Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Κώστας Δημουλέας - Η Κομμώτρια και ο Θάνατος: λίγα λόγια πριν την παρουσίαση του άλμπουμ στην Αυλαία

Κώστας Δημουλέας - Η Κομμώτρια και ο Θάνατος: λίγα λόγια πριν την παρουσίαση του άλμπουμ στην Αυλαία

«Οι φελλοί επιπλέουν στον αφρό, για να ψάξεις όμως για μαργαριτάρια πρέπει να βουτήξεις στον βυθό», αναφέρει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος και η ρήση του ταιριάζει

απόλυτα στο τοπίο ορυμαγδού της ελληνικής δισκογραφικής παραγωγής. Να όμως που οι ευκαιρίες για… βουτιά δεν έχουν εκλείψει παντελώς. Μία από αυτές τις περιπτώσεις, μία από αυτές τις σπάνιες ευκαιρίες μας χάρισε προ ολίγων μηνών ο συνθέτης Κώστας Δημουλέας με την πρώτη δουλειά του, αποτελούμενη από τραγούδια, που τιτλοφορείται «Η Κομμώτρια και ο Θάνατος». Τραγούδια; Ναι, υπό την έννοια ενός μέρους της τραγωδίας. Μάλιστα, γεννημένα μέσα από την ποίηση. Μελοποιημένη ποίηση και όχι της ευκολίας, παρά της βουτιάς και μάλιστα στα βαθιά. Μελοποιημένη ποίηση των Ηλία Λάγιου και Γιώργου Κοροπούλη. «Βαθιές» και οι ερμηνείες. Τραγουδιστών (ή και τραγωδών, αν θέλετε, γιατί σε αυτό το επίπεδο στέκονται) και μουσικών. Πώς να μην πάει το μάτι και πώς να μην σταθεί το αυτί σε μια πολύ ξεχωριστή από αυτές; Η Σωτηρία Λεονάρδου βιώνει εδώ μοναδική καλλιτεχνική ταύτιση. Δυο λόγια εκμαιεύσαμε από τον συνθέτη, Κώστα Δημουλέα και τα υπόλοιπα στην παρουσίαση του έργο , στις 5 Ιουνίου στην « Αυλαία »…

 

 

Συνέντευξη: Σωτήρης Μπέκας

 

Σωτήρης Μπέκας: Τι ακριβώς είναι «Η Κομμώτρια και ο Θάνατος»;


Κώστας Δημουλέας:
Είναι μια σειρά μελοποιημένων ποιημάτων των Ηλία Λάγιου και Γιώργου Κοροπούλη. Είναι ένα σύνολο μουσικής και ποίησης που δουλεύουν περισσότερο ως μικρά θεατρικά μονόπρακτα παρά ως τραγούδια.  Η άποψη μου είναι πως σε ένα ποίημα μπορείς να κάνεις πολύ λίγα πράγματα για να το συμπληρώσεις μουσικά. Από μόνο του πρέπει να είναι ικανό να σταθεί αυτόνομα, κάτι που στην περίπτωση των παραπάνω ποιητών ισχύει  έτσι κι αλλιώς. Εγώ λοιπόν αυτό που μου έμενε να κάνω ήταν να χρωματίσω είτε τις εικόνες που έβγαζε ή να φτιάξω ένα μουσικό περιβάλλον σαν σκηνικό που θα μπορούσε να ακουστεί ένας τέτοιος λόγος  ή σε κάποιες περιπτώσεις να μεγιστοποιήσω το συναίσθημα που προκαλούσε.

 

 

Σ.Μπ.: Γιατί επιλέξατε να μελοποιήσετε ποίηση των Λάγιου και Κοροπούλη;
Κ.Δ.:
Επειδή η ποίηση τους σκάβει αρκετά βαθιά μέσα μας. Ο καθένας μας μπορεί να βρει ένα δικό του κομμάτι μέσα σε αυτά τα ποιήματα . Είναι μια «πραγματεία» στις ανθρώπινες αδυναμίες σε πρώτο πρόσωπο.

 

Σ.Μπ.: Η Σωτηρία Λεονάρδου έχει πει για τη δουλειά αυτή ότι απέκτησε βιωματική σχέση μαζί της. Εσείς πως ζήσατε τη συνεργασία με τη Σ. Λεονάρδου;


Κ.Δ.: Ήταν ένα ωραίο ταξίδι. Κάναμε πολύ ωραίες κουβέντες μέχρι να κατανοήσουμε προς τα που πρέπει να κινηθούμε ερμηνευτικά, και περάσαμε καταπληκτικά κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και των προβών μέχρι να μπούμε στο στούντιο . Η Σωτηρία είναι πολύ γενναιόδωρος άνθρωπος.

 

 

Σ.Μπ.: Ζούμε σε ένα περιβάλλον που γίνεται σκληρότερο μέρα με τη μέρα και κυρίως αποδομεί τους δεσμούς με το παρελθόν. Που βρίσκονται μέσα σε αυτό το περιβάλλον «Η Κομμώτρια και ο Θάνατος»;


Κ.Δ.:
Στην πραγματικότητα είναι προϊόν αυτής της μεταλλαγής του περιβάλλοντος που περιγράφεις. Περιγράφει την εποχή όχι μέσα από τα γεγονότα της, αλλά μέσα από τον συναισθηματικό αντίκτυπο που έχουν.

