμηση του  εξωτερικού Κόσμου της Μορφής.

Διάρκεια εκπαίδευσης: 17 τρίωρα μαθήματα, κάθε δεύτερη Δευτέρα ( εκτός εορτών), από 24 Οκτωβρίου 2011 – 11 Ιουνίου 2012. ( ώρα: 18.00 – 21.00 )

 

2. Η ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, τα οποία πλαισιώνουν τα θεωρητικά μαθήματα της “ΘΕΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ”, δίνουν στον σπουδαστή την δυνατότητα, ν' ανακαλύψει και να εκδηλώσει τις ιδιαίτερες δημιουργικές δυνάμεις και ιδέες που συλλαμβάνει, μέσα από εκτεταμένη ενασχόληση με σχέδια και υλικά της επιλογής του. Σταδιακά, ο δημιουργός  μορφώνει τις ά-μορφες ιδέες, δίνοντας τους μορφή και κίνηση. Η ανακάλυψη των εκφραστικών μέσων του  κάθε δημιουργού, διεγείρει, αποκαλύπτει και τελικά απελευθερώνει το έργο μαζί με τον δημιουργό, αξιοποιώντας την έκφραση τόσο της ατομικότητας όσο και της ομαδικότητας. Βασική μέριμνα της συνολικής εκπαίδευσης, είναι η ανάπτυξη ερευνητικού - κριτικού πνεύματος του δημιουργού και η ικανότητα σύλληψης, οργάνωσης και υλοποίησης του δημιουργικού έργου.

Κάθε μήνας θα είναι αφιερωμένος σε μία από τις ΤΕΧΝΕΣ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ, που ανοίγουν τις Πύλες της Θέασης και Πράξης της Δημιουργίας σε πολλαπλά επίπεδα έκφρασης:

1) Σύλληψη Ιδεών – Δημιουργικός Οραματισμός,
2) Σχήμα – Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός
3) Χρώμα- Φόρμα: Ζωγραφική Απεικόνιση
4) Ζύμη – Πλαστική Μορφοποίηση
5) Κίνηση – Έκφραση και Απελευθέρωση της Μορφής - Χορός
6)  Αφήγηση , Μίμηση, Αναπαράσταση - Θέατρο
7) Δημιουργική Γραφή - Σενάριο
8) Δημιουργική Όραση – Φωτογραφία/Κινηματογράφος
9) Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΦΥΣΗ ( τετραήμερο εργαστήριο στη φύση ).

Διάρκεια εκπαίδευσης: 9 συνολικά εργαστήρια, ( 5 ωρών έκαστο ), μία Κυριακή κάθε μήνα, από Οκτώβριο 2011 – Ιούνιο 2012.

Εκπαιδεύτρια: Ζέττα Ντεκοπούλου ( Εικαστικός, Συγγραφέας, Εκπαιδευτικός Ολιστικής Προσέγγισης), σε συνεργασία με καταξιωμένους, στον τομέα τους,  καλλιτέχνες – δημιουργούς.  

 

3. Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ       
 
Το περιεχόμενο των μαθημάτων, που πρόκειται να διδαχτούν οι σπουδαστές, στο διετές πρόγραμμα της “Επιστήμης του Φωτός”, αποσκοπεί κατ' αρχήν, στη μετάδοση της εξειδικευμένης γνώσης του αντικειμένου του Αρχιτεκτονικού Φωτισμού, έτσι ώστε οι απόφοιτοι να αποκτήσουν την απαραίτητη επάρκεια γνώσεων, όσον αφορά στην εφαρμογή του επαγγέλματος, καθώς επίσης στην ανάδυση της ενδογενούς - ενυπάρχουσας σε κάθε ον γνώσης του Εαυτού, απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση κάθε δημιουργού σε συνάρτηση με το δημιουργικό έργο.

Διάρκεια εκπαίδευσης Α΄ έτους: 36 τετράωρα μαθήματα ( κάθε Τετάρτη, εκτός εορτών, από 12/10/11 –  27/06/12 ).
Εκπαιδευτής: Σπύρος Κοντόπουλος ( Αρχιτέκτων – Αρχιτέκτων Φωτισμού ).

 

4. Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
 
Γνωριμία με την θεραπεία μέσω των εικαστικών - Art Therapy
(πρόγραμμα επιπέδου Master )

Στό μοναδικό - γιά τα ελληνικά δεδομένα - πρόγραμμα, θα εξερευνήσουμε την συναρπαστική συνύπαρξη Τέχνης (εικαστικές τέχνες) και Επιστήμης (Ψυχολογία, Ψυχιατρική). 

Η λυτρωτική, θεραπευτική δύναμη της Τέχνης ήταν πάντα ένα καταφύγιο για την ανθρώπινη ύπαρξη. Στο κατώφλι του 21ου αιώνα, οι εξελίξεις στον χώρο των Νευροεπιστημών, της Τεχνολογίας αλλά και της έκφρασης των σύγχρονων καλλιτεχνών,  εμπλούτισαν την Art Therapy επιτρέποντας την άνθιση της.

Στόχος του προγράμματος είναι, ν'ανακαλύψουμε την θεραπευτική προσέγγιση του αινίγματος της δημιουργικότητας. Θα γνωρίσουμε βαθύτερα τα επιστημονικά θεμέλια μιας επιστήμης, η οποία εξυψώνει το μυστήριο της ανθρώπινης έκφρασης και επικοινωνίας μέσα απο την Τέχνη και αφορά εκείνους οι οποίοι θα ήθελαν να γνωρίσουν ένα καινούργιο πεδίο ύπαρξης, προσωπικά και επαγγελματικά.

Διάρκεια εκπαίδευσης: 31 τετράωρες συναντήσεις, κάθε Τρίτη από 18/10/11 – 19/06/12 ( Οκτώβριος – Ιούνιος, εκτός από αργίες ),  ώρες: 17.00 – 21.00

Εκπαιδεύτρια: Γιάννα Κιλίμη. Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. της Φλωρεντίας. Το 1994 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στην ειδικότητα της θεραπείας μέσω των εικαστικών (Art Therapy), με υποτροφία και τιμητική διάκριση, παρουσιάζοντας έργα της στο Ελληνικό Μουσείο του Σικάγου. Από το 1995, παράλληλα με την ζωγραφική, μέσα απο συνέδρια, σεμινάρια και δημοσιεύσεις, κάνει γνωστή την Art Therapy στην Ελλάδα. Είναι καθηγήτρια στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Α' ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΗ και ΕΚΦΡΑΣΗ

1. ART THERAPY: ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ (Θεραπεία μέσω των εικαστικών)

Στον «Μαραθώνιο» γνωριμίας με την Θεραπεία μέσω των εικαστικών, διεθνώς γνωστή ως Art Therapy, θα εξερευνήσουμε την ευεργετική συνύπαρξη της Τέχνης (εικαστικά),  με την Επιστήμη (Ψυχολογία και Ψυχιατρική).

Η ιστορία της θεραπείας μέσω των εικαστικών, χάνεται στα βάθη των απροσπέλαστων σπηλαιογραφιών, στις αγκαλιές των ειδωλίων της γονιμότητας, στα ασκληπιεία δωμάτια του ονείρου και της κάθαρσης, στην ανακάλυψη του Ασυνείδητου, επίσημα, με την γέννηση της Ψυχανάλυσης.

Η λυτρωτική, θεραπευτική δύναμη της Τέχνης, μπορεί να πάρει ποικίλες μορφές εφαρμογής και να αγκαλιάσει τα καινούργια δεδομένα της εποχής μας, προσφέροντας ανακούφιση και συγκίνηση.

Κατά την διάρκεια του «Μαραθώνιου», Θα γνωρίσουμε τις δυναμικές ιδιότητες των εικαστικών υλικών και επιφανειών, στην ιστορική τους διαδρομή μέσα απο το θαυμαστό σύμπαν της Ιστορίας της Τέχνης, αλλά και τα αποκαλυπτικά μονοπάτια αξιοποίησης τους σε χώρους θεραπευτικούς
( ιδρύματα, νοσοκομεία, άσυλα ).

Το θεωρητικό μέρος του «Μαραθωνίου», θα πλαισιώσουν βιωματικά εικαστικά εργαστήρια.  Θα δοθεί έντυπο υλικό και πλούσια βιβλιογραφία.

Εκπαιδεύτρια: Γιάννα Κιλίμη, Ζωγράφος, Art Therapist, MA.AT.
Ημερομηνία: Σάββατο 26 και Κυριακή 27/11/11 ( ώρα:  12.00 – 18.00 )

 

2. ΧΟΡΟΣ: ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Στις συναντήσεις της Πρωτόγονης Έκφρασης, θα δοθεί η ευκαιρία στον κάθε συμμετέχοντα, να εκφραστεί μέσω της κίνησης και του χορού. Οι κινήσεις, άλλοτε δοσμένες και άλλοτε αυτοσχεδιαστικές, θα επιτρέψουν στον Άνθρωπο-Χορευτή να εκφραστεί ασυνείδητα, άμεσα, ευχάριστα και διασκεδαστικά. Υφαίνοντας τη δική του προσωπική ιστορία, θα συμπαρασύρει και τα άλλα μέλη της ομάδας στην συν–κινούμενη, συμβολική η πραγματική κίνηση.

