Η NEW LINE CINEMA παρουσιάζει την ταινία «Η τελετή», μια παραγωγή της CONTRAFILM, μια ταινία του MIKAEL HÅFSTRÖM σε σκηνοθεσία

Μίκαελ Χάφστρομ και τον Άντονι Χόπκινς στο ρόλο του Πατέρα Λούκα.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

«Η ΤΕΛΕΤΗ» είναι ένα μεταφυσικό θρίλερ που ασχολείται με την παρουσία του Διαβόλου, ακόμα και στο Βατικανό, σε ένα από τα πιο ιερά μέρη στον κόσμο. Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, η ταινία αφηγείται την ιστορία του φοιτητή Μάικλ Kόβακ (Κόλιν Ο’ Ντόνογκιου), ο οποίος παρακολουθεί μία σχολή για τον εξορκισμό στο Βατικανό, παρά τις αμφιβολίες του σχετικά με την αμφιλεγόμενη αυτή πρακτική.

«» είναι ένα μεταφυσικό θρίλερ που ασχολείται με την παρουσία του Διαβόλου, ακόμα και στο Βατικανό, σε ένα από τα πιο ιερά μέρη στον κόσμο. Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, η ταινία αφηγείται την ιστορία του φοιτητή Μάικλ Kόβακ (Κόλιν Ο’ Ντόνογκιου), ο οποίος παρακολουθεί μία σχολή για τον εξορκισμό στο Βατικανό, παρά τις αμφιβολίες του σχετικά με την αμφιλεγόμενη αυτή πρακτική.

Ενδεδυμένος με την πανοπλία του σκεπτικισμού του, ο Μάικλ προκαλεί τους ανωτέρους του να ψάξουν να βρουν λύσεις στην ψυχιατρική, και όχι τους δαίμονες, στην προσπάθειά τους να γιατρέψουν αυτούς που φαίνεται να διακατέχονται από το Διάβολο.

Μόνο όταν πηγαίνει ως μαθητευόμενος στον εκκεντρικό Πάτερ Λούκας  (Άντονι Χόπκινς), έναν πασίγνωστο ιερέα, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει χιλιάδες εξορκισμούς – αρχίζουν οι αντιστάσεις του να κάμπτονται. Καθώς παρατηρεί μία προβληματική περίπτωση που φαίνεται να ξεπερνά ακόμη και τις δεξιότητες του Πάτερ Λούκας, αρχίζει να συνειδητοποιεί το μέγεθος του φαινομένου που καλείται να ερευνήσει και το οποίο δεν μπορεί να εξηγήσει ή να ελέγξει … και έρχεται αντιμέτωπος με ένα κακό. τόσο βίαιο και τρομακτικό, που τον αναγκάζει να αμφισβητήσει όλα όσα πιστεύει.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Οι εξορκιστές και το σκοτάδι με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι, ασκούσαν ανέκαθεν γοητεία, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Ο σκηνοθέτης Μίκαελ Χάφστρομ βεβαιώνει, «Υπάρχει καθολικό ενδιαφέρον για την ιεροτελεστία του εξορκισμού. Μεγάλο μέρος της προέρχεται από τη θρησκεία, αλλά και από τη λαϊκή παράδοση.

Η ταινία «The Exorcist» τη δεκαετία του \’70, εξακολουθεί να είναι η πιο διάσημη ταινία για το συγκεκριμένο φαινόμενο. Σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι  ενδιαφέρονται για αυτό το θέμα, παρά το γεγονός-ή ίσως ακόμα και γιατί- δεν μπορεί να αποδειχθεί ή να γίνει πλήρως κατανοητό. Όσο περισσότερο το εξετάζεις, τόσο περισσότερο συνειδητοποιείς ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις.»

