Ο κινηματογράφος «Άστυ» και η AMA Films πιστοί στο ετήσιο «Ταινιόραμα» που οργανώνουν όλα αυτά τα χρόνια, δίνουν φέτος και πάλι την ευκαιρία

στους ακραιφνείς σινεφίλ, τους φανατικούς, τους λάτρεις του κινηματογράφου, να παρακολουθήσουν δεκάδες ταινίες επιλεγμένες ανάμεσα στις σημαντικότερες του παλαιού ή του σύγχρονου σινεμά. Όρσον Γουέλς, Αμπάς Κιαροστάμι, Πιερ Πάολο Παζολίνι, Ναγκίσα Οσίμα και Τσαν-Γουκ Παρκ, Λουίς Μπουνιουέλ και Μικελάντζελο Αντονιόνι, Μάικ Λι, Aτόμ Εγκογιάν, Γιασουτζίρο Όζου και Ακίρα Κουροσάβα, είναι μερικά από τα γνωστά ονόματα, ταινίες των οποίων περιλαμβάνονται στο φετινό «Ταινιόραμα», μαζί με άλλα λησμονημένα αριστουργήματα, που θα προβληθούν μέσα σ’ αυτούς τους δύο γεμάτους μήνες.

Κάθε μέρα και μια διαφορετική θεματική ενότητα περιλαμβάνει τρεις πολύ χαρακτηριστικές ταινίες, τις οποίες θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε με ένα εισιτήριο ή, αν προτιμάτε, με κάρτα διαρκείας των 40 ευρώ για ολόκληρο το «Ταινιόραμα».

Επιπλέον, φέτος, στο φουαγιέ του κινηματογράφου «Άστυ» θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε ποικίλα δρώμενα και να παραλάβετε εντελώς δωρεάν dvd και αφίσες αγαπημένων σας ταινιών. Αυτές οι εκπλήξεις θα περιμένουν εκείνον που θα διαβεί την πόρτα του αγαπημένου του κινηματογράφου στο κέντρο της Αθήνας.

Το φετινό «Ταινιόραμα» αφιερώνεται από μας, τους διοργανωτές, σ’ έναν σημαντικό άνθρωπο του ελληνικού σινεμά, που η πολιτιστική του προσφορά έχει ξεπεράσει τα πλαίσια του «κριτικού κινηματογράφου», και η προσωπικότητα του έχει αφήσει τη σφραγίδα της στη ντόπια κινηματογραφία έχοντας γαλουχήσει και σημαδέψει ολόκληρες γενιές απαιτητικών θεατών.

Οι δύο μήνες του «Ταινιοράματος» είναι, λοιπόν, αφιερωμένες στον Γιάννη Μπακογιαννόπουλο. Άλλωστε, τις περισσότερες από τις ταινίες που επιλέξαμε, ο Γιάννης Μπακογιαννόπουλος τις έχει παρουσιάσει παλιότερα αλλά και πιο πρόσφατα, προβάλλοντας τες με τα τόσο εύστοχα και διεισδυτικά σχόλια του στην «Κινηματογραφική Λέσχη», μια από τις μακροβιότερες εκπομπές της ΕΤ1.

Με την αποχώρηση του Γιάννη Μπακογιαννόπουλου από την ενεργό δράση, μια ολόκληρη εποχή του ελληνικού κινηματογράφου έφτασε στο τέλος της. Όμως εμείς αποφασίσαμε να αφιερώσουμε το φετινό μας «Ταινιόραμα» σε αυτόν το σημαντικό άνθρωπο της κριτικής και για έναν ακόμη λόγο: Ο Γιάννης Μπακογιαννόπουλος ήταν δραστήριο μέλος, από τα νιάτα του, της φημισμένης κινηματογραφικής λέσχης του «Άστυ» που ιδρύθηκε το 1950 από την Ε.Κ.Κ.Α., με την Ελένη Βλάχου, τον Μάριο Πλωρίτη, και ιδιαίτερα την Αγλαΐα Μητροπούλου, ψυχή όλης αυτής της προσπάθειας.

Το κινηματογραφικό μας «υποβρύχιο» ξεκινάει, λοιπόν, το ταξίδι του στα καταγάλανα νερά της πλατιάς σινεφιλικής θάλασσας. Σας ευχόμαστε μια ονειρεμένη κατάδυση στα άδυτα της κινηματογραφικής μυσταγωγίας. Καλό καλοκαίρι και πάντα με υγεία.

