Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016

Τζένη Αργυρίου: Έχω ανάγκη να χρησιμοποιήσω σαν μοναδικό εργαλείο το σώμα

Τζένη Αργυρίου: Έχω ανάγκη να χρησιμοποιήσω σαν μοναδικό εργαλείο το σώμα

Με αφορμή το εργαστήρι χορογραφίας 7 + 1 που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 17ου Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το Culturenow.gr ζήτησε από τις ομάδες σύγχρονου

χορού που συμμετέχουν σε αυτό να απαντήσουν σε κάποιες κοινές ερωτήσεις δίνοντάς μας το στίγμα του σεμιναρίου αλλά και το ερέθισμα στους ενδιαφερόμενους να παρακολουθήσουν την ξεχωριστή αυτή πρόταση για την τέχνη του χορού.

 

4 ερωτήσεις στην Τζένη Αργυρίου (Ομάδα χορού Amorphy)

 

Culturenow.gr: Από τις 13/7 μέχρι τις 21/07 η ομάδα σας συμμετέχει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας στο εργαστήρι χορογραφίας 7 συν 1 /«7 πρόβες + 1 παράσταση». Πείτε  μας λίγα λόγια γι’ αυτό το σεμινάριο. Τι σκοπό έχει και σε ποιους απευθύνεται;

Τζένυ Αργυρίου: Πριν ένα χρόνο περίπου αποφασίσαμε κάποιες ομάδες να δημιουργήσουμε ένα σύνδεσμο (πυρήνα ενός μελλοντικού δικτύου) με σκοπό να δράσουμε για την προώθηση της τέχνης του χορού στη χώρα μας. Οι προτάσεις του συνδέσμου έχουν σαν αρχή την ιδέα της συλλογικότητας και της συνεργασίας, και επιθυμούν να αποτελούν την αφορμή για διάλογο και ανταλλαγή ιδεών. Έτσι προέκυψε και η ιδέα του κοινού εργαστηρίου  “7+1”


Σκοπός του είναι να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες την διαδικασία της χορογραφίας, υπό το πρίσμα της κάθε ομάδας, γνωρίζοντας τις τεχνικές και την μεθοδολογία της, και να βιώσουν τη σκηνική εμπειρία, την επικοινωνία δηλαδή της χορογραφίας με το κοινό. Απευθύνεται σε χορευτές/ερμηνευτές αλλά και όλους όσους ενδιαφέρονται να βρεθούν σε ένα περιβάλλον πρόβας, να ασχοληθούν με την δημιουργία της κίνησης και της σύνθεσης και να δοκιμαστούν σε αυτό.


 

Cul.N.: Ποιό θα είναι το αντικείμενο της διδασκαλίας της δικής σας ομάδας; Ποιός θα είναι ο βασικός θεματικός άξονας και ποιά τα μέσα ή η μέθοδος;

Τζ.Αρ.: Είναι αλήθεια ότι κανονικά όλα αυτά που ζητάτε να σας απαντήσω θα έπρεπε να ήταν καθαρά και συγκεκριμένα στο μυαλό μου. Κι όμως όλα αυτά που συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό, ζωντανά και απροκάλυπτα μπροστά μας, μου δημιουργούν ποικίλες ανάγκες και διαφορετικές σκέψεις που πιθανά ακόμη δεν ξέρω πως να διαχειριστώ. Αν αυτό με επηρεάζει καλλιτεχνικά ; – αυτό είναι σίγουρο. Θα ήθελα να αναρωτηθώ (μαζί με τα άτομα που θα συναντήσω στο εργαστήριο) πως χειριζόμαστε το σώμα μας σήμερα (σαν άτομο αλλά και σαν ομάδα/σύνολο), ανάμεσα σε ποιες επιλογές παλεύουμε και πόσες άλλες ανακαλύπτουμε όταν το έδαφος λίγο κινηθεί κάτω από τα πόδια μας.

 

Τότε που η σκέψη μας παύει να επηρεάζεται και να περιορίζεται από τους ρυθμούς της καθημερινότητας και από τις απαιτήσεις που τελικά έχουμε επιβάλει οι ίδιοι στον εαυτό μας. Σκέφτομαι να μιλήσω μεταφορικά για όλα αυτά μέσα από αυτό που ονομάζω το ψηφιακό και το αναλογικό σώμα. Μετά από αρκετό καιρό έρευνας και ένταξης τεχνολογικών και ψηφιακών μέσων στις παραστάσεις μου, έχω ανάγκη να χρησιμοποιήσω και να ερευνήσω σαν μοναδικό εργαλείο το σώμα.