Ως ηθοποιός, ο Αντονι Χόπκινς βυθίστηκε στη φύση του κακού, κυρίως μετά το ρόλο του Χάνιμπαλ Λέκτερ στην ταινία The Silence of the Lambs. Για την «ΤΕΛΕΤΗ» λέει, «Υπάρχει μια ολόκληρη συζήτηση που ανοίγεται μέσω της ταινίας: Υπάρχει όντως ο Διάβολος; Μπορεί να γίνει μία τέτοια προσωποποίηση; Ή μήπως είναι ψυχολογικό πρόβλημα; Είναι ο Φρόιντ ή ο Θεός; Ποιος μπορεί να πει;»

Ο Ιρλανδός ηθοποιός Κόλιν Ο’ Ντόνογκιου που πρωταγωνιστεί μαζί με Χόπκινς στην ταινία, σημειώνει ότι η ιστορία θέτει καθολικά ερωτήματα για το πώς αντιμετωπίζουμε αυτό το ανεξήγητο φαινόμενο. «Από τη μία υπάρχει το ψυχολογικό επιχείρημα –  η ιδέα ότι όταν πιστεύεις ότι σε  κυριεύει ο Διάβολος, σημαίνει ότι υποφέρεις από μία ψυχική ασθένεια-  και από την άλλη το ότι πιστεύεις στην ύπαρξη του Δαίμονα.

Και αυτές οι συζητήσεις γίνονται εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η ταινία απεικονίζει μερικά αρκετά ανησυχητικά σενάρια, και το γεγονός ότι είναι εμπνευσμένη από πραγματικά περιστατικά, σε κάνει να πιστεύεις ότι υπάρχει μια αλήθεια σε όλα αυτά.»

Η ιστορία της «ΤΕΛΕΤΗΣ» ξεκίνησε ως μια πρόταση για βιβλίο από τον Ματ Μπάλιο,  έναν δημοσιογράφο που ζούσε στη Ρώμη, ο οποίος εντυπωσιάστηκε το 2007 από την πρωτοβουλία του Βατικανού να επανεκπαιδεύσει τον κλήρο πάνω στην ιεροτελεστία του εξορκισμού, με στόχο την εγκατάσταση ενός εξορκιστή σε κάθε καθολική επισκοπή σε όλο τον κόσμο.

Όταν η 10-σελίδη πρόταση του Μπάλιο βρήκε τον τρόπο να φτάσει στους παραγωγούς της ταινίας, εκείνοι ενδιαφέρθηκαν αμέσως. Ο παραγωγός Μπο Φλιν αναφέρει, «Ο Ματ έμαθε για μία σχολή εξορκισμού που άνοιγε το Βατικανό και του έγινε έμμονη ιδέα. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, συνάντησε έναν Αμερικανό ιερέα που παρακολουθούσε αυτή τη σχολή. Έτσι, αντί για ένα άρθρο, ο Ματ αποφάσισε να γράψει ένα βιβλίο.»

Το αποτέλεσμα ήταν η «ΤΕΛΕΤΗ: Η δημιουργία ενός σύγχρονου εξορκιστή», η οποία εξιστορεί τα γεγονότα που αποτέλεσαν έμπνευση για την ταινία. «Ο εξορκισμός είναι κάτι στο οποίο πολύ λίγοι άνθρωποι είναι μυημένοι», λέει ο Μπάλιο. «Ήθελα από τη μία να καταλάβω ο ίδιος, αλλά και να ‘ξεκλειδώσω’ το μυστήριο και για τους άλλους. Γνώρισα έναν Αμερικανό ιερέα, τον πάτερ Γκάρι Τόμας, που θα ερχόταν στη σχολή Regina Apostolorum στη Ρώμη για να γίνει εξορκιστής, και οι εμπειρίες του αποτέλεσαν βάση για τον κεντρικό χαρακτήρα του Μάικλ Κόβακ στο σενάριο.»

Ο παραγωγός Τριπ Βίνσον προσθέτει, «Όταν κάνεις μια ταινία όπως αυτή, θα πρέπει να αντιμετωπίζεις το θέμα με σοβαρότητα και απόλυτο σεβασμό. Η ενασχόληση με πολύ σημαντικά θέματα όπως το καλό και το κακό, δεν χρειάζεται πολλές τυμπανοκρουσίες. Η αλήθεια είναι πιο συναρπαστική από οτιδήποτε μπορούμε να βγάλουμε από το μυαλό μας.»