Αντώνης Στεργιάκης
Γιώργος Στεργιάκης
Δημήτρης Στεργιάκης

 

Πρόγραμμα

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΡΞ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ

 

Μια μέρα στον ιππόδρομο (A day at the races, 111΄, 1937)
Σκηνοθέτης : Σαμ Γουντ

Η αγωνιώδης προσπάθεια ενός ιδιοκτήτη αλόγων κούρσας και των φίλων του να κρατήσουν ανοιχτό ένα σανατόριο, θα κριθεί από τις διαθέσεις του απροσάρμοστου, θεότρελου αλόγου τους. Από τις ξεκαρδιστικές αθλητικές κωμωδίες των αδελφών Μαρξ, που προτάθηκε για Όσκαρ.

Σούπα πάπιας (Duck Soup, 68΄, 1933)
Σκηνοθέτης : Λέο ΜακΚάρει

Ο Πρόεδρος/Δικτάτορας της πτωχευμένης Freedonia κυρήσσει τον πόλεμο στη γείτονα χώρα Sylvania για την αγάπη μιας πλούσιας κυρίας. Απολαυστική κωμωδία-σάτιρα για τον παραλογισμό του πολέμου.

Μια νύχτα στην όπερα (A night at the opera, 96΄, 1935)
Σκηνοθέτης : Σαμ Γουντ

Ένας πονηρός επιχειρηματίας με τη συνεργασία των φίλων δυο τραγουδιστών της όπερας, «βοηθούν» τους τελευταίους να πετύχουν προκειμένου να ταπεινώσουν τους μοχθηρούς εχθρούς τους. Μια κωμωδία για τη φιλία-λυκοφιλία και τη δίψα της επιτυχίας με κάθε κόστος.

ΕΒΔΟΜΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΠΕΜΠΤΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

 

Μέρα νύχτα μέρα νύχτα (Day night day night, 94΄, 2006)
Σκηνοθέτης : Τζούλια Λοκτέφ

19χρονο κορίτσι από τη Μέση Ανατολή προετοιμάζεται για αποστολή αυτοκτονίας στην Τάιμς Σκουέρ της Νέας Υόρκης. Βραβείο Νεότητας στο Φεστιβάλ των Καννών για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ταλαντούχας Λοκτέφ.

Σταυροδρόμια ζωής (Ajami, 120΄, 2009)
Σκηνοθέτης : Σκαντάρ Κόπτι, Γιαρόν Σάνι

Το Ajami είναι προάστιο του Τελ Αβίβ, που έχει την ιδιαιτερότητα της πολυθρησκευτικότητας. Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι συνυπάρχουν, όχι πάντοτε αρμονικά. Πέντε ιστορίες περιπλέκονται στην καθημερινότητα αυτής της κοινότητας. Από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του 2009 αυτή η ισραηλινή παραγωγή. Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας, Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών, Χρυσός Αλέξανδρος και βραβεία Σεναρίου και Κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Μια υπέροχη μέρα (A perfect day, 88΄, 2005)
Σκηνοθέτης : Τζοάνα Χατζιτομάς, Κχαλίλ Γιορέιτζ

Στη Βυρηττό, η καθημερινότητα του νεαρού Μάλεκ περιλαμβάνει επίπονες αϋπνίες και βασανιστικές σκέψεις για την πρώην κοπέλα. Υπαρξιακό δράμα με φόντο τον σύγχρονο Λίβανο, που κέρδισε βραβεία στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΛΑΤΙΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ

 

Όμορφη ζωή (La buena vida, 108΄, 2008)
Σκηνοθεσία : Αντρές Γουντ

Οι ζωές μιας σειράς χαρακτήρων περιπλέκονται στη μεγαλούπολη της σύγχρονης Χιλής. Οικογενειακές ιστορίες και υπαρξιακοί προβληματισμοί για την επιβίωση, τον έρωτα, την αγάπη και τον θάνατο. Από τον σκηνοθέτη της «Machuca».

La rabia (La rabia, 85΄, 2008)
Σκηνοθέτης : Αλμπερτίνα Κάρι

Η οδυνηρή σύγκρουση ανάμεσα σε δύο αγροτικές οικογένειες της Αργεντινής ζωντανεύει πάθη, βία, απιστίες, αλλά και τραγικούς θανάτους, όλα τους λεπτομέρειες της απομονωμένης ζωής που έχουν. Σινεμά στα όρια από την Αργεντινή και μια πολύ ιδιαίτερη δημιουργό.

