Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Shaolin Legend στη Θεσσαλονίκη

Shaolin Legend στη Θεσσαλονίκη
Η αυθεντική ομάδα μοναχών Σαολίν που μάγεψε κοινό και κριτικούς στην Αθήνα το 2007 -γεμίζοντας ασφυκτικά τις τέσσερις παραστάσεις του- αλλά και σε όλο τον

κόσμο με την μοναδική παράσταση "Wheel Of Life", έρχεται στην Ελλάδα  με την νέα της παραγωγή… Shaolin Legend!

 

Δείτε την εκρηκτική νέα παραγωγή τους

Μην δοκιμάσετε να τα κάνετε κι εσείς!

Πετάνε στον αέρα, εντυπωσιάζουν με τα σπαθιά τους, σπάνε πέτρες στο σώμα ή το κεφάλι τους, ακουμπάνε τα σώματά τους πάνω σε λόγχες και όλα αυτά σε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα με αναμμένα κεριά και εντυπωσιακά σκηνικά! Δεκαπέντε μέλη από την αυθεντική ομάδα μοναχών Σαολίν ταξιδεύουν και πάλι από τον ναό των Σαολίν στην Κίνα προς την Ευρώπη για να αφήσουν άναυδο το κοινό με τα κατορθώματά τους!

 

Η ιστορία μιλάει για τους μοναχούς που δίνουν ζωή όπως η γη, υποχωρούν όπως το νερό, μαστιγώνουν όπως ο αέρας και καίνε όπως η φωτιά. Το βάρος του σώματος ξεπερνιέται, δεν υπάρχει ανασταλτικός παράγοντας ανάμεσα στις σκέψεις και τις κινήσεις, φτερωτά βέλη πιάνονται στον αέρα και η διάβαση πάνω από το νερό ή μέσα από την φωτιά δεν είναι πια μυστήριο. Ίσως είναι για μας μυστήριο ακόμη και  στον 21ο αιώνα, αλλά όχι για την παραδοσιακήγνώση.       

 

Ιδρυτής της πολεμικής τέχνης των Σαολίν θεωρείται ο μοναχός βουδιστής Bodhidarma, ο οποίος πέρασε στην Κίνα από τις Ινδίες. Ίδρυσε ένα σύστημα ψυχοσωματικής πειθαρχίας το οποίο αργότερα μετασχηματίστηκε στα διάφορα είδη πολεμικών τεχνών που επικρατούν στην Ανατολή. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πολεμιστές του Σαολίν ήταν Βουδιστές Μοναχοί γεγονός που δεν τους επέτρεπε το φόνο. Όμως το σύστημά τους επέτρεπε να θέσουν εκτός μάχης πολυάριθμους εχθρούς.  Πολλές φορές οι τεχνικές τους έστρεφαν το όπλο του εχθρού πάνω του ή τον καθιστούσαν ανίκανο να συνεχίσει τη μάχη. Η Τέχνη της μάχης ήταν αλληλένδετη με την ιστορία της φιλοσοφίας, με τη θρησκεία, την ιατρική, την ποίηση, τη ρητορική. Ο μοναχός Σαολίν ο όποίος διέτρεχε την Κίνα εθεωρείτο ο κατεξοχήν ολοκληρωμένος άνθρωπος σε σχέση βέβαια με το πολεμικό πνεύμα του Κινέζικου λαού και πολλές φορές τον σέβονταν σαν θεό.

 


Όπως πολλοί λαοί, παρατηρώντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ζώων, είδαν ότι αποτελούσαν την έκφραση μίας δύναμης εκφρασμένης σε ένα μεγάλο πεδίο της φύσης, έτσι και οι μοναχοί Σαολίν είδαν ότι οι τρόποι πολέμου των ζώων αντικαθρέπτιζαν τη μάχη των δυνάμεων της φύσης. Όποιος θα κατάφερνε να πραγματώσει αυτές τις τεχνικές ήταν πια μια δύναμη της φύσης και στη φύση τίποτα δεν αντιστέκεται, είτε αυτή εκφράζεται μέσω της διαβρωτικής δύναμης του νερού, είτε της επίθεσης του αέρα και της φλόγας. Όμως, τα ζώα πολεμούν τα στοιχεία της φύσης μεταξύ τους. Οι στάσεις τους, δίδαξαν τους φυσικούς ανθρώπους.


