Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

Κωνσταντίνος Κερεστετζής: Παράταση έκθεσης στην Αίθουσα Τέχνης Γαβράς

Κωνσταντίνος Κερεστετζής: Παράταση έκθεσης στην Αίθουσα Τέχνης Γαβράς

Η έκθεση ζωγραφικής «Φανάρι – Βαλατάς – Κωνσταντινούπολη» του Κωνσταντίνου Κερεστετζή,  λόγω πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος του ...

κοινού, θα φιλοξενείται στην αίθουσα Τέχνης Γαβράς μέχρι το Σάββατο 19 Μαρτίου, αντί της Κυριακής 27 Φεβρουαρίου που είχε αρχικά ανακοινωθεί.

 

 

Τα έργα που φιλοξενούνται στην Αίθουσα Τέχνης Γαβράς, αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της έκθεσης ζωγραφικής του Κωνσταντίνου Κερεστετζή, η οποία είχε αποτελέσει εικαστικό γεγονός στην έκθεση
Τuyap Istanbul Art Fair της Κωνσταντινούπολης. Ο καλλιτέχνης εγκαταστάθηκε στο Φανάρι μετά τη δεύτερή του επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη.

 

 


Το Φανάρι είναι μια γειτονιά, που φέρει ανεξίτηλες τις ιστορικές μνήμες και τις ενθυμήσεις των Ελλήνων χωρίς όμως να αποπνέει πια την αστική αίγλη που διέθετε τον 19ο αιώνα. Σήμερα, ωστόσο, βιώνει εκεί κανείς μια πιο ταπεινή, απλή καθημερινότητα. Αυτή επέλεξε ο Κωνσταντίνος να απεικονίσει στα έργα του, να στήσει το καβαλέτο του απέναντί της, στους δρόμους, και να την αποτυπώσει με ειλικρίνεια και αμεσότητα.

 

 


Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στην αίθουσα τέχνης  Γαβράς από την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011.
Ο  Κ.Κ. Κερεστετζής ενσωματώθηκε στη ζωή της κοινότητας την οποία απεικόνισε. Υπήρξε για τους κατοίκους ο ζωγράφος που έστηνε το καβαλέτο του στο Φανάρι, έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους που ζωγράφισε, έμεινε στα σπίτια που εικόνισε, περιδιάβηκε τους δρόμους που αποτύπωσε.

 

 

Αυτή του η επιλογή προίκισε τα έργα με μια εξαιρετική ευαισθησία και ειλικρίνεια. Με την πινελιά του αναζητά την αλήθεια της εικόνας, προσεγγίζει την βαθύτερη ομορφιά των σπιτιών, την ανεμελιά των παιδιών, τα ίχνη των ανθρώπων στους δρόμους (μαγαζιά, αυτοκίνητα, απλωμένα ρούχα). Απεικονίζει τη ζωή που γνώρισε, διότι έχει κουβεντιάσει με τους μαγαζάτορες, έχει αστειευτεί με τα παιδιά, έχει παρατηρήσει τις καθισμένες στο πλατύσκαλο γυναίκες, που τον έχουν υποδεχτεί στα σπίτια τους.

 

 


Το φως και το χρώμα, επιπλέον, απασχολούν πάντα το ζωγράφο. Σε αυτά του τα έργα, μάλιστα, τα χρώματα παίρνουν μια βαθιά ανατολίτικη απόχρωση. Σφύζουν από ζωντάνια και ένταση, καθώς αποδίδουν τη σπάνια όψη της γειτονιάς του Φαναριού, φιλτραρισμένη από το βλέμμα του δημιουργού. Κάθε πινελιά, κάθε απόχρωση εγγράφει στον καμβά μια πτυχή της καθημερινότητας, μια στιγμή της ημέρας, έναν εικαστικό προβληματισμό, όλα συνδεδεμένα σε ένα συγκροτημένο, ολοκληρωμένο σύνολο.