Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση ανοίγει τις πόρτες της στις νέες τάσεις της ηλεκτρονικής μουσικής και υποδέχεται διεθνείς

καταξιωμένους δημιουργούς και καλλιτέχνες σε μια μοναδική τριήμερη μουσική γιορτή, στις 31 Μαρτίου, στις 1 και 2 Απριλίου 2011, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.

Borderline. Στο όριο.

Το τριήμερο επιδιώκει να θίξει καλλιτεχνικές καταστάσεις που πραγματεύονται ποικίλα όρια και προκατασκευασμένες ιδέες σε μόνιμη αναζήτηση, σύγκρουση και μετατροπή μέσα από πειραματισμούς, με μουσικά και οπτικοακουστικά μέσα που υποσκάπτουν την έννοια του διαχωρισμού.

Οι τάσεις στην ηλεκτρονική μουσική παρουσιάζονται μέσα από τη συμμετοχή στο φεστιβάλ αναγνωρισμένων μουσικών του είδους διεθνώς. Η ακολουθία των συμμετοχών αναδεικνύει την προσωπικότητα του κάθε καλλιτέχνη, ενώ παράλληλα επιδιώκει την αντίστιξη, την έκπληξη και την αλληλεπίδραση σε κάθε επίπεδο – χώρου, μουσικών, κοινού. Αν η έννοια του πειραματισμού φέρνει στο νου αυστηρές εκφράσεις μανιφέστων ή ακαδημαϊκές προσεγγίσεις, με το τριήμερο αντιπροτείνονται προοπτικές που προκύπτουν ως κάλεσμα για συμμετοχή και προσωπική ερμηνεία, ανοιχτή, πολυδιάστατη και ποιητική.

31 Μαρτίου
Pierre Bastien & Phonophani
O Πιερ Μπαστιάν έχει διαμορφώσει μια νουάρ, τζάζυ ατμόσφαιρα, βασισμένη στους ξύλινους ήχους των κρουστών και της τρομπέτας του. Θα εμφανιστεί ζωντανά με τη μηχανική ορχήστρα του από Meccano. O Phonophani δημιουργεί λιτή, ηλεκτρονική άμπιεντ με έμφαση στα samples και στους διακριτικούς παλμούς. Η συνεργασία τους μόλις ξεκίνησε και αναμένεται να εκπλήξει.

Phill Niblock & Thomas Ankersmit
Δύο μουσικοί από διαφορετικές γενιές καταπιάνονται με την εις βάθος προσέγγιση του ήχου noise και της λεπτομερούς σύνθεσης που απαιτεί χρόνο και εμβρίθεια. Η συναυλία τους χωρίζεται σε τρία μέρη, ενώ ένα μέρος της θα συνοδεύεται από τις ταινίες που έχει γυρίσει ο Φιλλ Νίμπλοκ. Η συνολική διάρκειά της θα είναι περίπου δύο ώρες.

1 Απριλίου

Family Battle Snake
H αισθητική του Family Battle Snake μοιράζεται πολλά με τις σύγχρονες DIY τάσεις της διεθνούς πειραματικής noise σκηνής και συχνά την διακατέχει μια σχεδόν πανκ ορμή. Ο τραχύς και αναλογικός ήχος από την κονσόλα του φιλτράρεται, όμως, μέσα από το προσωπικό του υπόβαθρο.

Jacaszek presenting Pentral
O Πολωνός Γιάτσασεκ ηχογράφησε ψαλμούς και όργανο στις εκκλησίες της χώρας του και στη συνέχεια τα επεξεργάστηκε όλα αυτά ηλεκτρονικά. Το αποτέλεσμα είναι έντονο, απότομο και τραχύ, με μελωδικά ίχνη.
Hildur Gudnadóttir & BJ Nilsen
H Χίλντουρ Γκουντναντόττιρ μοιάζει σαν να παίζει κλασικίζοντα μοτίβα στο βιολοντσέλο, αλλά στην ουσία τα παραλλάσσει, δημιουργώντας στρώματα μελαγχολικού ήχου, ενώ ο Μπι Τζέυ Νίλσεν ασχολείται με τη σκοτεινή πλευρά της ηχητικής τέχνης.

2 Απριλίου
The Skein (a.k.a. Andrea Parkins & Jessica Constable)

Το ντουέτο The Skein δημιουργεί ένα δυναμικό ηλεκτροακουστικό μείγμα. Από το ηλεκτρονικά επεξεργασμένο ακορντεόν της Αντρέα Πάρκινς έως τα φωνητικά της Τζέσσικα Κόνσταμπλ, όλα βρίσκονται σε μόνιμη αναζήτηση και αναταραχή. Κυριαρχεί μια bluesy διάθεση που κινείται υπογείως αλλά ανατρέπεται συνεχώς. Είναι ένα τραχύ και ζωηρό σύνολο με έντονη τάση προς τον αυτοσχεδιασμό.

Alva Noto
Ο Άλβα Νότο βρίσκεται σε μια μόνιμη αμφιθυμία ανάμεσα στον υπόγειο λυρισμό του και στην ψυχρότητα της αυστηρής αισθητικής του, η οποία χαρακτηρίζεται από διακριτά καθαρό ήχο. Προτάσσει και χρωματίζει ένα λιτό, ρυθμικό σύνολο, προσδίδοντας εντάσεις σε λυρικά έργα, όπως είναι οι συνεργασίες του με τον Ρυουίτσι Σακαμότο. Στην πλούσια οπτικοακουστική παράστασή του θα δημιουργήσει ψηφιακές ρυθμικές κινήσεις.