Λεονέρα (Leonera, 113΄, 2008) – ώρα: 22.00
Σκηνοθέτης : Πάμλο Τραπέρο

Ο αγώνας μιας έγκλειστης γυναίκας να μεγαλώσει το γιο της μες στη φυλακή. Από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς στην Αργεντινή, που κέρδισε πάμπολλα βραβεία και διακρίσεις σε όλο τον κόσμο.

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΒΡΑΔΙΑ ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΦΕΛΙΝΙ

 

8½  (8½, 138΄, 1963), ώρα: 18.00

Ένας γοητευτικός πλην τρελαμένος κινηματογραφικός σκηνοθέτης χάνεται μες στον κυκεώνα των μνημών και των φαντασιώσεών του. Αυτή η υπέροχη, κλασική και διαχρονική ταινία του Φελίνι, με τους Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, Κλαούντια Καρντινάλε και Αϊνούκ Αϊμέ, κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας και Κουστουμιών.

 

Ιουλιέτα των πνευμάτων (Giulietta degli spiriti, 137΄, 1965), ώρα: 20.40

Οράματα, μνήμες και ένας άκρατος, υπόγειος μυστικισμός γεμίζουν δύναμη την 40χρονη Ιουλιέτα να εγκαταλείψει τον σύζυγο της. Ακόμη μια κλασική φελινική ταινία, με πρωταγωνίστρια της Τζουλιέτα Μασίνα. Κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξένης Ταινίας.

 

Σατυρικόν (Satyricon, 128΄, 1969), 23.00

Στη Ρώμη του 1ου αιώνα, δυο φίλοι και φοιτητές τσακώνονται για το ποιος θα πάρει τον νεαρό Τζιτόνε. Ώσπου, ο πιτσιρικάς κάνει τις επιλογές του… Ενθουσίασε αυτή η πολύχρωμη εξτραβαγκάντσα του Φελίνι. Ήταν, επίσης, υποψήφια για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξένης Ταινίας.

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 IOYΛIOY

ΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

 

Και ένα και δυο οικογενειακοί ρυθμοί (A one and a two, 173΄, 2000), ώρα: 18.00
Σκηνοθέτης : Έντουαρντ Γιανγκ

Ο N.J. αναζητά απαντήσεις σε όλα αυτά που τον προβληματίζουν, τον ανησυχούν και τον δυσκολεύουν : Με τη σύζυγο και την ερωμένη του, τον αδελφό του και τη μητέρα του, τους συνεταίρους και την ερωμένη του. Και όλα αυτά μπροστά στον απορημένο 8χρονο γιο του. Βραβείο Σκηνοθεσίας στις Κάννες γι’ αυτή την τελευταία ταινία του Γιανγκ, παραγωγής Ταϊβάν.

Ταξιδιάρικα σύννεφα (The Wayward Cloud, 114΄, 2005), ώρα: 20.50
Σκηνοθέτης : Μινγκ-Λιανγκ Τσάι

Ο Χσιάο Κανγκ που τώρα δουλεύει ως ηθοποιός σε ταινίες ενηλίκων, συναντά ξανά την Σιανγκ Τσι. Εντωμεταξύ στην Ταϊπέι η καθημερινή ζωή είναι δύσκολη. Αργυρή Άρκτος και ακόμη δυο βραβεία για την παραγωγή από την Ταϊβάν.

I\’m a Cyborg, But That\’s OK (I\’m a Cyborg, But That\’s OK, 105΄, 2006), ώρα: 23.00
Σκηνοθέτης : Τσαν Γουκ Παρκ

Ένα κορίτσι που σκέφτεται ακόμη, αν και cyborg, είναι έγκλειστη σε νοσοκομείο μαζί με άλλους ψυχικά άρρωστους. Όμως, εκεί, ερωτεύεται άνδρα που νομίζει ότι μπορεί να κλέβει τις ψυχές των ανθρώπων. Βραβείο στη Μπερλινάλε για τον διάσημο Κορεάτη σκηνοθέτη.

ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ

 

ΒΙΣΚΟΝΤΙ Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

 

Senso (Senso, 118΄, 1954), 18.00

Μπερδεμένη και νευρωτική Ιταλίδα κοντέσα προδίδει ολόκληρη τη χώρα της για έναν αυτοκαταστροφικό δεσμό με Αυστριακό αξιωματικό. Δράμα εποχής, ιστορικής αξίας, με την Αλίντα Βάλι.

Η γοητεία της αμαρτίας (Gruppo di famiglia in un interno, 121΄, 1974), ώρα: 20.00

Συνταξιούχος καθηγητής, αμερικανικής καταγωγής, ζει απομονωμένος και ήσυχος στο πολυτελές διαμέρισμά του. Η καθημερινότητα του όμως διαταράσσεται από μια τρελή μαρκησία, τον εραστή της, την κόρη και τους φίλους της. Μπουρζουά δράμα, με τους Μπαρτ Λάνκαστερ και Χέλμουτ Μπέργκερ.

Αθώος (L’ innocente, 125΄, 1976), ώρα: 22.00

Σωβινιστής και ακραίος αριστοκράτης μπλέκεται ανάμεσα στην απιστία και την αγάπη, της ίδιας του της συζύγου του. Το κύκνειο άσμα του σπουδαίου Βισκόντι, με τους Τζιανκάρλο Τζιανίνι, Τζένιφερ Ο’ Νηλ, Μάσιμο Τζιρότι.

ΤΡΙΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ

 

ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΣΑΤΙΡΑ: ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

 

Αναμείνατε στο ακουστικό (Denise calls up, 80΄, 1995), ώρα: 18.00
Σκηνοθέτης : Χαλ Σάλουιν

Παρέα φίλων στη Νέα Υόρκη δεν επικοινωνεί με υπολογιστές και λάπτοπ, αλλά μέσω τηλεφώνου και φαξ. Χαριτωμένη κομεντί, αμερικανικής παραγωγής, που κέρδισε τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών.

Κάποιος θα τσιμπήσει (The big kahuna, 90΄, 1999), ώρα: 20.00
Σκηνοθέτης : Τζων Σόουνμπεκ

Δυο βετεράνοι πωλητές προσπαθούν να σπρώξουν διαφήμιση σε ιδιαίτερο τους πελάτη, μέσω του νεαρού τους προστατευόμενου. Με τους Κέβιν Σπέισι, Ντάνι ΝτεΒίτο και Πωλ Ντόουσον, αυτή η πολύ καυστική κωμωδία από την Αμερική.

Όλα τα αληθινά κορίτσια (All the real girle, 108΄, 2003), ώρα: 22.00
Σκηνοθέτης : Ντέιβιντ Γκόρντον Γκρην

Σε μια μικρή πόλη λαμβάνει χώρα η ιστορία αγάπης ενός φημισμένου γυναικά με την αδερφή του καλύτερου του φίλου. Ιδιαίτερη ντραμεντί, που άρεσε στο κοινό και απέσπασε βραβεία σε φεστιβάλ.

ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ

 

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ

 

Οι δολοφόνοι της τάξεως (Les assassins de l’ ordre, 107΄, 1971), ώρα: 18.00
Σκηνοθέτης : Μαρσέλ Καρνέ

Δικαστής ερευνώντας απόπειρα δωροδοκίας της αστυνομίας, προχωράει σε όλο και περισσότερες ανακαλύψεις, ταυτόχρονα όμως συναντά μεγάλα εμπόδια. Δράμα μυστηρίου, με πρωταγωνιστή τον διάσημο μουσικό Ζακ Μπρελ, δια χειρός Μαρσέλ Καρνέ («Τα παιδιά του παραδείσου»).

Κόκκινος κύκλος (Le Cercle Rouge, 140΄, 1970), ώρα: 20.00
Σκηνοθέτης : Ζαν Πιερ Μελβίλ

Την ίδια μέρα βγαίνουν από τη φυλακή τόσο ο Κορέι, φινετσάτος και κουλ κλέφτης, όσο και ο Βογκέλ, μεγάλο κάθαρμα και δολοφόνος. Και οι δυο μπλέκουν σε ιστορίες, υπό το άγρυπνο μάτι της αστυνομίας. Κλασικό, πλέον, νέο-νουάρ της γαλλικής κινηματογραφίας, από τον μέντορα Μελβίλ. Με τους Αλέν Ντελόν, Τζιαν Μαρία Βολοντέ και Υβ Μοντάν.

Οι δολοφόνοι (Assassin(s), 128΄, 1997), ώρα: 22.00
Σκηνοθέτης : Ματιέ Κασοβίτζ

Παλαίμαχος επαγγελματίας δολοφόνος αποφασίζει να διδάξει όσα έμαθε για το έγκλημα στο νεαρό και παθιασμένο ληστή Μαξ. Δράμα για το έγκλημα και τους σκοτεινούς κώδικές του. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο ίδιος ο Κασοβίτζ, με τον Μισέλ Σερώ.

ΟΓΔΟΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

ΠΕΜΠΤΗ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΖΑΝ ΛΥΚ ΓΚΟΝΤΑΡ

 

Τρελός Πιερό (Pierrot le Fou, 110΄, 1965)

Ο Πιερό θέλει να ξεφύγει από τη βαρετή του ζωή στο Παρίσι. Γι’ αυτό και αποφασίζει ένα ταξίδι στο άγνωστο, προς της Μεσόγειο, με την Μαριάν που την κυνηγούν επαγγελματίες δολοφόνοι. Ανορθόδοξο, ερωτικό, και στιγμές ιλαροτραγικό road movie, με τους Ζαν Πωλ Μπελμοντό και Άννα Καρίνα.

2 ή 3 πράγματα που ξέρω γι’ αυτή (2 ou 3 choses que je sais d’ elle, 87΄, 1967)

Από τα πλέον ιδιαίτερα φιλμ του Γκοντάρ, μια και για δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ πρόκειται όπου διάφοροι χαρακτήρες με βασική μια ηθοποιό, μιλούν για την καθημερινότητα, τη δουλειά, τον έρωτα και την αγάπη, τον πόλεμο του Βιετνάμ και την πολιτική, τις οικογενειακές και τις φιλικές σχέσεις, και εν γένει τα υπαρξιακά τους, με φόντο το Παρίσι των ‘60s.

Αρσενικό θηλυκό (Masculin Féminin, 110΄, 1966)

Ο Πωλ είναι ένας νέος, πρόσφατα απολυμένος από το στρατό απ’ το οποίο δεν έχει και τις καλύτερες μνήμες. Απ’ την άλλη μεριά, δε νιώθει και καλά με την κοπέλα του, που προσπαθεί να γίνει ποπ τραγουδίστρια. Ο εγκλωβισμένος Πωλ σκέφτεται ti ua k;anei. Δοκιμιακή προσέγγιση των νεανικών ανησυχιών από τον Ζαν Λυκ Γκοντάρ. Αργυρή Αρκούδα και ακόμη δυο βραβεία στη Μπερλινάλε.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΣΠΑΝΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΞΕΧΑΣΜΕΝΕΣ

 

Σάββατο βράδυ Κυριακή πρωί (Saturday night and Sunday morning, 89΄, 1960)
Σκηνοθεσία : Κάρελ Ράιζ

Επαναστάτης, ιδιαίτερα σκληρός εργάτης εργοστασίου κάνει σχέση με δυο γυναίκες, η μια εκ των οποίων είναι παντρεμένη αλλά και έγκυος στο δικό του παιδί. Τρυφερή ντραμεντί, ναυαρχίδα του βρετανικού free cinema, που έχει κερδίσει τρία βραβεία BAFTA, μεταξύ των οποίων και της καλύτερης βρετανικής ταινίας της χρονιάς.

Μαχαίρι στο νερό (Knife in the Water, 94΄, 1962)
Σκηνοθέτης : Ρόμαν Πολάνσκι

Στο δρόμο για ταξίδι αναψυχής με γιωτ, ένα ζευγάρι προσκαλεί ταλαντούχο πλην ιδιαίτερο νέο να έρθει μαζί τους. Ένα παράξενο παιχνίδι γίνεται μες στην τριάδα. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Πολάνσκι, και μάλιστα πολωνικής παραγωγής, εντυπωσίασε. Κέρδισε το βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ της Βενετίας, και ήταν υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας.

Όλα τα πρωινά του κόσμου (Tous le matins du monde, 115΄, 1991)
Σκηνοθέτης : Αλέν Κορνώ

Στα τέλη του 17ου αιώνα, ο διάσημος βιολιστής Κολόμπ θρηνεί το θάνατο της γυναίκας του. Γι’ αυτό και απομονώνεται σε σπίτι στην εξοχή, με τη μουσική και τις δυο κόρες του. Εξαιρετική ατμοσφαιρική ταινία εποχής, ένα δράμα με τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ που άρεσε. Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξένης Ταινίας.

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΔΡΩΝ

 

Δραπετεύοντας (Breaking Out, 105΄, 1999)
Σκηνοθέτης : Ντάνιελ Λιντ Λάγκερλοφ

Ομάδα φυλακισμένων παίρνει μέρος σε θεατρική παράσταση, έχοντας βάλει για στόχο να δραπετεύσει. Όσο προχωρούν, όμως, οι πρόβες αρχίζουν ν\’ ανακαλύπτουν πράγματα που θα τους οδηγήσουν σε καταστάσεις διαφορετικές. Ιδιαίτερη κομεντί από τη Σουηδία.

Animal Factory (Animal Factory, 94΄, 2000)
Σκηνοθέτης : Στηβ Μπουσέμι

Νεαρός μπαίνει στη φυλακή και σκληροτράχηλος, παλιός κρατούμενος τον παίρνει υπό την προστασία του. Δράμα φυλακών, ιδιαίτερα βίαιο. Πρώτη σκηνοθετική επιτυχία του γνωστού ηθοποιού Μπουσέμι. Με τους Γουίλεμ Νταφόε και Μίκι Ρουρκ.

Ήρωες (The Biggest Heroes, 90΄, 1996)
Σκηνοθέτης : Τόμας Βίντερμπεργκ

Δυο ληστές τραπεζών, ο Κάρστεν και ο Πέτερ, προσπαθούν να ξεφύγουν προς τη Σουηδία. Όμως, μαζί τους είναι και μια νεαρή κοπέλα. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Δανού Βίντερμπεργκ, λίγο πριν το Δόγμα ’95 και την «Οικογενειακή γιορτή». Βραβεία σε σκανδιναβικά φεστιβάλ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 IOYΛIOY

ΚΛΑΣΙΚΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

 

Ο γκάνγκστερ με το αγγελικό πρόσωπο (Baby face Nelson, 85΄, 1957)
Σκηνοθέτης : Ντον Σήγκελ

Ο Τζωρτζ Babyface Νέλσον γίνεται ένας από τους πιο σκληροτράχηλους της δεκαετίας του 1920 στο Σικάγο, όπου κάνει μερικές θεαματικές ληστείες. Προκειμένου ν’ ανταγωνιστεί τον Αλ Καπόνε, συμμαχεί με τον Τζων Ντίλιντζερ. Από τον σκηνοθέτη της «Απόδρασης από το Αλκατράζ» και του «Βρώμικου Χάρι».

Σκληροί άνδρες (The desperate hours, 112΄, 1955)
Σκηνοθέτης : Γουίλλιαμ Γουάιλερ

Ο Γκλεν, ο Χαλ και ο Σαμ που έχουν δραπετεύσει από τη φυλακή, έχουν καταφύγει σε σπίτι στα προάστια όπου τρομοκρατούν την οικογένεια του. Κλασικό θρίλερ με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Από τον σκηνοθέτη των «Μπεν Χουρ» και «Διακοπές στη Ρώμη».

Το συνδικάτο του εγκλήματος (The enforcer, 87΄, 1951)
Σκηνοθέτης : Μπρετέιν Γουΐνταστ

Εισαγγελέας επαρχιακού δικαστηρίου αρπάζει, εντέλει, την ευκαιρία για να ασκήσει ποινική δίωξη στον αρχηγό της τοπικής μαφίας, που έχει διαπράξει σωρεία εγκλημάτων. Φιλμ νουάρ κλασικού τύπου, με τον μετρ Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΒΡΑΔΙΑ ΕΡΩΤΙΣΜΟΥ…

 

Ο πορνογράφος (Le pornographe, 108΄, 2001)
Σκηνοθέτης : Μπερτράν Μπονελό

Ο Ζακ Λωρέντ γύριζε πορνό ταινίες τις δεκαετίες του 1970 και 1980, όμως πλέον έχει αποσυρθεί. Μετά από τόσα χρόνια αποφασίζει ξανά να κάνει μια ερωτική ταινία. Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ των Καννών, γι’ αυτή την ταινία του Μπονελό που έκανε αίσθηση. Με τους Ζαν Πιερ Λεό, Ζερεμί Ρενιέ, Ντομινίκ Μπλανκ, Κατρίν Μουσέ.

Είμαι περίεργη – Κίτρινη (I Am Curious (Yellow), 121΄, 1967)
Σκηνοθέτης : Βίλγκοτ Σιόμαν

Η 20χρονη Λένα θέλει να ξέρει τα πάντα για τη ζωή και την πραγματικότητα της. Πειραματίζεται με τις ερωτικές της σχέσεις, είναι πολιτική ακτιβίστρια, βγαίνει με φίλους, συλλέγει πληροφορίες για τον καθένα και το καθετί. Ταινία σύμβολο του Μάη του ΄68, από τον Σουηδό Σιόμαν. Χαρακτηριστικό δείγμα της εποχής.

Κάμα Σούτρα (Kama Sutra : A tale of love, 117΄, 1996)
Σκηνοθέτης : Μίρα Νάιρ

Δυο παιδικές φίλες, δυο κορίτσια που διψούν για έρωτα, δοκιμάζουν, πειραματίζονται και προσπαθούν να ανταγωνιστούν η μια την άλλη. Στόχος τους, να φτάσουν στην ερωτική τους ωριμότητα. Αισθησιακό δράμα από την Ινδή Μίρα Νάιρ .

ΤΡΙΤΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ

 

Οι άντρες με τα όπλα (Men with guns, 127΄, 1997)
Σκηνοθέτης : Τζων Σέιλς

Πλούσιος γιατρός πενθεί για το θάνατο της γυναίκας του. Παρά τις συμβουλές των παιδιών του, κάνει ένα ταξίδι για να συναντήσει παλιούς του φοιτητές στα χωριά της ενδοχώρας. Εκεί, όμως ανακαλύπτει καλά κρυμμένα πολιτικά μυστικά που τον συγκλονίζουν. Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα αυτή η συγκλονιστική ταινία του Αμερικανού Τζων Σέιλς.

Το χρήμα (L’ Argent, 120΄, 2003)
Σκηνοθέτης : Ρομπέρ Μπρεσσόν

Ένα χαρτονόμισμα των 500 φράγκων περνάει από άτομο σε άτομο μέχρι που καταλήγει σε έναν «αθώο», του οποίου η ζωή θα έχει καταστρεπτικές συνέπειες όσο το έχει στην κατοχή του. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών για τον σπουδαίο Μπρεσσόν και την τελευταία του αυτή ταινία.

Η παγίδα (The trap, 106΄, 2007)
Σκηνοθέτης : Σρνταν Γκολούμποβιτς

Ένας συνηθισμένος, καθημερινός άνθρωπος πιέζεται να επιλέξει τη ζωή ή το θάνατο του ίδιου του παιδιού του. Μοντέρνο, σύγχρονο νουάρ που δείχνει γλαφυρά την τωρινή Σερβία, μια κοινωνία σε μετάβαση, μετεμφυλιακή, στη μετά-Μιλόσεβιτς εποχή. Η καλύτερη σερβική ταινία της χρονιάς, με πάμπολλα βραβεία σε φεστιβάλ της Ευρώπης.

ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ

Ο ΝΤΑΡΙΟ ΑΡΤΖΕΝΤΟ ΚΛΕΙΝΕΙ (ΤΟ ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ)

 

Suspiria (Suspiria, 98΄, 1977)

Μια νιόφερτη σπουδάστρια σε σχολή μπαλέτου συνειδητοποιεί βαθμιαία ό,τι το προσωπικό είναι μια ομάδα μαγισσών που επιζητά το χάος και την καταστροφή. Κλασικό θρίλερ τρόμου, πλέον, απ’ αυτά που ανέδειξαν την τέχνη του Αρτζέντο.

Τρόμος στην όπερα (Opera, 107΄, 1987)

Σκιά μια νεαρής πλην φιλόδοξης σοπράνο έχει γίνει φανατικός θαυμαστής της, ο οποίος δολοφονεί τους γύρω της ώστε και το δρόμο για την κορυφή να της ανοίξει και δικιά του να την έχει αποκλειστικά. Χαρακτηριστικό θρίλερ του μετρ του είδους Ντάριο Αρτζέντο, που έχει γίνει καλτ.

Βαθύ κόκκινο (Profondo rosso, 126΄, 1975)

Μουσικός γίνεται μάρτυρας δολοφονίας δημοφιλούς ψυχοπαθούς. Στη συνέχεια συνεργάζεται με ρεπόρτερ για την αναζήτηση του δολοφόνου. Οι ζωές τους, όμως, μπαίνουν σε κίνδυνο, ενώ καλά κρυμμένα μυστικά ξεθάβονται. Ένα ακόμη διάσημο θρίλερ του Αρτζέντο.