 

 

Σ.Μπ.: Το έργο βρίθει από σουρεάλ, αλλά εμβληματικούς χαρακτήρες. Σε ποιο βαθμό κατεύθυναν τη μουσική σου γραφή και πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να ερμηνεύσεις ο ίδιος κάποιους από αυτούς;


Κ.Δ.: Η ερμηνεία είναι ένα πολύ δύσκολο κεφάλαιο ούτως ή άλλως. Πόσο μάλλον για έναν άνθρωπο σαν και μένα  που δεν είχε ξαναβρεθεί σε αυτή τη θέση. Τώρα όσο για τη μουσική, ήταν αναπόφευκτο να καθοριστεί από τους χαρακτήρες. Περιστρέφεται γύρω από αυτούς.

 

 

Σ.Μπ.: Σε τι πλαίσιο θα κινηθεί η παρουσίαση του cd στη μουσική σκηνή «Αυλαία»;

Κ.Δ.: Δεν έχει ολοκληρωθεί  η συνολική εικόνα στο κεφάλι μου ακόμα . Με μια ομάδα εξαιρετικών μουσικών θα παίξουμε ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς και θα τη περιστοιχίσουμε με κάποια video και κάποιες θεατρικές ερμηνείες βασισμένες σε κείμενα των παραπάνω ποιητών. Το έργο, έχω την αίσθηση πως  δεν τελείωσε στο cd αλλά ακόμα πλάθεται.


 

Διαβάστε επίσης: http://www.culturenow.gr/greek-music/Κώστας_Δημουλέας:_Η_κομμώτρια_και_ο_θάνατος:_παρουσίαση_cd_στην_Αυλαία.html

Σχετικές ειδήσεις
Όλια Λαζαρίδου: Οι «Ευτυχισμένες μέρες» είναι το ρέκβιεμ των μικρών καθημερινών θανάτων
11.11.2016 13:32
Λίγες ημέρες πριν ξεκινήσουν οι παραστάσεις των «Ευτυχισμένων ημερών» σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου, συναντηθήκαμε και μιλήσαμε για τον μπεκετικό κόσμο που έπλασε μαζί με την σκηνοθέτιδα. Ωστόσο δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε σε ζητήματα της επικαιρότητας, αλλά και όσα προσφέρουν στην κυρία Όλια Λαζαρίδου μικρές στιγμές… «ευτυχίας».
Πέτρος Φιλιππιδης: Ο πλούτος βρίσκεται στο μαζί!
17.06.2016 13:28
Ο Γιώργος Κιμούλης,ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης, το πρώτο Παρασκευοσάββατο του Ιουλίου, βάζουν «πλώρη» για την Αργολίδα, αφού πρόκειται να ανοίξουν την αυλαία του Φεστιβάλ Επιδαύρου, με τον «Πλούτο», το τελευταίο σωζόμενο έργο του πατέρα της αττικής κωμωδίας. Κατόπιν θα ακολουθήσει μία μεγάλη περοδεία της παράστασης σε όλη τη χώρα! Ο Πέτρος Φιλιππιδης, που έπαιξε πρώτη φορά Αριστοφάνη στην Επίδαυρο πριν από 32 χρόνια, επιστρέφει αυτή τη φορά υποδυόμενος τον Καρίωνα.
Ευθύμης Θέου: Τη δουλειά των Vasistas χαρακτηρίζει μία βαθιά ανάγκη για καθαρότητα
16.06.2016 10:11
Η διακεκριμένη θεατρική ομάδα Vasistas (φεγγίτης, στα γαλλικά) παρουσιάζει στο Φεστιβάλ Αθηνών το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου «Απολογίες 4&5», στις 20 και 21 Ιουνίου. Λίγο πριν παρακολουθήσουμε στην Πειραιώς 260 την παράσταση των Vasistas, ας δούμε τι μας είπε ο ηθοποιός Ευθύμης Θέου, ο πιο παλιός και σταθερός συνεργάτης της ομάδας, για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν, την καλλιτεχνική τους «συνύπαρξη» με τον Ευθύμη Φιλίππου και τα μελλοντικά τους σχέδια...
Αινείας Τσαμάτης: Ο κόσμος του Χέρμπερτ Άχτερνμπους
19.04.2016 13:10
Αν και σχετικά λίγα χρόνια στο χώρο, ο Αινείας Τσαμάτης έχει ήδη αρχίσει να διαγράφει μια πλούσια πορεία. Από τα «Άγρια Αγόρια» μέχρι τους «Αδερφούς Καραμαζοφ» και απ’ την «Λευκή συμφωνία» μέχρι τη «Μικρά Αγγλία», οι συμμετοχές του είναι ενδιαφέρουσες και ποικίλες. Αυτήν την εποχή υποδύεται τον «Χέμπερτ Άχτερνμπους» στο Θέατρο Τέχνης, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Παντελή Δεντάκη. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, περιγράφει τις λεπτές αποχρώσεις του έργου και μας προϊδεάζει για τις παραστάσεις που θα βρεθεί μελλοντικά.
Λυδία Φωτοπούλου: Με προβληματίζει η έλλειψη συναίσθησης στην κοινωνία
24.02.2016 10:45
Η Λυδία Φωτοπούλου παραμένει πιστή εργάτρια του θεάτρου από την αρχή της καριέρας της μέχρι σήμερα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ως ηθοποιός συνδέθηκε κατεξοχήν με το σανίδι, συνεργαζόμενη με τους σπουδαιότερους Έλληνες σκηνοθέτες, σε κάποιες από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας. Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης «Όπερας της Πεντάρας» στο Παλλάς, όπου κρατά τον ρόλο της «Τζέννυ», συζητήσαμε μαζί της για το ιδιαίτερο αυτό έργο και πόσο σύγχρονος αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ο Μπρεχτ.