Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Βάσω Γιαννακοπούλου: Εργαστήριο με περιθώρια δημιουργικής έκφρασης των συμμετεχόντων

Βάσω Γιαννακοπούλου: Εργαστήριο με περιθώρια δημιουργικής έκφρασης των συμμετεχόντων

Με αφορμή το εργαστήρι χορογραφίας 7 + 1 που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 17ου Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το Culturenow.gr ζήτησε από τις ομάδες σύγχρονου

χορού που συμμετέχουν σε αυτό να απαντήσουν σε κάποιες κοινές ερωτήσεις δίνοντάς μας το στίγμα του σεμιναρίου αλλά και το ερέθισμα στους ενδιαφερόμενους να παρακολουθήσουν την ξεχωριστή αυτή πρόταση για την τέχνη του χορού.

 

 

4 ερωτήσεις στη Βάσω Γιαννακοπούλου (Ομάδα χορού Νταλίκα)

 

Culturenow.gr: Από τις 13/7 μέχρι τις 21/07 η ομάδα σας συμμετέχει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας στο εργαστήρι χορογραφίας 7 συν 1 /«7 πρόβες + 1 παράσταση». Πείτε  μας λίγα λόγια γι’ αυτό το σεμινάριο. Τι σκοπό έχει και σε ποιους απευθύνεται;


Βάσω Γιαννακοπούλου: Η πρόταση για ένα χορογραφικό εργαστήρι ξεκίνησε με το σκεπτικό να δώσει ευκαιρία συνεργασίας και απόκτησης πρακτικής εμπειρίας σε νέους χορευτές και χορογράφους καθώς και να βοηθήσει στην ενδυνάμωση της ελληνικής χορευτικής κοινότητας αποτελώντας σημείο συνάντησης και αφορμή για νέες ιδέες και διάλογο. Ο σκοπός του εργαστηρίου είναι να προσεγγίσουν οι συμμετέχοντες την διαδικασία της χορογραφίας, υπό το πρίσμα της κάθε ομάδας, γνωρίζοντας τις τεχνικές και την μεθοδολογία της και δοκιμάζοντάς τις σε μια πραγματική συνθήκη παράστασης. και φτάνει να έχει και τη σκηνική εμπειρία – έκθεση – επικοινωνίας αυτής με το κοινό. Το εργαστήριο απευθύνεται σε χορευτές, χορογράφους ερμηνευτές και εραστές του χώρο των παραστατικών τεχνών που επιθυμούν να βρεθούν σε ένα περιβάλλον πρόβας και να δοκιμαστούν σε αυτό.

 

Cul.N.: Ποιο θα είναι το αντικείμενο της διδασκαλίας της δικής σας ομάδας; Ποιος θα είναι ο βασικός θεματικός άξονας και ποια τα μέσα ή η μέθοδος;

Β.Γ.: Το χοροθέατρο Νταλίκα επέλεξε να επιμείνει στο κινησιολογικό υλικό αλλά και την βασική δραματουργική δομή της τελευταίας του παραγωγής (2010) με τίτλο “Η Μαρία πάει στο ποτάμι”.  Στο πλαίσιο αυτό θα διδαχτεί κατ’ επιλογήν υλικό του εν λόγω χορευτικού σόλο , έπειτα το υλικό αυτό θα μοιραστεί στους συμμετέχοντες στο εργαστήρι (αφήνοντας  περιθώρια εμπλουτισμού της βηματολογίας), ώστε να συντεθεί τελικά μια ομαδική χορογραφία .


Η θεματική παραμένει η ίδια: πρόκειται για την έννοια της σύγχυσης όπως την βιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος στη μεταμοντέρνα εποχή. Συγχρόνως όμως πρόκειται και για την δημιουργία της προσωπικής οντολογικής μεθοδολογίας, της πρακτικής που επιλέγει ο καθένας μας για να αντλήσει δύναμη στην καθημερινότητά του και να οδηγηθεί ιδανικά στην ανακάλυψη της δικής του αλήθειας.


Η μετατροπή του σόλο σε ομαδική χορογραφία θα διευρύνει ελπίζουμε τις διαστάσεις της θεματικής αυτής, πολλαπλασιάζοντας την προβληματική της, σκιαγραφώντας ίσως πιο ανάγλυφα την γενικευμένη εικόνα  της σκληρής ρευστότητας που βιώνει ο άνθρωπος παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια.

 

 

Cul.N.: Υπάρχουν κάποιες «αρχές» - θα μπορούσαμε να πούμε – που πιστεύετε πως έχουν διαμορφωθεί μέσα στην ομάδα και χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας ; Αν ναι, αυτές οι αρχές θα διέπουν και το σεμινάριό σας;

Β.Γ.: Οι βασικές αρχές με τις οποίες δουλεύουμε στην ομάδα έχουν να κάνουν εν πολλοίς με την συλλογικότητα στη δημιουργία και με την έρευνα στο επίπεδο τόσο της κινησιολογικής φόρμας όσο και της γλώσσας αφήγησης.
 