Τα ζώα ήταν πέντε: ο δράκοντας, το φίδι , η τίγρη , η λεοπάρδαλη και ο πελαργός.
Η τεχνική του δράκοντα αποσκοπούσε στην ανάπτυξη του «εν» που μεταφράζεται ως νους, καρδιά ή πνεύμα. Ίσως το αποδίδει πιο σωστά η λέξη αντίληψη. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιούσε αργές μαλακές κινήσεις σαν τις κινήσεις του μαγικού δράκοντα που πετά στον αέρα. Ήταν η πιο πνευματική από όλες τις τεχνικές και κατά κάποιο τρόπο η κυρίαρχη όλων.

 


Το δεύτερο ήταν το φίδι. Αυτή η τεχνική ανέπτυσσε κινήσεις ελικοειδείς, συνεχείς σαν αυτές του φιδιού που τυλίγεται. Αν και οι κινήσεις ήταν μαλακές και ρευστές εμπεριείχαν μία εσωτερική δύναμη η οποία τους έδινε μία ακατανίκητη και ευέλικτη δύναμη, αν και εφόσον χρειαζόταν. Αυτή η τεχνική έμοιαζε μάλλον με το Πα- κουά.


Το τρίτο ζώο ήταν η τίγρη. Με αυτήν αναπτύσσονταν τα οστά . Οι κινήσεις ήταν αργές και γρήγορες, συχνά με υπερβολική ένταση. Η τάση ήταν συμπαθής οι επιθέσεις άγριες και υπήρχε ένα αίσθημα αδυσώπητης δύναμης. Μάλλον έμοιαζε με το Ουετσιρίγιου Μαράτα.


Το τέταρτο ζώο ήταν η λεοπάρδαλη. Η ποιότητά της ήταν ή δύναμη και η ευέλικτη μυϊκή δύναμη που θύμιζε τη λεοπάρδαλη η οποία αν και δεν είχε το βάρος και τον όγκο μιας τίγρης είχε την ικανότητα να κινείται ξαφνικά, να επιτίθεται και να οπισθοχωρεί γρήγορα χρησιμοποιώντας τη δύναμή της για να δημιουργεί γρήγορες και δυνατές κινήσεις. Αυτή η τεχνική έμοιαζε με το γιαπωνέζικο καράτε.
Το πέμπτο ζώο ήταν ο πελαργός. Με αυτή την τεχνική αναπτύσσονταν οι ιδέες , ήταν δε υπεύθυνη για τη σωστή στάση. Έδινε ένα αίσθημα ενότητας στο σώμα. Στις κινήσεις ο κορμός ήταν όρθιος και ισορροπημένος και πολλές φορές στηριζόταν στο ένα πόδι. Τα χέρια έδιναν απότομα χτυπήματα απέκρουαν και σάρωναν με κινήσεις όμοιες με των φτερών.

Η παρατήρηση της μάχης ενός πελαργού με ένα φίδι ή η θυελλώδης επίθεση ενός πάνθηρα έδωσαν στους μοναχούς τη δυνατότητα ανάπτυξης των συστημάτων τους. Όμως, μια βαθύτερη ενδοσκόπηση τους έδωσε μια ακόμη ικανότητα, το να βρουν ποια ψυχική κατάσταση αντιστοιχούσε στην κάθε τεχνική αφού η τεχνική ήταν έκφραση αυτής της κατάστασης σε συνδυασμό με τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ζώου. Έτσι η καλλιέργεια της εσωτερικής στάσης με την παράλληλη εξωτερική τεχνική μετέτρεπε τον μοναχό σε μία ανίκητη δύναμη και ιδιαίτερα, όταν με ευκολία περνούσε από το ένα σύστημα στο άλλο. Αλλά πάνω από όλα, κυρίαρχη ήταν η βουδιστική ηρεμία, η αυτοσυγκέντρωση η γεμάτη ένταση και δύναμη ειρήνη.