 


Cul.N.: Υπάρχουν κάποιες «αρχές» - θα μπορούσαμε να πούμε – που πιστεύετε πως έχουν διαμορφωθεί μέσα στην ομάδα και χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας ; Αν ναι, αυτές οι αρχές θα διέπουν και το σεμινάριο σας;


Τζ.Αρ.:
Πέραν από τις βασικές ανθρώπινες αρχές, την επαγγελματική συνέπεια και την όρεξη για δημιουργία, τα υπόλοιπα αλλάζουν συνεχώς μορφή ανάλογα με τους συνεργάτες, το χρόνο, το έργο και τις ανάγκες του.


 

Cul.N.: Ποιες είναι οι δυσκολίες ενός μεμονωμένου χορευτή να συνεργαστεί και να δουλέψει με μία υπάρχουσα χορευτική ομάδα; Ο «διάλογος» είναι γόνιμος, επικίνδυνος ή και τα δύο;

Τζ.Αρ.: Εξαρτάται από τον χορευτή και από την ομάδα. Μία καινούργια συνεργασία είναι όπως γνωρίζεις έναν καινούργιο άνθρωπο. Η δυσκολία είναι στο να αναπτυχθεί ένας κώδικας επικοινωνίας που να έχει ειλικρίνεια και εμπιστοσύνη.
 

 

Πληροφορίες για το εργαστήρι χορογραφίας

13.7–21.07  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ 7+1
«7 πρόβες + 1 παράσταση»
με τις Ομάδες Σύγχρονου Χορού: Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα, Φοra etc
 

 

Οι ομάδες Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα και Φora etc. προτείνουν τη δημιουργία μιας συλλογικής παράστασης. Για επτά ημέρες οι συμμετέχοντες θα δουλέψουν με τις ομάδες για να δημιουργήσουν ένα ερευνητικό έργο που θα παρουσιαστεί στις 21.7, στο Κλειστό Στάδιο της Καλαμάτας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ. Οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα να διαλέξουν και να δουλέψουν με ΜΙΑ από τις πέντε ομάδες για τη διάρκεια των επτά προβών. Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να δηλώσουν με σειρά προτεραιότητας ΤΡΕΙΣ από τις ομάδες με τις οποίες επιθυμούν να συνεργαστούν.

 

 

Διαβάστε επίσης:

http://www.culturenow.gr/Dancing/17ο_Διεθνές_Φεστιβάλ_Χορού_Καλαμάτας:_Σεμινάρια_και_εργαστήρια_.html

http://www.culturenow.gr/festivals/17o_Διεθνές_Φεστιβάλ_Χορού_Καλαμάτας.html

 

Σχετικές ειδήσεις
Γιάννης Μεγαλακάκης: Η παράδοση έχει νόημα μόνο όταν εμπεριέχει και το παρόν
16.05.2016 10:37
Ο Γιάννης και ο Γιώργος Μεγαλακάκης είναι δύο χορευτές από τα Χανιά, που ταξιδεύουν την κρητική παράδοση ανά την Ελλάδα και την Ευρώπη, μέσα από την τέχνη τους. Αυτό το διάστημα παρουσιάζουν στο Παλλάς μία μουσικοχορευτική παράσταση όπου ο παραδοσιακός χορός παντρεύεται με τον σύγχρονο, με θέματα παρμένα από τον μύθο του μινωικού Λαβυρίνθου. Στην συνέντευξη που ακολουθεί ο Γιάννης Μεγαλακάκης μιλά με μεγάλη αγάπη για την πατρίδα του, την Κρήτη και τα όσα τους εμπνέουν, ενώ τονίζει ιδιαίτερα τη σημασία της τέχνης και της δημιουργίας σήμερα.
Χρυσηίς Λιατζιβίρη: Η ζωή είναι κίνηση!
11.05.2016 12:07
Η Χρυσηίς Λιατζιβίρη και η ομάδα Syndram επιστρέφουν με το νέο τους έργο με τίτλο Η ζωή αυτή βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, μία παράσταση εμπνευσμένη από την πραγματική ζωή...
Σταύρος Λιτίνας: Ο χορός είναι για μένα μια εκφραστική διέξοδος, μη λεκτική, μια φυγή
07.03.2016 11:23
«Μέσα σε αυτό το φοβερό κλοιό φόβου που ζούμε, δυστυχώς βλέπω όλο και περισσότερες Τζούλιες γύρω μου», μας λέει ο Σταύρος Λιτίνας, χορογράφος, σκηνοθέτης αλλά και χορευτής της παράστασης «Δεσποινίς Τζούλια», του του August Strindberg, που παρουσιάζεται για τρίτη χρονιά σε flamenco εκδοχή, στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις!