Το αριστουργηματικό «Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» του ΧΑΟΥΑΡΝΤ ΧΩΚΣ, μια από τις καλύτερες screwball κωμωδίες που

 έγιναν ποτέ, θα προβληθεί σε επανέκδοση από τις 11 Αυγούστου στους κινηματογράφους.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο Ντέιβιντ Χάξλεϊ είναι ένας κλασικός, αφηρημένος επιστήμονας, ένας παλαιοντολόγος, που χρόνια συναρμολογεί τον σκελετό ενός βροντόσαυρου στο μουσείο που εργάζεται. Έχει σχεδόν τελειώσει το έργο του, μόνο που του λείπει… ένα τελευταίο κόκκαλο. Ταυτόχρονα, το μουσείο του περνά οικονομικές δυσκολίες και ο ίδιος ετοιμάζεται να παντρευτεί την αυστηρή συνάδελφο Άλις. Γι’ αυτό, ο Ντέιβιντ αποφασίζει να συναντήσει μια  πολύ πλούσια κυρία της υψηλής κοινωνίας, την κυρία Ράντομ, η οποία σκέφτεται να δωρίσει 1 εκατομμύριο δολάρια στο μουσείο.

Πριν όμως την συναντήσει, πέφτει πάνω στην ανιψιά της κας Ράντομ, τη νεαρή και όμορφη Σούζαν, η οποία είναι το αντίθετο από αυτόν: γεμάτη τρέλα, ζωντάνια και αυθορμητισμό, η καλοαναθρεμμένη πλουσιοκόρη έχει μάθει να κάνει ό,τι της έρθει στο κεφάλι και παρασέρνει τον Ντέιβιντ στις δικά της καπρίτσια. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Σούζαν μόλις έχει παραλάβει από το εξωτερικό ένα πολύ εξωτικό κατοικίδιο: μια εξημερωμένη λεοπάρδαλη! Η Σούζαν επιστρατεύει τη βοήθεια του Ντέιβιντ για να παραδώσει την παιχνιδιάρα λεοπάρδαλη στην θεία της και όλα μπλέκονται σε μια τρελή και απίστευτα κωμική και μπερδεμένη κατάσταση, που περιλαμβάνει τη λεοπάρδαλη, την πλούσια θεία, το κόκκαλο, και… φυσικά τον έρωτα, καθώς η χημεία ανάμεσα στους δύο τόσο διαφορετικούς νέους, τη Σούζαν και τον Ντέιβιντ, θα είναι εκρηκτική!

Η ΤΑΙΝΙΑ

Πιο κλασική δεν γίνεται! Η απόλυτη ρομαντική κωμωδία, με τους σούπερ σταρ του Χόλιγουντ, Κάθριν Χέμπορν-Κάρι Γκραντ! Στη σκηνοθεσία, ο σπουδαίος Χάουαρντ Χοκς, δημιουργός μυθικών ταινιών όπως «Ο Σημαδεμένος», «Ο μεγάλος ύπνος» και «Η σειρήνα της Μαρτινίκα»! Με τέτοιους δυνατούς συντελεστές, δεν θα μπορούσε παρά να βγει μια ταινία διαχρονική, που θεωρείται πλέον κλασική και πολιτιστική κληρονομιά της Αμερικής.

Με ξέφρενους ρυθμούς, καταιγιστικό σενάριο, κωμικά επεισόδια που διαδέχονται το ένα το άλλο, επιτυχημένα λογοπαίγνια που πέφτουν βροχή, και τους δύο πρωταγωνιστές σε ένα «tour de force» ερμηνειών, «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ» είναι η αποθέωση και το αποκορύφωμα της screwball, δημοφιλούς είδους κωμωδίας του ’30 και ‘40, που περιλάμβανε έξυπνους διαλόγους, ερωτικά μπερδέματα και ευτράπελα της υψηλής κοινωνίας. Η ταινία, αν και τότε δεν είχε κάνει εμπορική επιτυχία, τώρα θεωρείται ότι ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της και ίσως το αριστούργημα του Χάουρντ Χοκς.

Ο Κάρι Γκραντ, στο ρόλο του αδέξιου και καλοκάγαθου παλαιοντολόγου, κάνει έναν κλασικό ρόλο, που έχει εμπνεύσει πολυάριθμους παρόμοιους χαρακτήρες σε πολλές ρομαντικές κομεντί και ίσως ακόμα και ο παλαιοντολόγος «Ρος», από τα περίφημα τηλεοπτικά «Φιλαράκια» να έχει πάρει την έμπνευσή του από εκεί!
Η Κάθριν Χέμπορν, δίνει μια εκπληκτική ερμηνεία ως η κακομαθημένη και παρορμητική κληρονόμος, με έναν αέρα που μόνο αυτή θα μπορούσε να δώσει.

Και οι δύο μαζί, Χέμπορν και Γκραντ, ενώθηκαν λοιπόν για άλλη μια φορά επιβεβαιώνοντας την κινηματογραφική τους χημεία, καθώς τους έχουν ταιριάξει στην μεγάλη οθόνη άλλες 3 φορές!

Στην ταινία υπάρχει βέβαια και μια λεοπάρδαλη, που η παρουσία της φυσικά αναστατώνει το σύμπαν, προκαλώντας πανικό σε διάφορες καταστάσεις. Η Κάθριν Χέμπορν λέγεται ότι στα γυρίσματα ήταν ιδιαίτερα θαρραλέα με τη λεοπάρδαλη και φερόταν με τέτοια άνεση, που ο ειδικός εκπαιδευτής της είπε ότι αν ήθελε θα μπορούσε να είχε γίνει θηριοδαμάστρια! Αντίθετα, ο Κάρι Γκραντ, ένιωθε αρκετά ανασφαλής δίπλα στο εξημερωμένο ζώο και γι’ αυτό αρκετές σκηνές του με την λεοπάρδαλη γυρίστηκαν με αντικαταστάτη και ειδικά εφέ, πολύ καλοδουλεμένα για την εποχή τους. Στα γυρίσματα όλα βέβαια πήγαν καλά, και το αποτέλεσμα είναι αυτή η ξεκαρδιστική, γρήγορη αλλά και αθεράπευτα ρομαντική ταινία που όλοι γνωρίζουμε ή έχουμε πλέον ακουστά από τη μεγάλη φήμη της, η οποία έχει στο μεταξύ αναγνωριστεί ως μια από τις καλύτερες κωμωδίες όλων των εποχών.

Πολλές οι διακρίσεις στις λίστες των προτιμήσεων και στους επίσημους φορείς, ανάμεσά τους: Το 1990, η ταινία επιλέχθηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου για συντήρηση και φύλαξη στο Εθνικό Κινηματογραφικό Αρχείο, ως πολιτιστική κληρονομιά. Το διάσημο περιοδικό Entertainment Weekly την ψήφισε μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών ενώ οι αναγνώστες του περιοδικού Total Film την ψήφισαν ανάμεσα στις καλύτερες κωμωδίες που έγιναν ποτέ! Αλλά και οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών ξεχώρισαν, καθώς το διάσημο περιοδικό Premiere κατέταξε την ερμηνεία του Γκραντ μέσα στις 100 καλύτερες όλων των εποχών και τον χαρακτήρα της Σούζαν, που υποδύεται ανεπανάληπτα η Κάθριν Χέμπορν, στη λίστα με τους 100 καλύτερους κινηματογραφικούς χαρακτήρες όλων των εποχών!

Ας δούμε λοιπόν, πόσες πολλές και απολαυστικές περιπέτειες μπορούν να δημιουργήσουν ένας αφηρημένος επιστήμονας, μια πεισματάρα, γοητευτική κληρονόμος και μια χαριτωμένη, παιχνιδιάρα… λεοπάρδαλη!

ΧΑΟΥΑΡΝΧ ΧΟΚΣ

Ο Χάουαρντ Ουίντσεστερ Χοκς γεννήθηκε στις 30 Μαΐου 1896, στο Γκόσεν της Ιντιάνας. Δέκα χρόνια αργότερα, η οικογένεια του μετακόμισε στην Καλιφόρνια, όπου ο Χοκς παρακολούθησε τα μαθήματα ενός δημοτικού σχολείου της Πασαντένα. Τέλειωσε το λύκειο της Ακαδημίας Φίλιπς Έξετερ στη Μασαχουσέτη και το 1917 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Κόρνελ ως πτυχιούχος μηχανικός. Στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών του, ενώ ακόμη φοιτούσε στο πανεπιστήμιο, εργαζόταν στο κοντινό Famous Players-Lasky Studio (το οποίο αργότερα έγινε γνωστό ως Paramount Studio), όπου το 1917 σκηνοθέτησε αρκετές σκηνές της ταινίας του Μάρσαλ Νίλαν The Little Princess. Στη διάρκεια του Α\’ Παγκόσμιου Πολέμου υπηρέτησε στην Αεροπορία και αργότερα εργάστηκε για να ζήσει σχεδιάζοντας και οδηγώντας αεροπλάνα και αγωνιστικά αυτοκίνητα. (Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1936, ένα από τα αυτοκίνητα που είχε σχεδιάσει νίκησε στο ράλι της Ινδιανάπολης.)

Το 1922 επέστρεψε στον κινηματογράφο και άρχισε να σκηνοθετεί δίπρακτες κωμωδίες ως ανεξάρτητος παραγωγός. Στη συνέχεια εργάστηκε για την Paramount και τη Metro (προμηθεύοντας πρωτότυπο υλικό για σενάρια και παίζοντας σε αρκετές ταινίες) και μετά πήγε στη Fox, όπου έγραψε αρκετές ιστορίες και σενάρια, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται αυτά για τις ταινίες: Quick sands (1923) του Τζακ Κονγουέι, Tiger Love (1924) του Τζορτζ Μέλφορντ, The Dressmaker from Paris (1925) του Πολ Μπερντ και Honesty – The Best Policy (1926) του Τσέστερ Μπένετ.

Τη δεκαετία του \’30, ο Χοκς δούλεψε στο σενάριο αρκετών από τις ταινίες που σκηνοθέτησε ο Βίκτορ Φλέμινγκ, ένας από τους συντρόφους του στις πτήσεις, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται οι: Red Dust (Μια γυναίκα πειρασμός, 1932), Captains Courageous (Δαίμονες των κυμάτων, 1937), Test Pilot (Φλεγόμενοι ουρανοί, 1938), και Gone with the Wind (Όσα παίρνει ο άνεμος, 1939). Την ίδια περίοδο ο Χοκς ήταν ένας από τους σεναριογράφους του Sutter\’s Gold (Ο πόθος του χρυσού, 1936), του Τζέιμς Κρουζ και του Gunga Din (Γκάνγκα Λ/ζτν,1939) του Τζορτζ Στίβενς.

Ο Ουίλιαμ Χοκς ήταν ο παραγωγός, μεταξύ άλλων, του The Tall Men (Ρωμαλέοι άντρες, 1955) του Ραούλ Ουόλς, μιας ταινίας που το στόρι της θυμίζει κάπως αυτό της ταινίας του αδελφού του Το Κόκκινο Ποτάμι.
Ο Χοκς, που πέθανε το 1977, τιμήθηκε για το σύνολο της προσφοράς του στον αμερικανικό κινηματογράφο μ\’ ένα βραβείο Όσκαρ, το 1974.

Σκηνοθεσία: HOWARD HAWKS
Σενάριο: DUDLEY NICHOLS, HAGAR WILDE
Παραγωγή: HOWARD HAWKS, CLIFF REID   
Πρωταγωνιστούν: KATHARINE HEPBURN, CARY GRANT, CHARLES RUGGLES, WALTER CATLETT, BARRY FITZGERALD, MAY ROBSON, GEORGE IRVING