Εκπαιδεύτρια: Αλέξια Μαργαρίτη, Καθηγήτρια Χορού - Χοροθεραπεύτρια,
τ. Πρόεδρος της Ένωσης Χοροθεραπευτών Ελλάδας, απόφοιτος Κρατικής Σχολής Χορού, Δευτέρου Κύκλου Σπουδών Χορού και Maitrise de Danse, Σορβόννης, Παρίσι IV. Υποψήφια Διδάκτωρ.
Ημερομηνίες: Τετάρτη  9/11/11,   18/01,  21/03,  2/04/12  ( ώρα: 18.00 – 21.00 )

 

Β΄ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΠΙΣΤΗΜΗ και ΤΕΧΝΗ

1. ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ: Η ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΗΜΑΙΝΟΝΤΟΣ

Κινούμενη στην πρωτοποριακή αιχμή του σύγχρονου επιστημονικού λόγου, η παρουσίαση αυτή εκθέτει τα τελευταία πορίσματα της Γλωσσολογίας, της Αρχαιολογίας, των Πολιτισμικών Σπουδών και της Γενετικής σε σχέση με την Ελληνική Γλώσσα, με έμφαση στην αττική διάλεκτο του Χρυσού Αιώνα. Ο παρουσιαστής εκθέτει νέες επαναστατικές προσεγγίσεις στην αρχαία γλωσσοδομία, φωνολογία / προσωδιακή προφορά και γραφή, με επέκταση σε όσα ύψιστα επιτεύγματα της αρχαιότητας έχουν άμεση σχέση με τον λόγο, ιδιαίτερα την Ποίηση –επική, λυρική, δραματική– και τη Μουσική . Από εκεί εξακτινώνεται προς συναφείς χώρους επιστημολογίας και μαθηματικών –λογική, αριθμός, σχήμα, κοσμολογία.

Διάρκεια σεμιναρίου: 6 τρίωρες συναντήσεις ( Πέμπτη 12, 19, 26/01  και  2, 9,
16/02/12, ( ώρα: 18.00 – 21.00 ).

Εκπαιδευτής: Δημήτρης Λέκκας. Μαθηματικός λογικιστής με μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει Ελληνικό Πολιτισμό στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Συνθέτης Mουσικής με μεγάλη θητεία στο Θέατρο, στην Tηλεόραση και στο ελληνικό Θέατρο Σκιών  και με δισκογραφία , ενώ ως θεωρητικός ειδικεύεται σε βάθος σε πολλά είδη μουσικής (παραδοσιακή, προϊστορική, αρχαία, βυζαντινή, ισλαμική, αστικολαϊκή και ευρωπαϊκή). Έχει εργαστεί επί πολλά χρόνια στα ραδιοτηλεοπτικά ΜΜΕ. Συγγραφέας βιβλίων και άρθρων και εισηγητής σε πολλά σεμινάρια και επιστημονικά συνέδρια, εντός και εκτός της Ελλάδας.

 

2. Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ

Το καλλιτεχνικό έργο, εν γένει, εμπεριέχει φως είτε με την έννοια της γνώσης είτε με εκείνη της φυσικής παρουσίας του φωτός. Το σεμινάριο αποσκοπεί στην ανάδειξη της  σχέσης μεταξύ  Καλλιτέχνη – Φωτός – Έργου, σε διάφορους τομείς της Τέχνης ( Αρχιτεκτονική, Ζωγραφική, Γλυπτική, Φωτογραφία κ.α ).

Διάρκεια σεμιναρίου: επτά (7) τετράωρες συναντήσεις , Πέμπτη: 23/02,  1, 8, 15, 22, 29/03  και 5/04/12 ( ώρα: 17.30 – 21.30 )
Εκπαιδευτής: Σπύρος Κοντόπουλος ( Αρχιτέκτων – Αρχιτέκτων Φωτισμού ).

 

3. ΜΟΥΣΙΚΗ - ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ

Με σκοπό την μετάδοση μια ευρείας και αδέσμευτης μουσικής αντίληψης παρουσιάζεται ένας κύκλος 6 μαθημάτων. Με κοινό άξονα τη Μουσική αρχίζει ένα οδοιπορικό στις σχέσεις -φανερές και μη- της μουσικής με τον εαυτό της και με άλλα γνωστικά πεδία μέσω ζωντανών μουσικών παραδειγμάτων και προβολών. Μια εισαγωγή για γνώστες και μη, στις εν πολλοίς άγνωστες αλλά βασικές αρχές και αξίες της Μουσικής που μπορεί να κατανοήσει ο καθένας μας.