Οι παραγωγοί ανέθεσαν στο σεναριογράφο Μάικλ Πετρόνι να προσαρμόσει την ιδέα σε ένα σενάριο, ενώ ο Μπάλιο έγραφε το βιβλίο του. «Τον άνθρωπο τον γοητεύει το θέμα του εξορκισμού, διότι παραμένει ένα αναπάντητο ερώτημα», λέει ο Πετρόνι. \”Η ιστορία διερευνείται διεξοδικά μέσω συνεντεύξεων με τους ιερείς και με χρονολόγιο πραγματικών περιστατικών, από ότι τρομακτικό έχουν δει.»

Ο Πάτερ Γκάρι, που εργάζεται στη βόρεια Καλιφόρνια ως πάστορας και εξορκιστής και ο οποίος δούλεψε ως σύμβουλος για την ταινία, εξηγεί, «Η ιεροτελεστία του εξορκισμού έχει τεθεί σε ισχύ από το 1614. Και όμως, πολλοί επίσκοποι και ιερείς δεν έχουν ιδέα για το είναι στην πραγματικότητα ο εξορκισμός, εκτός από το ότι έχει να κάνει με τον Σατανά.

Η ευκαιρία που είχα μέσω της εκπαίδευσης μου στη Ρώμη, μου άνοιξε τα μάτια, καθώς είχα τη δυνατότητα να συνεργαστώ με έναν έμπειρο εξορκιστή και να του ζητήσω να απαντήσει σε όλες μου τις ερωτήσεις. Αυτό που πραγματικά είχε απήχηση σε μένα ήταν το γεγονός ότι πρόκειται για μία διαδικασία επούλωσης που δίνει στους κληρικούς σαν εμένα μια ευκαιρία να βοηθήσουν ανθρώπους που πραγματικά υποφέρουν.»

Ο Χάφστρομ ήταν εκστασιασμένος με την ιδέα της έρευνας του θέματος των εξορκισμών. «Δεν είναι μια απλή ταινία τρόμου,» σημειώνει. «Είναι μια ταινία μυθοπλασίας, αλλά μέσα σε ένα πολύ πραγματικό και ουσιαστικό πλαίσιο. Όταν διάβασα το σενάριο, αισθάνθηκα ότι προσέγγισε την όλη ιδέα της κατοχής από δαίμονες μέσα από μια οπτική γωνία που δεν έχουμε ξαναδεί… που με σασπένς βάζει τον θεατή σε αυτό τον κόσμο, με τρόπο έντονο και ψυχαγωγικό.»

ΑΝΤΟΝΙ ΧΟΠΚΙΝΣ (Πάτερ Λούκας)
ΚΟΛΙΝ Ο’ ΝΤΟΝΟΓΚΙΟΥ (Μάικλ Κόβακ)
ΑΛΙΣ ΜΠΡΑΓΚΑ (Αντζελίν)
ΤΣΙΑΡΑΝ ΧΙΝΤΣ (Πάτερ Ξαβιέ)
ΤΟΜΠΙ ΤΖΟΟΥΝΣ (Πάτερ Μάθιου)
ΡΟΥΤΓΚΕΡ ΧΑΟΥΕΡ (Ίστβαν Κόβακ)
ΜΑΡΤΑ ΓΚΑΣΤΙΝΙ (Ροζάρια)

Σκηνοθεσία ΜΙΚΑΕΛ ΧΑΦΣΤΡΟΜ
Σενάριο ΜΑΪΚΛ ΠΕΤΡΟΝΙ
Παραγωγή ΜΠΟ ΦΛΙΝ, ΤΡΙΠ ΒΙΝΣΟΝ
Εκτέλεση Παραγωγής ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΜΠΡΕΝΕΡ, ΜΕΡΕΝΤΙΘ ΦΙΝ, ΡΟΜΠΕΡΤ ΜΠΕΡΝΑΤΣΙ
Φωτογραφία ΜΠΕΝ ΝΤΕΪΒΙΣ
Μοντάζ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΡΟΖΕΝΜΠΛΟΥΜ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση ΑΝΤΡΙΟΥ ΛΟΟΥΣ
Ενδυματολόγος ΚΑΡΛΟ ΠΟΤΖΙΟΛΙ
Μουσική ΑΛΕΚ ΧΕΦΕΣ