H Aίθουσα Τέχνης Αθηνών στο πλαίσιο της επιμορφωτικής και ψυχαγωγικής της δράσης με τίτλο «συζήτηση με τον

καλλιτέχνη», διοργανώνει στις 24 Μαΐου 2011 στις 7.00 μ.μ. ανοιξιάτικο διάλογο με ένα ποτήρι κρασί, με αφορμή την έκθεση της Βένιας Δημητρακοπούλου «μικρή γεωγραφία της ύπαρξης». Στη συγκεκριμένη εκδήλωση το φιλότεχνο κοινό θα έχει την ευκαιρία μέσα από ένα διάλογο με την καλλιτέχνιδα, καθώς και κάποιων εκ των συντελεστών των κειμένων του καταλόγου, να έρθει σε επαφή με τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει το γεγονός ότι ο κάθε ομιλητής θα προσεγγίσει το θέμα, και θα θέσει ερωτήματα, ανάλογα με την ιδιότητά του.

Σε αυτή την καινούρια της δουλειά, η Βένια Δημητρακοπούλου περνά από την πέτρα που χρησιμοποίησε στην προηγούμενη έκθεσή της τον Μάιο του 2009, σε μια ύλη λεπτοφυή και εύθραυστη που είναι το χαρτί.  Στο χώρο κυριαρχεί μια εγκατάσταση από χυτό υλικό με τον τίτλο «Viens».

Δύο ανθρώπινες φιγούρες, με διττό συμβολισμό, αυτόν του εγκλωβισμού – απεγκλωβισμού, αφήνουν το νερό ανάμεσά τους να λειτουργήσει ως το κενό που οδηγεί στην κάθαρση. Η εγκατάσταση θα πλαισιώνεται από το ιδιαίτερα δυνατό τόσο από μορφολογικής όσο και εννοιολογικής άποψης βίντεο με τίτλο «The Life Giving Spring” και τις γραφές στα κινέζικα χαρτιά, ως θεματική και νοητική επέκταση της δουλειάς της στην Μπλε Πολυκατοικία.

«Ξεδιπλώνει» τον εαυτό της με κυρίαρχο θέμα την εμμονή, την επανάληψη που μέσω της δημιουργίας και της αποστασιοποίησής της στο εικαστικό αποτέλεσμα, καταλήγει, όπως σε ένα «μάντρα», στη λύτρωση, κάνοντας έτσι τον Μανδύα του Νέσσου να γλιστρήσει από τους ώμους της!

Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο των εκδόσεων FUTURA και στον οποίο περιλαμβάνονται κείμενα των συγγραφέων Αμάντα Μιχαλοπούλου, Μαρίας Μήτσορα, της συγγραφέως και καθηγήτριας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Φωτεινής Τσαλίκογλου, του ποιητή Νάνου Βαλαωρίτη, του ιατρού και ερευνητή, Δρ. Philippe Bostnavaron, του θεολόγου Δημήτρη Μαυρόπουλου, του αρχιτέκτονα Κωνστάντιου Δασκαλάκη, καθώς και του Αργεντίνου μουσικοσυνθέτη Pablo Ortiz του οποίου σύνθεση πλαισιώνει τη video – εγκατάσταση της Βένιας Δημητρακοπούλου.