Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Πέρης Μιχαηλίδης: Για την παράσταση Οσάμα, ο ήρωας

Πέρης Μιχαηλίδης: Για την παράσταση Οσάμα, ο ήρωας
Ο Πέρης Μιχαηλίδης μας μιλάει για την βία και την τρομοκρατία μέσα από την σκηνοθετική του προσέγγιση στο έργο του Ντένις Κέλλυ, Οσάμα ο ήρωας , που συν-παρουσιάζουν το Θέατρο Μηχανή και το Beton7 .

 

CultureNow: Μετά το Stitching του Άντονι Νίλσον, το οποίο σκηνοθετήσατε και παρουσιάστηκε στο Beton7 την περασμένη σεζόν, επιστρέφετε με την σκηνοθεσία του έργου του Ντένις Κέλλυ, Οσάμα ο ήρωας. Αν και τα δύο έργα δεν παρουσιάζουν ομοιότητες μεταξύ τους, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: την βία. Πώς προσεγγίζετε εσείς το θέμα βία σκηνοθετικά και πώς το παρουσιάζετε;

Πέρης Μιχαηλίδης: Το Stitching του Άντονι Νίλσον όπως και ο Οσάμα του Ντένις Κέλλυ έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό τη βία που είναι και το προσφιλές θέμα στους Άγγλους συγγραφείς του in yer face theater. Ο Νίλσον επεξεργάζεται τη βία που αναπτύσσεται σε μία αυστηρά διαπροσωπική σχέση, με χαρακτηριστικό το βάναυσο ρομαντισμό. Ο Κέλλυ διεισδύει στη βία που ασκεί ο περίγυρος σε περίπτωση αυτοδικίας. Η σκηνοθετική προσέγγιση στη παράσταση είναι απολύτως ρεαλιστική.

 

C. N.: Ο Ντένις Κέλλυ έγραψε το έργο το 2005 για τη βία και την τρομοκρατία που ασκεί ο περίγυρος. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το έργο είχε κάποιες ανησυχίες σχετικά με τον τίτλο. Εξηγήστε μας λίγο την "τρομοκρατία" που θέλει να παρουσιάσει ο συγγραφέας. Ποια θέματα θίγει σχετικά με την τρομοκρατία;

Π. Μ.: Το θέμα που θίγει ο συγγραφέας του Οσάμα είναι η αυτοδικία. Ένας φοιτητής κατηγορείται ότι ανατίναξε ένα γκαράζ της γειτονιάς, οι ιδιόρρυθμές απόψεις του  – σε μία εργασία του στο πανεπιστήμιο υπερασπίζεται τον Οσάμα Μπιν Λάντεν -  αποτελούν και τη δικαιολογία για να συλληφθεί από τους περιοίκους και να βασανιστεί ανηλεώς.

 

C. N.: Στην πρώτη παρουσίαση του έργου στο Λονδίνο το 2005 υπήρξε και αστυνομική παρουσία. Πώς σχολιάζετε εσείς αυτό το γεγονός; Πιστεύετε πώς αυτό ήταν αποτέλεσμα της νοοτροπίας που έχουν οι Άγγλοι για την τρομοκρατία; Θα μπορούσε να συμβεί κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα;

Π. Μ.: Πράγματι, το έργο παρουσιάστηκε στην Αγγλία συνοδεία αστυνομικών και αυτό είναι αποτέλεσμα του φόβου που έχουν οι Άγγλοι σχετικά με τη τρομοκρατία μετά τις εκρήξεις στο μετρό. Κάτι ανάλογο ευτυχώς δεν έχει συμβεί στην Ελλάδα.

 

C. N.: Το έργο μας συστήνει 5 διαφορετικούς χαρακτήρες. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελούν μια μικρογραφία μιας κοινωνίας που ζει σε τρομοϋστερία; Μιλήστε μας λίγο γι' αυτούς και πως συνδέονται μεταξύ τους;

Π. Μ.: Οι πέντε χαρακτήρες του έργου εύκολα αναγνωρίζονται και «ταυτοποιούνται» ανάμεσα στα μέλη της ευρωπαϊκής κοινότητας με μία δόση θεατρικότητας. Είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας έτοιμοι για αυτοδικία όταν διαπιστώσουν ότι κινδυνεύει η μικρή τους ιδιοκτησία από οποιονδήποτε θεωρήσουν ότι είναι ύποπτος.

 

C. N.: Πόσο επηρεάζει η τρομοκρατία τους ανθρώπους στην καθημερινότητά τους; Τόσο σε χώρες που έχουν υποστεί τρομοκρατικά χτυπήματα, όσο και στην Ελλάδα, όπου οι άνθρωποι βλέπουν περισσότερο αποστασιοποιημένα τα γεγονότα;

Π. Μ.: Η τρομοκρατία είναι ένας σιωπηλός κίνδυνος που παραμονεύει, στη χώρα μας δεν έχουν πραγματοποιηθεί τρομοκρατικά χτυπήματα με μαζικούς θανάτους γιατί τα χτυπήματα ήταν πάντα μεμονωμένα. 

 

C. N.: Μέχρι πότε θα παρουσιαστεί το Οσάμα, ο ήρωας στο Beton7; Πείτε μας λίγα λόγια και τα υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης;

Π. Μ.: Η παράσταση του «Οσάμα ο ήρωας» θα παιχτεί μέχρι τις 8 Μαΐου. Η μετάφραση είναι της Χριστίνας Μπάμπου Παγκουρέλη, τα σκηνικά του Μιχάλη Αργυρού, τα κοστούμια της Άσης Δημητρολοπούλου, ενώ Βοηθός Σκηνοθέτη είναι η Ιωάννα Μπιλίρη και φωτογράφος ο Tάσος Καμπουρόπουλος.

Στην παράσταση παίζουν ο Miλτos Σαμαράς, η Κατερίνα Δασκαλάκη , ο Τάσος Λαμάκης, ο Τιμόθεος Μπαρνιαδάκης και η Νικολίτσα Αγγελακοπούλου.

 

C. N.: Να περιμένουμε κάποια νέα δουλειά σας μέσα στο καλοκαίρι ή στην επόμενη θεατρική σεζόν;

Π. Μ.: Επόμενη δουλειά τη νέα θεατρική σεζόν, γιατί το καλοκαίρι η ζωή περνά.

 

Διαβάστε επίσης: http://www.culturenow.gr/Theatre/Οσάμα_ο_ήρωας,_του_Ντένις_Κέλλυ_στο_Beton7.html

Σχετικές ειδήσεις
Αλέξανδρος Διαμαντής: Ο Βέρθερος είναι η αισθηματική Βίβλος της επανάστασης
03.11.2016 12:52
Το Θέατρο Σημείο παρουσιάζει την παράσταση "Βέρθερος", ένα έργο βασισμένο στο μυθιστόρημα του J.W. Goethe, "Τα Πάθη του Νεαρού Βέρθερου", σε σκηνοθεσία και σκηνική σύλληψη του Αλέξανδρου Διαμαντή. ο νεαρός δημιουργός, ο οποίος μας μίλησε για την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα, το περίφημο επιστολικό μυθιστόρημα του Γκαίτε που αφορά κάθε εποχή, τον έρωτα, την επανάσταση και την ύπαρξη ή όχι της ελευθερίας στη ζωή ενός ανθρώπου.
Περικλής Μουστάκης: Η Παλαιά Διαθήκη ενέχει σπερματικά την όλη κατάσταση του ανθρώπου
23.09.2016 15:40
Τα «Οστέα Ξηρά Σφόδρα», μια ιδιαίτερη παράσταση που στήθηκε με αφορμή ένα όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ, παρουσιάζεται και πάλι στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Περικλή Μουστάκη. Στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ο σημαντικός ηθοποιός και σκηνοθέτης, μας μιλά για την διαδικασία σύνθεσης της παράστασης και τις ενδιαφέρουσες προεκτάσεις της και τους σχολιασμούς που αφορούν την εποχή μας.
Τα «Top Girls» του Φεστιβάλ Αθηνών μας συστήνονται
15.07.2016 16:10
Το θεατρικό έργο «Top Girls» της Caryl Churchill, που γράφτηκε το 1982, παρουσιάζεται φέτος στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Αλέξη Ρίγλη, στις 23 & 24 Ιουλίου.
Αινείας Τσαμάτης: Ο κόσμος του Χέρμπερτ Άχτερνμπους
19.04.2016 13:10
Αν και σχετικά λίγα χρόνια στο χώρο, ο Αινείας Τσαμάτης έχει ήδη αρχίσει να διαγράφει μια πλούσια πορεία. Από τα «Άγρια Αγόρια» μέχρι τους «Αδερφούς Καραμαζοφ» και απ’ την «Λευκή συμφωνία» μέχρι τη «Μικρά Αγγλία», οι συμμετοχές του είναι ενδιαφέρουσες και ποικίλες. Αυτήν την εποχή υποδύεται τον «Χέμπερτ Άχτερνμπους» στο Θέατρο Τέχνης, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Παντελή Δεντάκη. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, περιγράφει τις λεπτές αποχρώσεις του έργου και μας προϊδεάζει για τις παραστάσεις που θα βρεθεί μελλοντικά.
Δύο Ιουλιέτες και επτά Ρωμαίοι καταλαμβάνουν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά!
18.02.2016 14:51
400 χρόνια από τον θάνατο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και 450 χρόνια από τη γέννηση του, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το αριστούργημά του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στη μετάφραση του Δημητρίου Βικέλα, σε μία εντελώς διαφορετική σκηνική εκδοχή υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Ρήγου. Με αφορμή την παράσταση, εννέα ταλαντούχοι και ελπιδοφόροι αντιπρόσωποι της νέας γενιάς ηθοποιών που έχουν αναλάβει να ζωντανέψουν αυτή την «καταδικασμένη από τα αστέρια» ιστορία αγάπης επί σκηνής, περιγράφουν μέσα σε λίγες φράσεις την δική τους προσωπική οπτική για το έργο του Σαίξπηρ και τους ρόλους που ερμηνεύουν.