Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Μάνος Τσότρας: Το έργο Εσωτερικαί Ειδήσεις είναι η κωμωδία του Έλληνα

Μάνος Τσότρας: Το έργο Εσωτερικαί Ειδήσεις είναι η κωμωδία του Έλληνα
Το έργο του Μάριου Ποντίκα, «Εσωτερικαί ειδήσεις» παρουσιάζεται στο θέατρο Ράγες στο Γκάζι σε απόδοση και σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα, ο οποίος συμμετέχει

στην παράσταση και με την ιδιότητα του ηθοποιού. Ο Μάνος Τσότρας μιλά στο culturenow.gr για τη σπουδαιότητα του έργου, τα διαχρονικά κοινωνικοπολιτικά θέματά του, αλλά και τα προσωπικά του επαγγελματικά ενδιαφέροντα που για το άμεσο μέλλον περιλαμβάνουν, όπως μας αποκαλύπτει, και το σενάριο μιας ταινίας.


 

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

CultureNow.gr: Το έργο του Μάριου Ποντίκα, «Εσωτερικαί ειδήσεις» παρουσιάζεται, σε δική σας σκηνοθεσία, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Ράγες στο ΓΚΑΖΙ. Πείτε μας δυο λόγια για το έργο και για ποιους λόγους αποφασίσατε να ανεβάσετε το συγκεκριμένο έργο αυτή τη χρονική περίοδο;

Μάνος Τσότρας: Το έργο ΕΣΩΤΕΡΙΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ είναι μία καυστική κοινωνικοπολιτική  σάτιρα . Μία εναλλακτική επιθεώρηση που διακωμωδεί την ελληνική νοοτροπία. Αποφάσισα να το ανεβάσω γιατί μας αφορά όλους μας μέσα στην κρίση που περνάμε και εννοώ κυρίως την κρίση των αξιών… για να γελάσουμε λίγο με τα χάλια μας, να κατανοήσουμε και να διασκεδάσουμε το πώς φτάσαμε ως εδώ. Το σπουδαίο αυτό έργο είναι η απάντηση της Τέχνης του Θεάτρου, η αντίδραση των Ελλήνων καλλιτεχνών σε αυτό που βιώνουν οι Έλληνες αυτήν την χρονική περίοδο.

 

 

 

Cul.N.: Εκτός από σκηνοθέτης του έργου συμμετέχετε στην παράσταση και ως ηθοποιός . Πόσο εύκολο είναι για την απόδοση ενός ηθοποιού να έχει και τη σκηνοθετική ευθύνη της παράστασης;

Μ.Τσ.: Εξαρτάται από τον χαρακτήρα του ανθρώπου. Εγώ είμαι από τη Φύση μου συγκεντρωτικός  άνθρωπος-ορχήστρα. Δεν είναι θέμα ευκολίας ή δυσκολίας, είναι θέμα προσωπικής ανησυχίας και τελικά ολοκλήρωσης του καλλιτέχνη. Μόνο έτσι θέλω να λειτουργώ.

 

 

 

Cul.N.: Έχετε επιμεληθεί και την απόδοση του έργου. Πρόκειται για ένα άλλο κείμενο δηλαδή; Δεν παρουσιάζετε το έργο του Μάριου Ποντίκα; Έχει γίνει κάποια προσαρμογή στη σημερινή πραγματικότητα;

Μ.Τσ.: Έχω κάνει επικαιροποίηση των κειμένων, των σκετς, καθώς το έργο είναι σπονδυλωτό. Το έργο ΕΣΩΤΕΡΙΚΑΙ ειδήσεις είναι ένα πάρα πολύ σπουδαίο, δυνατό και διαχρονικό θεατρικό έργο, που ήταν εύκολο να το «πειράξω» για να προσαρμοστεί στην σημερινή πραγματικότητα. Φυσικά για τις αλλαγές που έχω κάνει είναι σύμφωνος και o συγγραφέας Μάριος Ποντίκας. Μάλιστα στην μορφή της παράστασης που  παρακολουθεί το κοινό στις ΡΑΓΕΣ, έχω προσθέσει και  σκετς που ενώ τα είχε γράψει ο Ποντίκας το 1979 (όταν δηλαδή είχε πρωτοανέβει το έργο), δεν έχουν ξαναπαρουσιαστεί. Θα παρακολουθήσετε δηλαδή μια πολύ ανανεωμένη ματιά του έργου, σε συνεργασία και με την σύμφωνη γνώμη του συγγραφέα. Το καταπληκτικό είναι ότι, όσοι το βλέπουν, σχολιάζουν πόσο φρέσκο είναι!

 

 

 

Cul.N.: Θεωρείτε πως υπάρχουν κοινά στοιχεία της νεοελληνικής πραγματικότητας του τέλους της δεκαετίας του 70 και των αρχών του 80 με τη σημερινή κοινωνία; Αν ναι, ποια στοιχεία του έργου, σας οδηγούν σε αυτή την άποψη;

 

Μ.Τσ.: Ένα είναι το κοινό στοιχείο, η παρακμή του Ελληνικού πολιτικού κόσμου και η φαυλότητα στην οποία μας οδηγούν οι κυβερνώντες… Οι μάσκες που μας «κατάντησαν»  να φοράμε… μάσκες που φοράμε και ο καθένας προσωπικά, και η Κοινωνία. Πιστεύω ότι,  το έργο ΕΣΩΤΕΡΙΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ πρέπει να ανεβαίνει κάθε χρόνο  για να βλέπουμε τον «ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ». Σε μία κριτική, μας χαρακτήρισαν ως την «κωμωδία της χρονιάς» … εγώ θα έλεγα ότι η παράσταση ΕΣΩΤΕΡΙΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ είναι «η κωμωδία του Έλληνα».

 

 

 


Cul.N.: Γνωρίστε μας τους συνεργάτες της παράστασης… Ήταν εύκολη η επιλογή των ηθοποιών και πώς λειτούργησε η συνεργασία σας;


Μ.Τσ.: Η επιλογή των ηθοποιών είναι η ιδανική. Είναι οι ηθοποιοί που ήθελα εξαρχής να παίξουν στην παράσταση γιατί είναι ξεχωριστοί, αγαπημένοι μου, τους θαυμάζω και  με τους περισσότερους έχω  συνεργαστεί πολλές φορές. Η Κατερίνα Ζιώγου είναι  υπέροχος άνθρωπος και εξαίσια ηθοποιός, ο Χρίστος Τριπόδης  ξεδιπλώνει το κωμικό του ταλέντο, η Σοφία Βογιατζάκη, μέσα στην κωμωδία, παίζει για πρώτη φορά στην καριέρα της  ένα δραματικό σκετς, η Γαλήνη Τσεβά είναι πολύ σπουδαία ηθοποιός και αληθινά πηγαίο ταλέντο που εκπλήσσει, ο Πανάγος Ιωακείμ είναι πολύ νέος και ταυτόχρονα πολύ δυνατός επί σκηνής, σε όλα τα επίπεδα, η Κατερίνα Ψωμά είναι η ηθοποιός που όταν την πρωτοείδα είπα και μέσα μου και από έξω μου ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ, ο Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος πολύ φίλος μου και μαιτρ του stand up comedy και  ο Πάνος Ρεντούμης είναι  ένας εξαιρετικός ηθοποιός που με κατέπληξε στις πρόβες. 

 

Η συνεργασία μας είναι μία ευτυχισμένη στιγμή! Τα καταπληκτικά κοστούμια τα έχει επιμεληθεί ο καλύτερος κατά την γνώμη μου στυλίστας  που έχουμε, ο Κωνσταντίνος Κασπίρης, και τους φωτισμούς της παράστασης έκανε ο ταλαντούχος Γιώργος Φωτόπουλος. Ιδιαίτερα θέλω να ευχαριστήσω τον Ανδρέα Λιοπίρη, μουσικό επιμελητή και ηχολήπτη της παράστασης, αλλά και την Θεοδώρα Ακριώτου που ήταν στο πλευρό μου κάθε στιγμή. Τέλος τις καταπληκτικές φωτογραφίες με τον Superman τράβηξε η θεά της φωτογραφίας Αθηνά Λεκκάκου.

 

 

 


Cul.N.: Έχετε γράψει κείμενα  για το θέατρο και την τηλεόραση αλλά αν δεν κάνω λάθος έχετε ασχοληθεί και με το ραδιόφωνο. Με ποιο από τα παραπάνω «μέσα» θεωρείτε ότι έχετε την ευκαιρία να εκφραστείτε καλύτερα και γιατί;


Μ.Τσ.: Για το θέατρο έχω γράψει μόνο την επιθεώρηση «ΑΛ ΜΠΑΤΙΡΙ ΤΣΟΥΖ» που ανέβηκε το καλοκαίρι του 2008 στο καλοκαιρινό θέατρο Αθήναιον και παράλληλα έκανε και μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Στην τηλεόραση έχω γράψει σε πάρα πολλές σειρές από τα 22 μου χρόνια μέχρι σήμερα. Στο ραδιόφωνο δουλεύω συνεχώς επί 19 χρόνια. Δεν τα ξεχωρίζω…  ο κάθε τομέας εκφράζει διάφορες πλευρές του εαυτού μου ως οντότητα. Οι ιδέες που «περνάω» είναι συνειδητές, δίκαιες, τίμιες  και βαθιά Ελληνικές. Πρώτα σκέφτομαι την ευθύνη που έχω και μετά πώς θα εκφραστώ! Δεν είμαι καλλιτέχνης από καταπιεσμένα κόμπλεξ…  το έχω σπουδάσει πολύ το «θέμα»! Έχω δουλέψει πολύ και έχω συνεργαστεί με πάρα πολλούς άλλους καλλιτέχνες .

 

 

 

 

Cul.N.: Με αφορμή και το συγκεκριμένο έργο («Εσωτερικαί Ειδήσεις») του Μάριου Ποντίκα, πώς βλέπετε τα πράγματα σήμερα στην τέχνη αλλά και στην τηλεόραση;


Μ.Τσ.: Στην τηλεόραση επικρατεί ο χαβαλές, η απομίμηση και ένα υποτιθέμενο σταριλίκι. Στο  εμπορικό θέατρο κυριαρχούν πέντε-δέκα «κουρασμένοι» πια  καλλιτέχνες, που πιστεύω έχουν μπερδέψει την Τέχνη με τις υλιστικές τους ανάγκες. Υποστηρίζω τις πιο ανεξάρτητες παραγωγές, όπως αυτή που κάνουμε εμείς στο Θέατρο Ράγες, όπου ανεβάσαμε την παράσταση ΕΣΩΤΕΡΙΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ με αληθινή Αγάπη και Ψυχή…  και όχι με σκοπό να τα «πάρουμε».

 

 

 

Cul.N.: Επόμενα σχέδια; Να περιμένουμε μια καινούργια δουλειά μέσα στο καλοκαίρι;

Μ.Τσ.: Τo καλοκαίρι θα το αφιερώσω για να γράψω το σενάριο μίας ταινίας που έχω σκεφθεί και  θέλω οπωσδήποτε να την κάνω με  πρωταγωνίστριες την Βασιλική Ανδρίτσου και την Κατερίνα Ζιώγου. Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σκεφθώ κάτι άλλο γιατί είμαι δοσμένος στην παράσταση ΕΣΩΤΕΡΙΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ


 

 

 

Διαβάστε επίσης: http://www.culturenow.gr/Theatre/Εσωτερικαί_ειδήσεις:_Το_έργο_του_Μάριου_Ποντίκα_στο_θέατρο_Ράγες.html 

Σχετικές ειδήσεις
Αλέξανδρος Διαμαντής: Ο Βέρθερος είναι η αισθηματική Βίβλος της επανάστασης
03.11.2016 12:52
Το Θέατρο Σημείο παρουσιάζει την παράσταση "Βέρθερος", ένα έργο βασισμένο στο μυθιστόρημα του J.W. Goethe, "Τα Πάθη του Νεαρού Βέρθερου", σε σκηνοθεσία και σκηνική σύλληψη του Αλέξανδρου Διαμαντή. ο νεαρός δημιουργός, ο οποίος μας μίλησε για την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα, το περίφημο επιστολικό μυθιστόρημα του Γκαίτε που αφορά κάθε εποχή, τον έρωτα, την επανάσταση και την ύπαρξη ή όχι της ελευθερίας στη ζωή ενός ανθρώπου.
Λυδία Φωτοπούλου: Με προβληματίζει η έλλειψη συναίσθησης στην κοινωνία
24.02.2016 10:45
Η Λυδία Φωτοπούλου παραμένει πιστή εργάτρια του θεάτρου από την αρχή της καριέρας της μέχρι σήμερα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ως ηθοποιός συνδέθηκε κατεξοχήν με το σανίδι, συνεργαζόμενη με τους σπουδαιότερους Έλληνες σκηνοθέτες, σε κάποιες από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας. Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης «Όπερας της Πεντάρας» στο Παλλάς, όπου κρατά τον ρόλο της «Τζέννυ», συζητήσαμε μαζί της για το ιδιαίτερο αυτό έργο και πόσο σύγχρονος αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ο Μπρεχτ.
Αγγελική Παπαθεμελή: Θα συναντηθούμε απόψε, δόξα τω Θεώ
16.02.2016 13:44
“Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι.”, είναι ο πρωτότυπος και αινιγματικός τίτλος της παράστασης που παρουσιάζουν η Αγγελική Παπαθεμελή και η Σοφία Κορώνη στο Bios Tesla main. Έχοντας αναλάβει από κοινού σύνθεση κειμένου, σκηνοθεσία και ερμηνεία, μέσα από τα δύο αριστουργηματικά βιβλία της Αλίκης του Λιούις Κάρολ και τα «Κυμάτα» της Βιρτζίνια Γουλφ, με οδηγό την αναρώτηση «Περί αλήθειας και ψεύδους υπό εξωηθική έννοια» του Νίτσε, "ταξιδεύουν" σε μία γοητευτική περιπλάνηση προς την αναζήτηση της Αλίκης για την Αλίκη...
Προμηθέας Αλειφερόπουλος: Είναι πολύ δύσκολο να ανθίσει κανείς μέσα στο βάλτο
15.02.2016 16:59
Στο έργο του Σλάβομιρ Μρόζεκ "Οι Εμιγκρέδες", δύο μετανάστες ο ΑΑ και ο ΧΧ, βρίσκονται να συγκατοικούν σε ένα υπόγειο, ξένοι σε ξένη χώρα. Ο ένας διανοούμενος, πολιτικός εξόριστος και ο άλλος εργάτης, οικονομικός μετανάστης. Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Με αφορμή την θεατρική εκδοχή του έργου που παρουσιάζεται την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, ο ένας εκ των δύο πρωταγωνιστών, μας μίλησε για το έργο του Μρόζεκ, τα θέματα που θίγει η παράσταση, καθώς και τα επόμενα καλλιτεχνικά του σχέδια που τον βρίσκουν ξανά επί σκηνής μαζί με τον Θάνο Τοκάκη.
Γιάννης Καπελέρης: Η ζωή μας ζητάει να προσγειωθούμε επιτέλους
04.02.2016 14:34
Έπειτα από τις περσινές επιτυχημένες παραστάσεις του «Ταρτούφου» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, οι This Famous Tiny Circus theater group παρουσιάζουν αυτή την περίοδο τη μαύρη κωμωδία του Σέρτζι Μπελμπέλ, «ΟΦΣΑΪΝΤ -Εκτός Παιδιάς», στο Από Μηχανής Θέατρο. “Το «ΟΦΣΑΪΝΤ - Εκτός Παιδιάς» είναι ένα έργο τόσο ελληνικό αν και ισπανικό, τόσο οικείο σαν να βλέπεις είδηση στο δελτίο των 8”, όπως μας λέει ο ηθοποιός Γιάννης Καπελέρης που υποδύεται επί σκηνής τον Ρίκυ, έναν λατινοαμερικανό οικονομικό μετανάστη.