1. Μουσική και μπέϊζμπωλ ( Οι μουσικές σχέσεις πριν τις τελικές μουσικές φόρμες - Πώς υπάρχει η Μουσική )
2. Μουσική και Γλώσσα ( ποίηση, δοκίμιο, σονάτα, κ.α.- Πώς διατηρείται η μουσική )
3. Μουσική και Χορός ( Η ιστορική ανασκόπηση που αφήνει από μόνη της εντυπωσιακά συμπεράσματα )
4. Μουσική και Ζωγραφική ( συσχετίσεις ιστορικές και ποιοτικές )
5. Μουσική και Κινηματογράφος ( με παραδείγματα και ανάλυση σκηνών )
6. Μουσική ΚΑΙ… ( Επανάληψη και συσχέτιση όλων των προηγουμένων + Αρχιτεκτονική, Μαγειρική κ.α.)

Ημερομηνίες σεμιναρίου: Πέμπτη 26/04, 3, 10, 17, 24, 31/05/12 
Ώρα: 18.00 – 21.00
Εκπαιδευτής: Χρίστος Παπαγεωργίου.
Μουσικός με διεθνείς διακρίσεις και συνεχή καλλιτεχνική παρουσία σε διαφορετικούς μουσικούς τομείς όπως η σύνθεση , η ερμηνεία και η παραγωγή ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών. ("Αναζητώντας την κυρία με τη Στρυχνίνη"), του Τρίτου Προγράμματος ( 2001-2011 ) της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και της ΕΤ1.  Έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα ώς πιανίστας και συνθέτης στα σημαντικότερα μουσικά κέντρα του κόσμου. Έχει παράλληλα έντονη εκπαιδευτική  δραστηριότητα, σε Κρατικά Ιδρύματα και Σχολές καθώς και στα Μ.Μ.Ε. ( Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Κρατική  Σχολή Χορού ) και πραγματοποιεί πλήθος σεμιναρίων και συναυλιών-διαλέξεων.

 

ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ – ΣΥΜΠΟΣΙΑ – ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Κατά την διάρκεια του έτους, θα παρουσιαστούν  διάφορες, επί μέρους εκδηλώσεις και δρώμενα, τα οποία θα ανακοινώνονται κάθε μήνα στο διαδίκτυο: http://www.homouniversalis.gr/

 

 

Λίγα λόγια για το Homo Universalis

Χωρίς αμφιβολία, κάποια ημέρα, θα υπάρξει μιά “Επιστήμη του Ανθρώπου”, η οποία θα προσπαθήσει να κατανοήσει βαθύτερα την ανθρώπινη σκέψη, μελετώντας  τον δημιουργικό άνθρωπο.

Pablo Picasso

 

Με κεντρικό πυρήνα ενδιαφέροντος τον HOMO UNIVERSALIS, τον Συμπαντικό Άνθρωπο – Δημιουργό, με την ολιστική, σφαιρική σκέψη και συνείδηση, το φιλοσοφικό, ερευνητικό πνεύμα και την φιλομάθεια για κάθε αντικείμενο της Επιστήμης ( ΓΝΩΣΗ ) και τις εκδηλώσεις της ανθρώπινης δημιουργικότητας ( ΤΕΧΝΗ ), ο Κύκλος Σπουδών Ολιστικής  Εκπαίδευσης Homo Universalis, είναι σχεδιασμένος με τέτοιον τρόπο ώστε ο εκπαιδευόμενος να μπορεί να κατανοήσει, άμεσα και απλά, την σχέση αλληλεπίδρασης των Δυνάμεων, Σκέψεων και Έργων, που έδρασαν και συνεχίζουν να δρουν, ανάμεσα στους τομείς της Επιστήμης και της Τέχνης, από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας.

 

Αν εξετάσουμε συνοπτικά την Ιστορία της Τέχνης κι αν έχουμε υπ' όψιν ότι η Μεταφυσική ( Φιλοσοφία ), έχει σχέση με την Φυσική ( Επιστήμη ), όπως η Φυσική με τα Υλικά Μέσα ( Τέχνη ) κι αν σε αυτά προσθέσουμε και τα εκάστοτε κοινωνικά και πολιτικά συστήματα, κατανοούμε πλέον ότι κάθε τέχνη έχει στενές σχέσεις με την εποχή που γεννιέται και επηρρεάζεται από όλες τις προϋπάρχουσες εποχές, τα γεγονότα, τις ψυχολογικές και κοινωνικές προεκτάσεις τους.

Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας

 

Οι εμπνευστές του έργου

Η Ζέττα Ντεκοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Θέατρο (σχολή Δραματικής Τέχνης Αιμ. Βεάκη, Αθήνα) και Δημιουργική Φωτογραφία (Χαϊδελβέργη, Γερμανία). Ειδικεύτηκε στην Ψυχολογία της Εικόνας και του Λόγου ( Μύθοι, Σύμβολα, Αρχέτυπα ). Απο το 1990 - 2005 ταξίδευε ανά τον κόσμο, εργαζόμενη ως φωτογράφος – αρθρογράφος σε εφημερίδες και περιοδικά (ταξιδιωτικά και πολιτιστικά θέματα ). Παράλληλα ( 1990 – 2000 ),  παρουσίασε εικαστικά έργα της (φωτογραφίας και μεικτής τεχνικής ), σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποσπώντας  διεθνή βραβεία .

Από το 2000 έως σήμερα έχει συγγράψει και φιλοτεχνήσει (με φωτογραφικές και ζωγραφικές εικόνες ), βιβλία, λευκώματα, CD's και DVD's, εικαστικού και εκπαιδευτικού περιεχομένου. Διατηρεί εκδοτικό οίκο στο όνομα ΧΡΥΣΑΚΤΙΝΑ. Περισσότερες πληροφορίες: http://www.chrysaktina.gr/

Η εμπειρία και οι πολυετείς, πολύπλευρες  μελέτες της, την οδήγησαν στην σύλληψη, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή, μιας πρωτότυπης μεθόδου ολιστικής εκπαίδευσης. Από το 2004 εκπαιδεύει ανθρώπους – δημιουργούς στην ΘΕΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ (βλ. Πρόγραμμα Μαθημάτων ). Τα τελευταία 3 έτη παρουσιάζει στο ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ & ΜΟΥΣΙΚΗΣ Β&Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ , κύκλους διαλέξεων για την προβολή της σχέσης αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην Μυθολογική – Φιλοσοφική – Επιστημονική και Καλλιτεχνική Σκέψη, με την πολύτιμη συνεργασία διαπρεπών Ελλήνων επιστημόνων, καλλιτεχνών και στοχαστών.

Τον Οκτώβριο του 2011, η Ζέττα Ντεκοπούλου και ο Σπύρος Κοντόπουλος – μαζί με μια ομάδα καθ' όλα αξιόλογων συνεργατών - εγκαινιάζουν  τον χώρο που φιλοξενεί το μεγάλο, κοινό τους όραμα: την  ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ του HOMO UNIVERSALIS, του Συμπαντικού  Ανθρώπου με την Ολιστική Γνώση και Συνείδηση.

 

Ο Σπύρος Κοντόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική σχολή του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας. Κατόπιν εδικεύθηκε στην Χωροταξία και στον Αρχιτεκτονικό Φωτισμό, ενώ επόμενο αντικείμενο ενδιαφέροντός του και σπουδών αποτέλεσε, αυτή την φορά, η Φιλοσοφία.
Διετέλεσε βοηθός καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας. Επίσης δίδαξε επί οκτώ χρόνια στο Μεταπτυχειακό τμήμα των Αναστυλώσεων και Αποκατάστασης μνημείων της Αρχιτεκτονικής σχολής του ΕΜΠ, το μάθημα του Αρχιτεκτονικού Φωτισμού. Διατηρεί σχέση επιβλέποντα καθηγητή με το Μεταπτυχειακό τμήμα της Αρχιτεκτονικής σχολής της Στοκχόλμης, στον τομέα του Αρχιτεκτονικού Φωτισμού.

Έχει επίσης διδάξει σε Σεμινάρια Αρχιτεκτονικού Φωτισμού, στις σχολές ΑΚΤΟ επί σειρά ετών, ενώ έχει οργανώσει Συνέδρια Αρχιτεκτονικού Φωτισμού στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αντίστοιχα του εξωτερικού.

Ως Αρχιτέκτων Φωτισμού, έχει κάνει πολλά έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχει πάρει πρώτα βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς, καθώς επίσης δεύτερα και τρίτα  βραβεία, σε αντίστοιχους  διαγωνισμούς στην Ελλάδα. Έργα, άρθρα και κείμενά του, μπορεί να δει και να διαβάσει κανείς σε διάφορα τεχνικά περιοδικά, καθώς επίσης και στην ιστοσελίδα του http://www.kondopoulos.com/