Στο εργαστήριο θα επιδιώξουμε, σαφώς, να δημιουργηθεί το αναγκαίο πλαίσιο μέσα στο οποίο θα υπάρχουν τα περιθώρια δημιουργικής έκφρασης των συμμετεχόντων, αγγίζοντας με τον τρόπο αυτό και το κομμάτι της κινησιολογικής έρευνας. Ως προς την γλώσσα αφήγησης και την δραματουργική δομή, θα παραμείνουμε, όπως αναφέρθηκε  προηγουμένως, στην δομή που σχεδιάστηκε για το σόλο.

 

 

Cul.N.: Ποιες είναι οι δυσκολίες ενός μεμονωμένου χορευτή να συνεργαστεί και να δουλέψει με μία υπάρχουσα χορευτική ομάδα; Ο «διάλογος» είναι γόνιμος, επικίνδυνος ή και τα δύο;

Β.Γ.: Η συνεργασία σαν κατηγορία σχέσης συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά οποιασδήποτε ανθρώπινης σχέσης. Αν τα δύο ή περισσότερα μέρη αυτής της σχέσης (συνεργασίας) επιθυμούν τον διάλογο τότε αυτός θα είναι γόνιμος. Αν όχι τότε μπορεί ο διάλογος αυτός να είναι αδιάφορος, ανούσιος, μη παραγωγικός.

 

 

 

Πληροφορίες για το εργαστήρι χορογραφίας

13.7–21.07  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ 7+1
«7 πρόβες + 1 παράσταση»
με τις Ομάδες Σύγχρονου Χορού: Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα, Φοra etc
 

 Οι ομάδες Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα και Φora etc. προτείνουν τη δημιουργία μιας συλλογικής παράστασης. Για επτά ημέρες οι συμμετέχοντες θα δουλέψουν με τις ομάδες για να δημιουργήσουν ένα ερευνητικό έργο που θα παρουσιαστεί στις 21.7, στο Κλειστό Στάδιο της Καλαμάτας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ. Οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα να διαλέξουν και να δουλέψουν με ΜΙΑ από τις πέντε ομάδες για τη διάρκεια των επτά προβών. Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να δηλώσουν με σειρά προτεραιότητας ΤΡΕΙΣ από τις ομάδες με τις οποίες επιθυμούν να συνεργαστούν.

 

 

Διαβάστε επίσης:

http://www.culturenow.gr/Dancing/17ο_Διεθνές_Φεστιβάλ_Χορού_Καλαμάτας:_Σεμινάρια_και_εργαστήρια_.html

http://www.culturenow.gr/festivals/17o_Διεθνές_Φεστιβάλ_Χορού_Καλαμάτας.html

http://www.culturenow.gr/interviews/Τζένη_Αργυρίου:_Έχω_ανάγκη_να_χρησιμοποιήσω_σαν_μοναδικό_εργαλείο_το_σώμα.html

http://www.culturenow.gr/interviews/Μέντη_Μέγα:_Σκοπεύω_να_παίξω_με_τους_κανόνες_του_παιχνιδιού.html

http://www.culturenow.gr/interviews/Γιάννης_Μανταφούνης:_Οι_ομάδες_χορού_έχουν_βάλει_ως_στόχο_μια_κοινή_λειτουργία_και_τρόπο_σκέψης_για_το_παρόν_και_μέλλον_τους.html

 


 

Σχετικές ειδήσεις
Γιάννης Μεγαλακάκης: Η παράδοση έχει νόημα μόνο όταν εμπεριέχει και το παρόν
16.05.2016 10:37
Ο Γιάννης και ο Γιώργος Μεγαλακάκης είναι δύο χορευτές από τα Χανιά, που ταξιδεύουν την κρητική παράδοση ανά την Ελλάδα και την Ευρώπη, μέσα από την τέχνη τους. Αυτό το διάστημα παρουσιάζουν στο Παλλάς μία μουσικοχορευτική παράσταση όπου ο παραδοσιακός χορός παντρεύεται με τον σύγχρονο, με θέματα παρμένα από τον μύθο του μινωικού Λαβυρίνθου. Στην συνέντευξη που ακολουθεί ο Γιάννης Μεγαλακάκης μιλά με μεγάλη αγάπη για την πατρίδα του, την Κρήτη και τα όσα τους εμπνέουν, ενώ τονίζει ιδιαίτερα τη σημασία της τέχνης και της δημιουργίας σήμερα.
Χρυσηίς Λιατζιβίρη: Η ζωή είναι κίνηση!
11.05.2016 12:07
Η Χρυσηίς Λιατζιβίρη και η ομάδα Syndram επιστρέφουν με το νέο τους έργο με τίτλο Η ζωή αυτή βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, μία παράσταση εμπνευσμένη από την πραγματική ζωή...
Σταύρος Λιτίνας: Ο χορός είναι για μένα μια εκφραστική διέξοδος, μη λεκτική, μια φυγή
07.03.2016 11:23
«Μέσα σε αυτό το φοβερό κλοιό φόβου που ζούμε, δυστυχώς βλέπω όλο και περισσότερες Τζούλιες γύρω μου», μας λέει ο Σταύρος Λιτίνας, χορογράφος, σκηνοθέτης αλλά και χορευτής της παράστασης «Δεσποινίς Τζούλια», του του August Strindberg, που παρουσιάζεται για τρίτη χρονιά σε flamenco εκδοχή, στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις!