Η MINRAN SCHUR PICTURES και η PARLAY FILMS σε συνεργασία με τις FIRSTAR FILMS και την 120DB FILMS παρουσιάζουν μια παραγωγή των MINRAN

SCHUR PICTURES και SCHUR PICTURES PRODUCTION. Πρόκειται για την ταινία Το σχέδιο του Χένρι (Henry’s crime) σε σκηνοθεσία Μάλκολμ Βένβιλ που θα βρει το δρόμο των σκοτεινών αιθουσών από τις 16 Ιουνίου 2011.

ΣΥΝΟΨΗ
 
Ο Χένρι (ΚΙΑΝΟΥ ΡΙΒΣ), ο οποίος εργάζεται ως νυχτερινός εισπράκτορας σε έναν απομονωμένο σταθμό διοδίων στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, είναι ένας άνθρωπος που φαινομενικά δεν έχει φιλοδοξίες, όνειρα ή σκοπό. Είναι ένας άνθρωπος που μοιάζει να υπνοβατεί στη ζωή του. Ένα πρωί όμως, θα συμβεί κάτι που θα τον αφυπνίσει: θα γίνει άθελά του συνεργός σε μια κακοστημένη ληστεία τράπεζας.

Αντί να αποκαλύψει τα ονόματα των πραγματικών δραστών, ο Χένρι θα αναλάβει την ευθύνη και θα φυλακιστεί. Εκεί, θα συναντήσει τον ασυμβίβαστο Μαξ (ΤΖΕΪΜΣ ΚΑΑΝ), έναν κακοποιό που έχει συνηθίσει για τα καλά στην οικειότητα και την ασφάλεια της «ειδυλλιακής» ζωής του πίσω από τα σίδερα της φυλακής και ο οποίος θα καταφέρει να «φυτέψει» μια ιδέα στο μυαλό του Χένρι που θα του αλλάξει για πάντα τη ζωή… γιατί για να αποκτήσει ένας άνθρωπος σκοπό στη ζωή του, πρώτα πρέπει να έχει ένα όνειρο.

Ένα χρόνο αργότερα, όταν ο Χένρι αποφυλακίζεται βρίσκει και τον σκοπό της ζωής του. Έχοντας εκτίσει την ποινή του, αποφασίζει να διαπράξει και το έγκλημα, για το οποίο τιμωρήθηκε. Ανακαλύπτει ένα ξεχασμένο υπόγειο πέρασμα που οδηγεί από την τράπεζα, σε ένα θέατρο στην απέναντι πλευρά του δρόμου, πείθει τον διστακτικό Μαξ να καταθέσει επιτέλους τα χαρτιά για την αίτηση αναστολής που τόσα χρόνια αναβάλλει και μετά τον «στρατολογεί» για να στήσουν μαζί τη ληστεία.

Το σχέδιό τους είναι απλό: Αν καταφέρουν να συμμετέχουν στον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ που ανεβαίνει εκείνη την εποχή στο θέατρο, θα έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους για να σκάψουν μέχρι το χρηματοκιβώτιο της τράπεζας και να πάρουν τα λάφυρά τους. Δυστυχώς όμως, για τις ανάγκες του σχεδίου, ο Χένρι θα πρέπει να πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση, οπότε και θα αρχίσει σιγά-σιγά να ερωτεύεται την συμπρωταγωνίστριά του, Τζούλια (ΒΕΡΑ ΦΑΡΜΙΓΚΑ).

Το «Σχέδιο του Χένρι» είναι μια ταινία γεμάτη ανατροπές και ξεκαρδιστικές σκηνές που περιγράφει την τρυφερή ιστορία ενός ανθρώπου που τελικά καταφέρνει να βρει έναν σκοπό στη ζωή του για να βρει τελικά τον προορισμό του.

ΣΥΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ: ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ «ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΧΕΝΡΙ»

Η ταινία «Το Σχέδιο του Χένρι» είναι κατά βάθος μια μεστή νοημάτων, γλυκόπικρη κωμική ιστορία αγάπης για το απίθανο ταξίδι που κάνει ένας άνθρωπος προκειμένου να βρει έναν σκοπό στη ζωή του.

Για τον παραγωγό, Στίβεν Χάμελ, το ταξίδι αυτό ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια. Σε συνεργασία με τον επί πολλά χρόνια φίλο του, συμπαραγωγό και εξαιρετικό ηθοποιό, Κιάνου Ριβς, ο Χάμελ σκέφτηκε την αρχική ιδέα για την ταινία το 2005.

«Ο Στίβεν σκέφτηκε κάτι που τελικά αποδείχθηκε ο θεμέλιος λίθος για όλη την ταινία», εξηγεί ο Ριβς για τη συνεργασία τους. «Πρόκειται για την ιστορία ενός ανθρώπου που αποφασίζει να ληστέψει την τράπεζα, για τη ληστεία της οποίας έχει τιμωρηθεί. Όλα ξεκίνησαν από αυτό.»

«Είναι καθαρά αποκύημα της φαντασίας μου,» λέει ο Χάμελ, για την πηγή έμπνευσης της ταινίας. Μετά όμως, άρχισα να τη δουλεύω περισσότερο για να γίνει τελικά η κωμική ιστορία του Χένρι, ενός ανθρώπου που υπνοβατεί στη ζωή του και αφυπνίζεται, όταν τιμωρείται με φυλάκιση, για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε.
«Για μένα ο Χένρι είναι η επιτομή του ‘κάλλιο αργά παρά ποτέ’. Και σε ό,τι αφορά αυτό, μπορώ να ταυτιστώ μαζί του,» λέει γελώντας ο Χάμελ. «Πιστεύω ότι όλοι μας είμαστε έτσι, λίγο-πολύ. Όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας αναρωτηθήκαμε αν κάναμε τις σωστές επιλογές ή όχι και αν είμαστε αληθινοί και αυθεντικοί. Από εκεί ξεκίνησαν όλα.»

Με την αρχική ιδέα κατά νου, ο Χάμελ και ο Ριβς πλησίασαν τον Βρετανό σεναριογράφο Σάσα Γκερβάσι (που συνέγραψε το πρωτόλειο σενάριο μαζί με τον Ντέιβιντ Γουάιτ). Θεωρούμενος ένας από τους ανερχόμενους ταλαντούχους σεναριογράφους του Χόλιγουντ, ο Γκερβάσι είχε πρόσφατα ολοκληρώσει το σενάριο της ταινίας «THE TERMINAL» του Τομ Χανκς για τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ένα σενάριο που τράβηξε την προσοχή και του Χάμελ και του Ριβς.

Ο Γκερβάσι, ο Ριβς και ο Χάμελ επρόκειτο να κάνουν μια μοναδική ομάδα, που μέσα σε τέσσερα χρόνια θα κατάφερνε να ολοκληρώσει το σενάριο της ταινίας.

«Η ιστορία πέρασε από πολλά στάδια,» λέει ο Ριβς. «Υπάρχουν πάρα πολλοί χαρακτήρες που υπήρχαν αρχικά στην πλοκή και οι οποίοι τελικά ή άλλαξαν ή κόπηκαν. Κι αυτό γιατί το θέμα της ταινίας ήταν ένα και μοναδικό – πώς μπορούμε να διηγηθούμε μια καλή ιστορία;»

«Ο τρόπος που δουλέψαμε ήταν μοναδικός. Ουσιαστικά δουλεύαμε το σενάριο μαζί με τον ηθοποιό αφήνοντάς του το περιθώριο να αυτοσχεδιάσει» λέει ο Γκερβάσι. «Είναι συγκλονιστικό για έναν συγγραφέα να σκέφτεται κάτι και να βλέπει τον ηθοποιό να το δοκιμάζει επί τόπου. Ήταν σαν να έχουμε ξεκινήσει ήδη τα γυρίσματα.»

Το σενάριο του Γκερβάσι, το οποίο μας μεταφέρει στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, μια άλλοτε ακμάζουσα πόλη κοντά στα σύνορα με τον Καναδά, ακολουθεί όχι μόνο τον κωμικό εγκληματικό πυρετό του Χένρι, αλλά φιλοξενεί και έναν σωρό παράξενους χαρακτήρες – που επίσης βρίσκονται σε αδιέξοδο – για τους οποίους ο Χένρι και ο νέος του αυτοσκοπός αποτελεί έμπνευση.

Για να εξασφαλίσει πρόσβαση στην τράπεζα, ο Χένρι και ο πρώην συγκρατούμενός του Μαξ (Τζέιμς Κάαν), μπαίνουν στον θίασο του θεάτρου που βρίσκεται δίπλα προκειμένου να καταφέρουν να σκάψουν ένα τούνελ προς το χρηματοκιβώτιο της τράπεζας. Για να καταφέρουν να εξασφαλίσουν αρκετό χρόνο ώστε να φέρουν σε πέρας το σχέδιό τους, οι δύο ήρωες θα πρέπει να μπουν στον κόσμο του θεάτρου, ενώ ο Χένρι τελικά θα πάρει τον πρωταγωνιστικό δίπλα στην Τζούλι (Βέρα Φαρμίγκα) στο θεατρικό έργο «Βυσσινόκηπος» του Τσέχωφ.

Και εκεί, ο κόσμος της ράμπας και του πεζοδρομίου θα συγκρουστούν με τον πιο κωμικό τρόπο, καθώς ο Χένρι, έχοντας ερωτευτεί την Τζούλι, θα πρέπει να επιλέξει αν θα παραμείνει πιστός στην νέα του αγάπη ή στον έμπιστο φίλο του και το σχέδιό τους.

«Σκεφτήκαμε να μεταφέρουμε τη διαμάχη που έχουν στην κανονική τους ζωή στη συνάντησή του πάνω στη θεατρική σκηνή,» λέει ο Ριβς.

Για τον Γκερβάσι, η επιλογή του έργου του Τσέχωφ και οι θεματικοί παραλληλισμοί με την ιστορία του Χένρι αποτέλεσαν σημεία-κλειδιά για τον προσδιορισμό της ταυτότητας της ταινίας. «Ο Βυσσινόκηπος μιλά για το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης. Ο κόσμος πρέπει να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι μια συγκεκριμένη εποχή φτάνει στο τέλος της,» εξηγεί ο Γκερβάσι. «Και μπορούν είτε να αντεπεξέλθουν στην πρόκληση και να αποδεχθούν το μέλλον ή να μείνουν πίσω… Πιστεύω ότι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο και για τη δική μας ιστορία.»

Όπως και στον Βυσσινόκηπο, οι χαρακτήρες που συναντά ο Χένρι – από την Τζούλι μέχρι τον Μαξ και από τους επίδοξος συνεργούς του, Έντι και Τζο (Φίσερ Στίβενς και Ντάνι Χοτς) μέχρι τον Φρανκ (Μπιλ Ντουκ), τον φύλακα της τράπεζας – πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα στο ασφαλές μεν αλλά «άδειο» μοτίβο της καθημερινότητάς τους και την περιπέτεια και τα πλούτη που προσφέρει το σχέδιο του Χένρι.
«Κατά μία έννοια, όλοι οι χαρακτήρες ενώνονται κάτω από την ίδια επιθυμία – γιατί αν ο Χένρι βρει τον εαυτό του, αυτό θα λειτουργήσει λυτρωτικά και για αυτούς,» λέει ο Γκερβάσι. «Και τελικά, αυτό κάνει στο τέλος. Ο Μαξ βρίσκεται τελματωμένος στη δική του φυλακή (κυριολεκτικά) και ο Χένρι γίνεται η αφορμή για να ξεκολλήσει. Για την Τζούλι, τον Τζο και γενικά όλους τους ήρωες, ο Χένρι γίνεται ο καταλύτης που τους λυτρώνει από τη φυλακή των ζωών τους. Κατά μία έννοια όλοι τους είναι παγιδευμένοι, όπως και ο ίδιος ο Χένρι.»

Για τον Γκερβάσι, αυτό που ξεκίνησε ως μια απλή δουλειά κατέληξε να γίνει ένα πρότζεκτ, στο οποίο έδωσε όλο του το πάθος. Γι’αυτό κιόλας, το σενάριό του αποτέλεσε κάτι περισσότερο από σενάριο για μια ταινία δράσης.

«Κατά βάση, πιστεύω ότι είναι μια ιστορία αγάπης,» λέει ο σεναριογράφος. «Μιλάει για έναν άνθρωπο ο οποίος πιστεύει ότι θα συναντήσει το πεπρωμένο του διορθώνοντας ένα λάθος στο σύμπαν. Τελικά, αυτό που καταφέρνει είναι να αλλάξει τη συμπαντική ισορροπία και να συναντήσει τον πραγματικό προορισμό του, ο οποίος είναι να μάθει πλέον να ανοίγει την καρδιά του.»

Συντελεστές
ΚΙΑΝΙΥ ΡΙΒΣ (Χένρι)
ΒΕΡΑ ΦΑΡΜΙΓΚΑ (Τζούλι)
ΤΖΕΪΜΣ ΚΑΑΝ (Μαξ Σάλτζμαν)
ΤΖΟΥΝΤΙ ΓΚΡΙΣ (Ντέμπι)
ΠΙΤΕΡ ΣΤΟΡΜΑΡΕ (Ντάρεκ)

Σκηνοθεσία ΜΑΛΚΟΛΜ ΒΕΝΒΙΛ
Σενάριο ΣΑΣΑ ΓΚΕΡΒΑΣΙ, ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΓΟΥΑΪΤ
Παραγωγή ΣΤΙΒΕΝ ΧΑΜΕΛ, ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΤΖ. ΜΙΜΡΑΝ, ΤΖΟΡΝΤΑΝ ΣΟΥΡ, ΛΕΜΟΡ ΣΑΪΒΑΝ
Φωτογραφία ΠΟΛ ΚΑΜΕΡΟΝ
Μοντάζ ΚΕΡΤΙΣ ΚΛΕΪΤΟΝ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση ΚΡΙΣ ΤΖΟΟΥΝΣ
Ενδυματολόγος ΜΕΛΙΣΣΑ ΤΟΘ