Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Άσπρο Μαύρο: Έκθεση ζωγραφικής στο Μουσείο Φρυσίρα

Άσπρο Μαύρο: Έκθεση ζωγραφικής στο Μουσείο Φρυσίρα
Σε μια εποχή που η ζωγραφική συνεπάγεται κατά κύριο λόγο το χρώμα, και η αισθητική της διαφήμισης και των ιλουστρασιόν εντύπων φαίνεται να ...

έχει διαπεράσει το συλλογικό αισθητικό ασυνείδητο, η διοργάνωση μιας έκθεσης όπως το Άσπρο Μαύρο,που αποσκοπεί στην εξύμνηση της εικαστικής οικονομίας , της καλλιτεχνικής αυτοσυγκράτησης και του εκφραστικού ασκητισμού φαίνεται, αρχικά, πράξη εξαιρετικά παρακινδυνευμένη, σχεδόν ουτοπική.

 

Ωστόσο, μια πιο προσεκτική ματιά αρκεί να δικαιώσει τις ευγενείς φιλοδοξίες που κρύβονται πίσω από αυτό το φαινομενικά παράδοξο εγχείρημα΄πίστη στην δύναμη μιας εναλλακτικής, αλλά ταυτόχρονα πρωτογενούς εικαστικής έκφρασης, που αντιπαραβάλλει στα θέλγητρα του χρώματος την δυναμική του καλού σχεδίου, την αγνότητα της φόρμας, την γοητεία της αφαίρεσης.

 

Η έκθεση Άσπρο Μαύρο στόχο έχει να προβάλλει, μέσα από πίνακες και σχέδια που βασίζονται στο δίπολο αυτών των δυο αρχετυπικών χρωμάτων, την ομορφιά της αψεγάδιαστης τέχνης που ξέρει να βασίζεται στις δικές της δυνάμεις και αρετές, επιλέγοντας ν' απευθυνθεί στο θεατή με αμεσότητα και ειλικρίνεια.

 

Πράγματι, παγκοσμίως αναγνωρισμένοι ζωγράφοι, όπως οι: J. Rustin, D. Hockney, A. Segui, E. Arroyo. κ.α., μέσα από τα έργα αυτής της έκθεσης εσκεμμένα απεκδύονται το χρώμα και τα εφέ του προκειμένου να κριθούν για την ίδια την ουσία της έκφρασης και της τέχνης τους. Νεότεροι καλλιτέχνες όπως οι B. Roig, A. Tinei, B. Πούλιος, Θ. Μακρής, κ.α., δεν διστάζουν να παραδοθούν χωρίς τις ευκολίες των χρωματικών συμβάσεων στο βλέμμα του κοινού, και όλοι μαζί στοιχειοθετούν μια μοναδική έκθεση που έρχεται να καταθέσει μια δυναμική πρόταση αναφορικά με τις δυνατότητες της ζωγραφικής και της τέχνης στην αυγή του 21ου αι.

 

Στην έκθεση συμμετέχουν 68 Ευρωπαίοι ζωγράφοι, οι εξής: Αμάραντος Μιχάλης, Βαβυλουσάκης Κωνσταντίνος, Βαλαβανίδης Γιάννης, Βαρελάς Γιάννης, Βερούκας Αλέξης, Δασκαλάκης Στέφανος, Καπράλος Χρήστος, Κατράκη Βάσω, Κερεστετζής Κώστας, Κεσσανλής Νίκος Κνιθάκη Κορίνα, Κοντέλλης Ανδρέας, Κρυσταλά Ασπασία, Κυριαζή Πελαγία, Λάππας Γιώργης, Λίττη Αφροδίτη, Μακρής Θανάσης, Μανουσάκης Μιχάλης, Μαρκίδης Χρήστος, Μπάικας Νίκος, Μπελτέκος Παναγιώτης, Μπήτσικας Ξενοφών, Μπότσογλου Χρόνης, Μωραΐτη Ελένη, Νταούλας Κώστας, Παπακώστας Αχιλλέας, Πατρασκίδης Τριαντάφυλλος, Πειρουνίδης Απόστολος, Πιστώνης Αχιλλέας, Πούλιος Βασίλης, Ράτσικας Δημήτρης, Σακαγιάν Εδουάρδος, Σκουλάκης Δήμος, Σούλης Βασίλης, Σπηλιόπουλος Μάριος, Σπυρόπουλος Γιώργος, Σταματιάδη Ντανιέλα, Τάταρης Δημήτρης, Τσακάλη Άννα Μαρία, Τσακίρης Αντώνης, Χουλιαράς Νίκος, Χρηστάκης Τάσος, Χριστοφόρου John, Ψυχοπαίδης Γιάννης, Adami Valerio, Andrea Pat, Arroyo Edouard, Auerbach Frank, DADO, Hockney David, Ksiazek Bogumil, Leglise Frederic, Loutz Frederique, Maciejovski, Martinelli Andrea, Pasieka Simon, Rego Paula, Roig Bernardi, Rustin Jean, Segui Antonio, Schauwecker Mathias, Siebert Uta, Szafran Sam, Szucs Attila, Tadashi Imai, Tinei Alexander, Tift Andrew, Vermeersch Jose.

 

Διαβάστε επίσης: http://www.culturenow.gr/interviews/Βλάσης_Φρυσίρας:_Το_ταξίδι_στην_Τέχνη_ήταν_μια_αδιάκοπη_περιπέτεια.html