 

Οι λάτρεις των θεαματικών και άκρως εντυπωσιακών παραστάσεων αλλά και εκείνοι της τέχνης του Kung Fu θα βιώσουν το Σάββατο 24 και την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Badminton, την ατμόσφαιρα των ταινιών "Τίγρης και δράκος", 'Ήρωας", "Ιπτάμενα στιλέτα" ή ακόμα και το "Kill Bill" σε μια υπερπαραγωγή που έπεισε τα Universal Studios να ετοιμάσουν ένα εντυπωσιακό dvd αφιερωμένο σε αυτούς αλλά και τις μεγάλες εφημερίδες παγκοσμίως να γράψουν διθυραμβικά σχόλια* για αυτή την παγκοσμίως γνωστή  ομάδα.

 

Στις 22 Σεπτεμβρίου 2011 στο Principal Theater στη Θεσσαλονίκη. (δωρεάν λεωφορεία θα αναχωρήσουν από τον Λευκό Πύργο)

Δύο ημέρες μετά στις 24 του μήνα θα εμφανιστούν στην Αθήνα στο θέατρο Badminton

 


Σχετικές ειδήσεις
Τέσσερις εποχές: Σύγχρονος χορός στο Μικροσκοπικό Θέατρο
04.11.2016 15:16
Στις «Τέσσερις Εποχές» του Μικροσκοπικού Θεάτρου, το Σάββατο 5 Νοεμβρίου, η Αναστασία Λύρα ιχνογραφεί τις κινήσεις του χορού πάνω σε τέσσερα κομμάτια μουσικής για πιάνο του Κλωντ Ντεμπυσσύ.
Τέσσερις Εποχές: Παράσταση σύγχρονου χορού στο Μικροσκοπικό Θέατρο
09.05.2016 14:45
Στις Τέσσερις Εποχές του Μικροσκοπικού Θεάτρου, το Σάββατο 21 Μαΐου 2016 στις 20:00, η Αναστασία Λύρα ιχνογραφεί τις κινήσεις του χορού πάνω σε τέσσερα κομμάτια μουσικής για πιάνο του Κλωντ Ντεμπυσσύ.
Η Ωραία Κοιμωμένη από το St. Petersburg State Ice Ballet σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
14.04.2016 12:56
Τα θρυλικά Μπαλέτα στον Πάγο της Αγίας Πετρούπολης επιστρέφουν στην Ελλάδα με την Ωραία Κοιμωμένη του Πιοτρ Ίλιτς Τσαικόφσκι, το «Μπαλέτο των Μπαλέτων», σε χορογραφία του σπουδαίου Konstantin Rassadin. 
Τango en Εros στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
18.03.2016 11:08
Για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη, μετά την επιτυχία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάζονται 3 θεματικές ενότητες TANGO (μαθήματα, show, party)!
Η Belleλen ταξιδεύει στο Black Box στη Θεσσαλονίκη
09.03.2016 11:33
Αμέσως μετά την Αθήνα, την Κρήτη, την Πάτρα, τη Λαμία, τη Ρόδο, την Κέρκυρα και το Ερεβάν της Αρμενίας το τελευταίο έργο του Δημήτρη Φοινίτση, «BELLEΛEN – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης», παρουσιάζεται για πέντε παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη και στο BlackBox από την Τετάρτη 16 έως και Κυριακή 20 Μαρτίου 2016, στις 21:30.